První obnovené reálné gymnázium

Přidat komentář

Reakce na zprávu
rodič NP – 20.11.2019 18:31

Dobrý večer všem, odepisuji jako rodič dvou studentů NP. K posledním listopadovým komentářům a otázkám: Jídelna - skvělá, vaří výborně, výběr ze 3 jídel. Délka vyučování: prima max do dvou, sekunda do dvou, 1x týdně do čtyř, občas už může být nultá hodina od 7.50 - příprava na FCE - nechodí tam všichni...., kvarta 3x týdně do čtyř, ale třeba taková kvinta má do 6 hodin a 2x týdně do 5 + nulté hodiny 1-3 (upřímně, je to mazec, když dítě dorazí domů po celém dni v sedm večer a je úplně vyšťavené). Paní Marie má asi nadanější děti než máme my, což jí přeji. U nás je zapotřebí, zdá se, více úsilí. Co se týká FCE - prima-tercie - postupně se na to připravují, na konci tercie už se to musí udělat. Škola nabízí podporu v rámci English Corner (nultá hodina ráno), kde se věnují dětem, které pokulhávají. Avšak je potřeba na tom makat i doma. Od sekundy tvoří výsledek z FCE asi 30-35% známky z angličtiny (ESL). Jazyky: druhý jazyk je až od tercie (3.rok). Upřímně, angličtiny je tolik, že si ani nedokážete představit, že by jste něco navíc dělali. Škola nabízí 1x týdně kroužek španělštiny pro primu a sekundu (jiný jazyk nedávají, protože např. FR je náročná, nechtějí děti zatěžovat), ani jedno z mých dětí na ŠP kroužek nechodilo. Od tercie je na výběr: ŠP, FR,NJ a čínština. K čínštině - je to jazyk budoucnosti, jen si dovolím poznamenat, že IB maturita se z druhého jazyka (čínštiny) dělat na NP nedá, poslední 2 roky jí nenabízí, lze však řešit individuálně online na škole v zahraničí, kde ta možnost je, tudíž je to pro studenty, kteří toto dají. My jsme se na to nevrhli, momentálně budu raději, když v IB programu budou mít druhý jazyk ke zkoušce přímo ve škole. ŠP - mám srovnání úrovně - syn byl o prázdninách na jazykovém pobytu ve Španělsku a byl zařazen do skupiny teenagerů, kteří dělali španělštinu 4 roky a on jí měl jen 2 roky. Takže úroveň je asi taková, že co máte jinde za 2 roky, na Porgu dáte za rok. Toť ke kvalitě druhého cizího jazyka. Přijímačky na NP - angličtina - postačí PET + mít naposloucháno, rozumět. Syn říkal, že má ve třídě opravdu geniálního spolužáka na M, FY a IT = s češtinou, anglickou literaturou (ENG), Humanities a History tvrdě bojuje. ENG + History - hodně, opravdu hodně psaní, těžké testy, nutná příprava, rozsah, objem učiva, rozbor ang.básní. Čeština - aktuálně kvintu hodnotím tak, že úrovní přesáhla mojí maturitu v 90.letech. Na čtenářský deník zapomeňte. Jedná se o rozbor díla, kde jen zadání a požadavky jsou na 1-2 strany A4. Práce s textem je nesmírně důležitá. Není to o tom, že by z ČJ načetli hodně literatury, to ne. 1, vyjíměčně 2 knihy za měsíc. Před maturou asi načtou více, tam ještě nejsme. 3 roky nám trvalo, než se syn naučil toto psát. Kdo není dobrý v češtině, nemá načteno a nemiluje jí, ten to bude mít obrovsky těžké. Na literaturu se klade větší důraz než na gramatiku, známky z gramatiky mají nižší hodnotu. Ohledně matematiky - pro nadšence je otevřen fyzikálně astronomický kroužek. V matematice musí mít člověk napočítáno, písemky jsou těžké na logiku, přemýšlení a hloubkové znalosti probírané látky. Kolikrát ani Běloun nestačil a příklady v testu byli těžší, ale nic, co by se při pravidelném procvičování nedalo naučit. Jinak ohledně toho, zda se jedná o humanitní či přírodovědné zaměření - je to skutečně všeobecné, důraz se klade na všechno. Hodně absoloventů chodí studovat na školy se zaměřením na BIO, CH a FY. Což je co říct, to moc nebývá. Na biologii jsou zde opravdu skvělí. Poslední výsledky - nejlepší střední škola podle výsledků IB maturit v Evropě (mimo Anglii, kde je na tom srovnatelně s těmi TOP školami) - když jsem na to koukala, ujíždí PORG o parník..... Musím uznat,že pan Martin Roman ví, co dělá. Kéž by takových škol bylo u nás více a více studentů dostalo možnost takového studia. Je to škola, kam chodí děti rádi. Ale pozor na náročnost učiva. Je to hodně, hodně, hodně náročné a ne každý na to má (tím nemyslím finance, stipendijní program jim funguje). Nemohu říct, který předmět je nejnáročnější, v podstatě každý. Občas je to boj. Poslední dobou svádíme největší boj s časem, plánováním času a vše si rozložit tak, aby se to stihlo. My, rodiče, jsme alespoň ze začátku museli pomoci...... čtení s porozuměním,, plánování času, umět se učit....... možná je to prkotina, ale když na některé předměty nemáte učebnice a jedete podle toho, co ve škole slyšíte v rámci výuky, z prezentací a čerpáte jen z toho, co jste si napsali, tak pro 11.-12.letého kluka je to pohroma. Na něco takového nebyl zvyklý. Tak nás to občas stojí nějakou sladkost pro dobráka, který nám to pošle k naučení (většinou spolužačky jsou pečlivé), našemu je to totiž úplně fuk. Skvěle funguje WhatsApp.Takže prima - sekunda = není problém se naučit BIO, KEK, Z,Dějepis a OV, ale problém je z čeho se to naučit. Zvyknout si na nové metody výuky naprosto rozdílné od klasické školy může být pro někoho náročné. Oceňuji dějepis - pravěk -středověk - jen to nejdůležitější během 3-4 měsíců v primě, přes průmyslovou revoluci důraz na 1. a 2.světovou válku, které se braly celé pololetí. V sekundě od roku 1945 až po současnost - klade se opravdu důraz na moderní dějiny, na 20.století, tak, jak by se mělo podle posledních metod učit. Samozřejmě je těžké u 12.letého kluka, aby rozebral příčiny a důsledky pražského jara 1968....., ale k něčemu jim to bude. Nezkouší se před tabulí, nehrozí, že budete vyvoláni a zkoušeni před tabulí. Žádná individuální známka, vše je z testů, projektů, laborek a prezentací. Občas jde test opravit, ale třeba jen jednou za pololetí, ale třeba nelze opravit pololetní písemka. Učitelé jsou milí, vstřícní, komunikativní, děti vysloveně podporují. Myslím, že v podstatě jsem jen potvrdila, co psala paní Marie, kterou tímto zdravím a přeji jí mnoho úspěchů. A pro ostatní - snad jsem vám trochu pomohla svým názorem. Je to skvělá škola. Když slyším problémy jinde na gymplech, tak jsem za NP moc ráda. Je to progresivní škola, škola budoucnosti. Avšak velice, velice náročná. PS: A průměr známek je aktuálně 6,75, takže nároky na studijní výsledky jsou vyšší, než u starších ročníků. Takže studovat se musí na jedničky a dvojky (pokud to překlopím do českého klasického známkování) z hlavních předmětů (vše kromě ART, TV, music a drama). Omlouvám se za chyby, píši v rychlosti. Zdravím!

Kontakt na školu

Adresa: První obnovené reálné gymnázium, o. p. s.
Lindnerova 3
180 00 Praha 8 - Libeň
www: http://www.porg.cz
e-mail: [email protected]
tel: +420 284 841 031

Komentáře 82 - 90 z 118

Malá poznámka – 5.2.2012 14:46 reagovat strom

Prosím, nemíchejme NovýPORG a PORGLibeň. Jak odhaduji z některých příspěvků, úroveň studentů těchto dvou gymnázií je jiná.

Anonym – 31.1.2012 22:57 reagovat strom

Kritiku, co sem píší někteří individua opravdu nechápu. PORG je pro inteligentní studenty a taky pro ty, co jsou ochotni se občas holt kousnout a víc učit...rada pro ty, co jsou zde nespokojení: "tak sem nechoďte, když jste takový lemplové a nezvládáte to!". Způsob výuky na této škole je vyjímečný v tom, že nás nenutí se šprtat a šprtat, ale naučí nás věci do hloubky pochopit a přemýšlet o nich...hlavním způsobem učení nejsou zdlouhavé testy (to vubec ne), ale indiviuální či skupinové projekty a interaktivní práce. Já osobně se vůbec neučím a přesto mám při trimestrálním hodnocení maximálně jednu sedmičku. Učitelé jsou velice profesionální, neschazují nás, naopak nás respektují a věnují nám svůj čas na konzultaci když potřebujeme. Chodím na tuto školu už od úplně první roku, co se otevřela a velice mě studium baví, protože většina učitelů se snaží učit tak, aby nás to bavilo... Na známkování jsem si zvykla...naopak v tom vidím velké výhody. Škála známek je větší, tím pádem je naše hodnocení přesnější. A co se týče bohatých studentů...je pravda, že jich je tu hodně (drtivá většina), ale podle mě se to nijak výrazně na kolektivu neprojevuje. Nedějí se tu žádné šikany ani posmívání. Já například nepocházím z bohaté rodiny a mám vysoké stipendium, ale nikdo by to jistě neuhádl ani neřešil...u náš to tak je...je to prostě jedno.

Tercián na novém porgu – 6.1.2012 10:15 reagovat strom

Tato škola je opravdu super a jsem moc rád že jsem můžu chodit. Všichni co si myslí, že profesoři jsou arogantní a nafoukaní ať jdou do pr**le protože to vůbec není pravda. Navštěvuji Tercii A a znám jak onu Míšu tak paní profesorku Pavelkovou, která je mojí třídní a musím říct, že je opravdu super. A ty, který píšeš že jseš na studiu v zahraničí a pí Pavelková tě přetěžuje, dej si pozor na jazyk protože vím kdo jsi Filipe Langře!!!

Anonym – 24.11.2011 16:55 reagovat strom

Bohužel se na předchozích řádcích míchají dvě školy: PORG na Praze 8 a NOVÝ PORG na Praze 4. Mají sice stejného ředitele, ale jinak jsou to odlišné školy. Znám NOVÝ PORG a za jeho největší negativum považuji, že děti z vlivných rodin nejsou asi vybírané na základě vědomostí, ale na základě vlivu rodičů. Alespoň tak se to jeví. Měl jsem jiné představy i o úrovni výuky. Havně v tomto roce přibyli učitelé, kteří si myslím nemají patřičné kvality.

Staroporgánka – 20.11.2011 17:09 reagovat strom

Maminko budoucí uchazečky, dle toho, co jsem se zde dočetla je "starý porg" (PORG Libeň) školou vskutku lepší. Asi nikdy nebudu umět angličtinu tak dobře jako novoporgáni, ale i tak si myslím, že výuka je poměrně kvalitní (dosažení úrovně B2 (zkouška FCE) na konci kvarty s tím, že na konci studia někteří skládají i zkoušku na úrovni C2, tedy nejvyšší úroveň). Něco jako krádeže se zde vůbec nevyskytuje. S vyloženě arogancí ze strany profesorů jsem se nikdy nesetkala. Přirozeně jsou profesoři lepší a horší, k diskuzi připravenější a méně připravení (ono také v takové matematice není moc o čem diskutovat), vesměs ale všichni ochotní dovysvětlit pomaleji chápajícím probranou látku. I když některým spolužákům by možná poněkud nižší sebevědomí neuškodilo, rozhodně bych je neoznačovala za nafoukané nebo arogantní. Chodím do školy s vnoučkem našeho pana prezidenta a synem pana ředitele a žádné abnormální postavení nemá. Zkrátka když mu něco nejde, tak dobrou známku nedostane, když mu něco jde, tak ji dostane. A když některé profesory zrovna neoblibuje, tak o tom můžou jeho rodiče informovat v tzv. rodičovské anketě, ale z dosavadních obměn profesorů nemám pocit, že by rodiče Klausovi měli silnější hlas než jiní. Mimochodem, co jsem slyšela, tak ty ankety opravdu mohou mít svou váhu - ze základky, kam chodil můj bratr, přešla jedna (navenek se pěkně tvářící) nepříliš dobrá učitelka, po roce ji ale vyhodili. Prý právě na základě oné každoroční rodičovské ankety. Co se týče školného, jen bych ráda připoměla fond Pavla Hlavinky, ze kterého se studentům ze sociálně řekněme slabších rodin uděluje stipendium a to ve výši až 90 procent školného. A tito studenti (pokud vím, tak tak trochu narozdíl od Nového porgu) s tím nemají v kolektivu problém. O některých se to i ví a tak jako co. Stejně je v naší třídě za nejvíc cool obchod s oblečením považován sekáč :) Co už je trochu na pováženou jsou ceny školy v přírodě. Předloni jsme byli letecky v Řecku, což se logicky vyšplhalo na 11 000. A loni to sice byly Krkoneše, ale za 5000. A ačkoli táta má slušnou práci a platit zvládáme bez stipendia, tak prostě 5000 Kč za ČESKOU školu v přírodě je moc. Naštěstí jsem v Praze na náhradním projektu nezůstávala sama. Z naší třídy to byli 4 lidé. Po opakovaných stížnostech se vedení školy snad již poučilo a letos byla škola v přírodě poblíž Máchova jezera ve skvělém ubytování za přiměřené peníze. Co se tedy týče vzdělávání, je, myslílm, na velmi dobré úrovni. Zároveň nelze popřít dobrou úroveň státních gymnázií, jako je Kepler nebo Helichovka. Dle toho, co vím od přátel na těchto dvou pražských gymnázií, tak myslím, že v příjmačkách na české vysoké školy uspějí stejně dobře, přestože my budeme mít látku probranou více do hloubky. Skoro bych řekla, že těch 40 000 je spíše investice do toho, jaké budeme mít názory, než jaké znalosti. Ve škole se, víc než jinde, učíme přemýšlet. Přemýšlet nejen o probírané látce, ale i o různých světových dění. Dějepis i zeměpis jsou v podstatě založeny na prezentacích studentů a diskuzi, cílem je, abychom si sami udělali vlastní názor. (např. při probírání normalizace jsme se dívali na příšerné ukázky tehdejšího televizního vysílání, což myslím běžný výklad nahradit nemůže. Tady bych jen zmínila vynikajícího učitele dějepisu a zeměpisu). Nelze popřít, že až budu jednou sedět v kanceláři a počítat cenový vývoj toho a onoho, tak za můj názor na svět a politiku (a to nespočívá v tom, že pan prezident Klau je dokonalý a hotovo) mi asi nikdo plat nezvedne, avšak považuji to za mnohem důležitější než skvělou kariéru. Za zmínku, co se procesu vzdělání týče, stojí dlouhodobé (několik týdnů až celý rok) dobrovolné pobyty sextánů na partnerských školách v zahraničí (USA, Velká Británie, Francie, Německo), kde si většinou platí pouze cestu, v některých případech část školného (záleží na výběru školy). Abych to shrnula, tak starý porg stále považuji za velmi dobrou školu. Dobré státní školy, které jsou zadarmo, ale nelze nevidět.

Anonym – 15.11.2011 18:54 reagovat strom

Studenta se chci zeptat, kde přišel na tvrzení, že rodič má vždy pravdu? Potom nevím, o čem chce "otevřeně diskutovat"? Těmi povolanými myslíte sebe a Porgána?

Anonym – 15.11.2011 18:31 reagovat strom

Porgánovi vzkazuji, že když někomu dochází argumenty, tak uráží. Tehdy se skutečně nedá rozvíjet smysluplná diskuse.

PORGÁN – 15.11.2011 10:18 reagovat strom

Prosím pěkně, zná někdo toho Anonyma co tu neustále propaguje zastaralé názory, zřejmě vůbec nezná náš systém práce, hlavně že do všeho mluví a všemu rozumí. Kázeň samozřejmě u nás do hodnocení nepatří, pole mého názoru to bude nějaká stará učitelka ze státní instituce.

Student – 15.11.2011 10:14 reagovat strom

Vážená anonymko, proč se do toho pletete, nevíte, že rodič má vždycky pravdu. Tak si jděte třeba něco zamíchat do kuchyně a otevřenou diskuzi nechte povolanějším...

Nabídka Zkoušek nanečisto:

Příprava na zkoušky
střední školy

3. třída 4. třída 5. třída 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída

Příprava na
maturitu a vysoké školy

maturanti

Volný čas a prázdniny

soutěže letní kempy

Další projekty Zkoušek nanečisto

e-jazyky.cz - naše jazyková škola matematickapohotovost.cz
rychlá pomoc s matematikou
vsenavse.cz - příprava na VŠE a další VŠ maturujeme.cz - maturitní učebnice e-matematika.cz - komplexní matematický web e-fyzika.cz - svět fyziky

Provozuje

Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
logo Zkoušky nanečisto

Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis