První obnovené reálné gymnázium

Přidat komentář

Reakce na zprávu
rodič NP – 20.11.2019 18:31

Dobrý večer všem, odepisuji jako rodič dvou studentů NP. K posledním listopadovým komentářům a otázkám: Jídelna - skvělá, vaří výborně, výběr ze 3 jídel. Délka vyučování: prima max do dvou, sekunda do dvou, 1x týdně do čtyř, občas už může být nultá hodina od 7.50 - příprava na FCE - nechodí tam všichni...., kvarta 3x týdně do čtyř, ale třeba taková kvinta má do 6 hodin a 2x týdně do 5 + nulté hodiny 1-3 (upřímně, je to mazec, když dítě dorazí domů po celém dni v sedm večer a je úplně vyšťavené). Paní Marie má asi nadanější děti než máme my, což jí přeji. U nás je zapotřebí, zdá se, více úsilí. Co se týká FCE - prima-tercie - postupně se na to připravují, na konci tercie už se to musí udělat. Škola nabízí podporu v rámci English Corner (nultá hodina ráno), kde se věnují dětem, které pokulhávají. Avšak je potřeba na tom makat i doma. Od sekundy tvoří výsledek z FCE asi 30-35% známky z angličtiny (ESL). Jazyky: druhý jazyk je až od tercie (3.rok). Upřímně, angličtiny je tolik, že si ani nedokážete představit, že by jste něco navíc dělali. Škola nabízí 1x týdně kroužek španělštiny pro primu a sekundu (jiný jazyk nedávají, protože např. FR je náročná, nechtějí děti zatěžovat), ani jedno z mých dětí na ŠP kroužek nechodilo. Od tercie je na výběr: ŠP, FR,NJ a čínština. K čínštině - je to jazyk budoucnosti, jen si dovolím poznamenat, že IB maturita se z druhého jazyka (čínštiny) dělat na NP nedá, poslední 2 roky jí nenabízí, lze však řešit individuálně online na škole v zahraničí, kde ta možnost je, tudíž je to pro studenty, kteří toto dají. My jsme se na to nevrhli, momentálně budu raději, když v IB programu budou mít druhý jazyk ke zkoušce přímo ve škole. ŠP - mám srovnání úrovně - syn byl o prázdninách na jazykovém pobytu ve Španělsku a byl zařazen do skupiny teenagerů, kteří dělali španělštinu 4 roky a on jí měl jen 2 roky. Takže úroveň je asi taková, že co máte jinde za 2 roky, na Porgu dáte za rok. Toť ke kvalitě druhého cizího jazyka. Přijímačky na NP - angličtina - postačí PET + mít naposloucháno, rozumět. Syn říkal, že má ve třídě opravdu geniálního spolužáka na M, FY a IT = s češtinou, anglickou literaturou (ENG), Humanities a History tvrdě bojuje. ENG + History - hodně, opravdu hodně psaní, těžké testy, nutná příprava, rozsah, objem učiva, rozbor ang.básní. Čeština - aktuálně kvintu hodnotím tak, že úrovní přesáhla mojí maturitu v 90.letech. Na čtenářský deník zapomeňte. Jedná se o rozbor díla, kde jen zadání a požadavky jsou na 1-2 strany A4. Práce s textem je nesmírně důležitá. Není to o tom, že by z ČJ načetli hodně literatury, to ne. 1, vyjíměčně 2 knihy za měsíc. Před maturou asi načtou více, tam ještě nejsme. 3 roky nám trvalo, než se syn naučil toto psát. Kdo není dobrý v češtině, nemá načteno a nemiluje jí, ten to bude mít obrovsky těžké. Na literaturu se klade větší důraz než na gramatiku, známky z gramatiky mají nižší hodnotu. Ohledně matematiky - pro nadšence je otevřen fyzikálně astronomický kroužek. V matematice musí mít člověk napočítáno, písemky jsou těžké na logiku, přemýšlení a hloubkové znalosti probírané látky. Kolikrát ani Běloun nestačil a příklady v testu byli těžší, ale nic, co by se při pravidelném procvičování nedalo naučit. Jinak ohledně toho, zda se jedná o humanitní či přírodovědné zaměření - je to skutečně všeobecné, důraz se klade na všechno. Hodně absoloventů chodí studovat na školy se zaměřením na BIO, CH a FY. Což je co říct, to moc nebývá. Na biologii jsou zde opravdu skvělí. Poslední výsledky - nejlepší střední škola podle výsledků IB maturit v Evropě (mimo Anglii, kde je na tom srovnatelně s těmi TOP školami) - když jsem na to koukala, ujíždí PORG o parník..... Musím uznat,že pan Martin Roman ví, co dělá. Kéž by takových škol bylo u nás více a více studentů dostalo možnost takového studia. Je to škola, kam chodí děti rádi. Ale pozor na náročnost učiva. Je to hodně, hodně, hodně náročné a ne každý na to má (tím nemyslím finance, stipendijní program jim funguje). Nemohu říct, který předmět je nejnáročnější, v podstatě každý. Občas je to boj. Poslední dobou svádíme největší boj s časem, plánováním času a vše si rozložit tak, aby se to stihlo. My, rodiče, jsme alespoň ze začátku museli pomoci...... čtení s porozuměním,, plánování času, umět se učit....... možná je to prkotina, ale když na některé předměty nemáte učebnice a jedete podle toho, co ve škole slyšíte v rámci výuky, z prezentací a čerpáte jen z toho, co jste si napsali, tak pro 11.-12.letého kluka je to pohroma. Na něco takového nebyl zvyklý. Tak nás to občas stojí nějakou sladkost pro dobráka, který nám to pošle k naučení (většinou spolužačky jsou pečlivé), našemu je to totiž úplně fuk. Skvěle funguje WhatsApp.Takže prima - sekunda = není problém se naučit BIO, KEK, Z,Dějepis a OV, ale problém je z čeho se to naučit. Zvyknout si na nové metody výuky naprosto rozdílné od klasické školy může být pro někoho náročné. Oceňuji dějepis - pravěk -středověk - jen to nejdůležitější během 3-4 měsíců v primě, přes průmyslovou revoluci důraz na 1. a 2.světovou válku, které se braly celé pololetí. V sekundě od roku 1945 až po současnost - klade se opravdu důraz na moderní dějiny, na 20.století, tak, jak by se mělo podle posledních metod učit. Samozřejmě je těžké u 12.letého kluka, aby rozebral příčiny a důsledky pražského jara 1968....., ale k něčemu jim to bude. Nezkouší se před tabulí, nehrozí, že budete vyvoláni a zkoušeni před tabulí. Žádná individuální známka, vše je z testů, projektů, laborek a prezentací. Občas jde test opravit, ale třeba jen jednou za pololetí, ale třeba nelze opravit pololetní písemka. Učitelé jsou milí, vstřícní, komunikativní, děti vysloveně podporují. Myslím, že v podstatě jsem jen potvrdila, co psala paní Marie, kterou tímto zdravím a přeji jí mnoho úspěchů. A pro ostatní - snad jsem vám trochu pomohla svým názorem. Je to skvělá škola. Když slyším problémy jinde na gymplech, tak jsem za NP moc ráda. Je to progresivní škola, škola budoucnosti. Avšak velice, velice náročná. PS: A průměr známek je aktuálně 6,75, takže nároky na studijní výsledky jsou vyšší, než u starších ročníků. Takže studovat se musí na jedničky a dvojky (pokud to překlopím do českého klasického známkování) z hlavních předmětů (vše kromě ART, TV, music a drama). Omlouvám se za chyby, píši v rychlosti. Zdravím!

Kontakt na školu

Adresa: První obnovené reálné gymnázium, o. p. s.
Lindnerova 3
180 00 Praha 8 - Libeň
www: http://www.porg.cz
e-mail: [email protected]
tel: +420 284 841 031

Komentáře 118 - 126 z 118

Anonym – 7.1.2007 10:23 reagovat strom

Tato škola vybírá jen velmi nadané studenty. Zkoušky nadanost velmi dobře odhalují jednak v prvním , písemném, i druhém ,takzvaném vájezdovém, kole. 3kola je velmi malá a ve třídě je vždy jen 24 studentů. Tato škola je výjimečná vztahem mezi studenty (všichni se znají) i vztahem mezi profesory a studenty. Výuka je velmi moderní a zábavná. Pokud nějaký student výuku nestíhá, profesor se mu snaží pomoci, ale záleží jen na studentovi, jestli se chce zlepšit a pokračova ve studiu. Studium velmi je zaměřené na rozvíjené studenta po všech stránkách. Velmi dobře je udělaná angličtina, která je od pátého roku studia, prostupná nejen mezi třídou, ale mezi celým vyšším gymnáziem.

Nabídka Zkoušek nanečisto:

Příprava na zkoušky
střední školy

3. třída 4. třída 5. třída 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída

Příprava na
maturitu a vysoké školy

maturanti

Volný čas a prázdniny

soutěže letní kempy

Další projekty Zkoušek nanečisto

e-jazyky.cz - naše jazyková škola matematickapohotovost.cz
rychlá pomoc s matematikou
vsenavse.cz - příprava na VŠE a další VŠ maturujeme.cz - maturitní učebnice e-matematika.cz - komplexní matematický web e-fyzika.cz - svět fyziky

Provozuje

Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
logo Zkoušky nanečisto

Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis