Gymnázium Omská

Přidat komentář

Reakce na zprávu
Anonym – 7.11.2024 01:15

Do maturity jsem se držel zásady: NEUČ se, NEUČ se, NEUČ se a nos domů na vysvědčení "Prospěl s vyznamenáním". Co se pamatuji, tak tuto zásadu mě přinutili porušit jen 2x = v pololetí 8.střídy na Osmileté SŠ před přihláškou do 9.třídy 11-leté SŠ a podruhé asi v 10.třídě. Takže jsem se do maturity asi 2 až 4 odpoledne učil, (o svatém týdnu jsem se učil dopoledne a odpoledne jezdil na kole). Dával jsem při výkladu bacha a z M a F jsem vše chápal a z nelogického dějepisu, zeměpisu atd, jsem si na písemky dělal taháky a na zkoušení jsem přišel na fintu, kterou jsem prozradil jen svým vnoučatům, z nichž 1 dokázal v pololetí na Omské propadnout – tenkrát na konci roku už prošel, a na Omskou dodnes nenadává. Do maturity jsme měli do 13-ti až 14-ti.hod, po příchodu domů jsem hodil tašku do kouta, vzal bicykl a jel do Dolních Počernic k rybníku a pak do tělocvičny, a jestliže jsem nešel do tělocvičny, tak jsem jel cca 50km od Prahy a zpět. Druhý den ráno jsem vysypal tašku, dával do ní učebnice a sešity na tento den a říkal si přitom, z čeho bude opáčko a musím se na to o přestávce podívat a jaké dcv musím honem ve škole udělat. Totéž jsem si říkal i po cestě do školy abych náhodou něco nezapomněl dodělat. BYL TO BLAHÝ ŽIVOT-protože jsem dával pozor a v M a F jsem chtěl vědět nejen jak to je, ale i proč to tak je, tak jsem M a F rozuměl a STAČIL JSEM VŠE VE ŠKOLE. Proto NEVÍM, PROČ SI STĚŽUJETE NA MOC UČIVA-DÁVEJTE POZOR NA TO, CO UČITEL ŘÍKÁ A SNAŽTE SE UHODNOUT JAKÉ DALŠÍ SLOVO V DANÉ VĚTĚ POUŽIJE. SNAŽTE SE LOGICKY MYSLET A HLEDAT SOUVISLOSTI MEZI JEDNOTLIVÝMI ZNALOSTMI (Souvislosti tvoří síť mezi znalostmi, která je podobná pavoučí síti. Pohyb po této sítí je logické myšlení a máte se přitom dostat od zadání k výsledku. Jestliže máte nějakou znalost připoutanou k ostatním jen jednou souvislostí, tak když zapomenutím této souvislosti zapomenete i dotyčnou znalost. Když tam máte několik souvislostí, tak zapomenutím jedné či dvou souvislostí dotyčnou znalost nezapomenete a dostanete k ní po zbývajících souvislostech a ty zapomenuté souvislosti si obnovíte. Znalost souvislostí Vám též usnadní práci, např. když se naučíte vzorec pro tepelnou délkovou roztažnost a pak probíráte objemovou tepelnou roztažnost, tak si uvědomte souvislost – nemusíte se to učit, protože je to v podstatě stejné a když se pak učíte deformaci tyče tahem, tak si uvědomte, že se to také nemusíte učit, protože je to v podstatě také stejné. Na druhou stranu by mě asi taky štvalo mít do 16-ti hodin. Myslím si však, že počet vyučovacích hodin je nějakým způsobem omezen MŠMT. Učit jsem musel až na MFFUK, kde jsem vystudoval presenčně 1.specializaci, (to jsem býval vždy několik týdnů lyžovat a spolužáci mi to psali přes kopírák), pak jsem měl v zaměstnání 2.specializaci, takže jsem z ní dělal rovnou doktorát, pak jsem dělal dálkově 3.specializaci na MFF UK (to jsem opět dost flákal – přišel jsem na fakultu za vyučujícím dotyčného předmět, že mám u něj podle rozpisu ze studijního oddělení dělat zkoušku – řekl mi co se mám naučit a dohodl jsem se s ním, že mu za měsíc či za dva zavolám a když mi pak do telefonu řekl termín mé zkoušky, který býval většinou příští týden, tak jsem se teprve potom na to podíval v zaměstnání). Nakonec jsem získal vědeckou hodnost za publikované vědecké práce. Druhou část své zásady jsem přitom nikdy neporušil – na všech vysvědčeních ze ZŠ, SŠ i VŠ jsem měl: Prospěl s vyznamenáním, takže na VŠ bylo vše i s "červeným diplomem". Jestliže se rozhodujete mezi Omskou či jiným gymplem, tak si uvědomte, že na všech gymplech stejného zaměření byste se měli naučit stejnou látku, tj. všechny gymply přírodovědného zaměření učí totéž a obdobně všechny gymply jazykového zaměření učí totéž, i když je to na jazykových gymplech trochu jiné, nežli na přírodovědných gymplech. Jestliže jste už na Omskou či jiný gympl vlezli, tak Vám přeji, abyste si užili mládí a absolvovali maturitu s co nejmenším úsilím a s co nejlepším výsledkem, (tj. snažte se alespoň částečně dodržovat zásadu NEUČ se a nos domů na vysvědčení "Prospěl s vyznamenáním").

Kontakt na školu

Adresa: Gymnázium
Omská 1300
100 00 Praha 10
www: http://www.omska.cz
e-mail: [email protected]
tel: +420 267 311 317

Komentáře 73 - 81 z 152

Anonym – 13.6.2013 08:40 reagovat strom

jsem na tomhle gymnáyzium poměrně krátkou dobu, ale za tu chvíli jsem pochopila, že stěžovat si nemá cenu.vloni z této školy odešla prof. Solařová a to co nastoupilo po ní se s ní nedá srovnávat. ten člověk nedokáže opravit testy nikdy včas a ještě ho musíme upozorňovat. ale kolektiv ve třídě je bezchyby.

Anonym – 13.6.2013 08:40 reagovat strom

Jsem na osmiletém gymnáziu a ikdyž jsem za tu chvíli poznala lid, které jsem znát nechtěla, tak jsem tady spokojená. Přístup učitelů je spravedlivý. Vloni odešla prof. Solařová a učitel, co nastoupil po ní je na nic. Je to ztráta času, jsme pozadu a umíme toho méně než na začátku minulého roku. Ale jinak jsem se svými učiteli spokojená. Dají se tu poznat fajn lidi, ale asi zaáleží na třídě. Neměnila bych.

Anonym – 12.6.2013 12:32 reagovat strom

POdle mého názoru bylo rozhodnutí jít studovat na tuto školu jedno z mých nejlepších rozhodnutí v životě. Učitelé toho hodně naučí a mnohdy i zábavnou formou. Studovala jsem na všeobecné čtyřleté větvi a dodnes jsem velmi spokojená. Hodnocení sice bývalo v některých předmětech přísnější, ale nikdy mi nepřišlo nespravedlivé. Velmi dobrou úroveň měla hlavně chemie. A úplně jsem zbožňovala češtinu. Pan profesor Burian prostě patří mezi učitele na které se nezapomíná.

Anonym – 20.5.2013 14:30 reagovat strom

Zajímalo by mě čtyřleté studium na této škole. Jaká je úrověň na čtyřletém, jestli stejná jako na osmiletém nebo horší. A dále jestli Omská dobře připraví i na obory, kde se dělají přijímačky z matiky. Díky

Anonym – 24.4.2013 20:05 reagovat strom

Jsem s tou školu nejvíc spokojena. Přístup většiny učitelů je dobrej, učitele naučí a nechtějí toho az zas tak moc. Najdete gympl, kde toho učitele nechtějí moc a kde neni blbej přístup několika. Učitele mají i humor nejen ironický. Například profesor Petracek, mam ho na dva předměty a občas je i trochu vtipný. Školu Mám ráda a jsem ráda že tu jsem a to nejsem sprt a ani se moc neucím a trojka mi nevychazi zadna. Asi tak :)

Anonym – 24.4.2013 18:48 reagovat strom

Lituji že jsem na tuto školu šla!! je to ta nejhorší škola! nejvíce mi asi vadí vyučování do 16:00 a to třeba 4x týdně! nechápu proč máme mít školu tak dlouho, na jiných gymplech jsou max. do 3 a i to už je moc!! a naučí se uplně stejně možná spíš více!! Rozhodně tuto školu NEDOPORUČUJI! nestojí za to. vybrala jsem si ji kvuli zvýšené výuce jazyků, která, jak jsem se dozvěděla až po tom co jsem nastoupila, je pouze na 8letém studiu. Rozhodně sem nechoďte. -_- NE!!

rodič dcery – 15.4.2013 12:03 reagovat strom

jsem opravdu překvapená poslednimi dvěma příspěvky, marně přemýšlím, kolik má dcera ve třídě fajn profesorů, bohatě mi na to stačí prsty jedné ruky a ještě zbyde... Asi jste na osmiletém studiu, na čtyřletém - konkrétně třída G2A - to tak rozhodně není.... Dcera se učí velmi dobře, přesto zvažujeme odchod na jinou školu a to právě z důvodu chování některých profesorů.

Rodič 2 – 10.4.2013 21:31 reagovat strom

Doufejme, že se vyúka češtiny zlepší, snad se to trochu mění - za jednu chybu v dlouhém diktátu už nemusí být nutně dvojka a studenti alespoň již vědí, z čeho písemky budou a nejsou tolik překvapení..Schází mi jen jakési naučení se více z hodin, např. memotechnické pomůcky. Na druhou stranu, třeba matematika je v pohodě, je vidět, že kantor umí látku vysvětlit na hodině. Předpokládám, že tato diskuze, je hlavně pro nově "příchozí". Zcela souhlasím s tím, co poznamenal rodič přede mnou, žádná škola není bez chybičky, ale hodně profesorů na Omské má k dětem pozitivní vztah, dá se nimi rozumně komunikovat - děti jsou mnohdy roztržité a dostanou šanci si známku opravit. Rozhodně nelitujeme, že jsme na této škole.

Rodič – 9.4.2013 13:26 reagovat strom

Také si myslím, že s novým učitelem češtiny děti marní spousty času, bohužel se na tuto profesi prostě nehodí,ale je třeba poznamenat, že škola jinak funguje výborně, je zde mnoho skvělých profesorů s výborným vztahem ke studentům, žádná škola není bez chybičky. Když vzpomenu např. na přijímačky na Voděradské, kde děti čekají 20 minut venku a mezi jednotlivými písemkami zevlují po chodbách, tak proti tomu je Omská organizačně jedničkou. Rozhodně nelituji,že máme dítě na této škole.

Nabídka Zkoušek nanečisto:

Příprava na zkoušky
střední školy

3. třída 4. třída 5. třída 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída

Příprava na
maturitu a vysoké školy

maturanti

Volný čas a prázdniny

soutěže letní kempy

Další projekty Zkoušek nanečisto

e-jazyky.cz - naše jazyková škola matematickapohotovost.cz
rychlá pomoc s matematikou
vsenavse.cz - příprava na VŠE a další VŠ maturujeme.cz - maturitní učebnice e-matematika.cz - komplexní matematický web e-fyzika.cz - svět fyziky

Provozuje

Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
logo Zkoušky nanečisto

Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis