Gymnázium Omská

Přidat komentář

Reakce na zprávu
Anonym – 7.11.2024 01:15

Do maturity jsem se držel zásady: NEUČ se, NEUČ se, NEUČ se a nos domů na vysvědčení "Prospěl s vyznamenáním". Co se pamatuji, tak tuto zásadu mě přinutili porušit jen 2x = v pololetí 8.střídy na Osmileté SŠ před přihláškou do 9.třídy 11-leté SŠ a podruhé asi v 10.třídě. Takže jsem se do maturity asi 2 až 4 odpoledne učil, (o svatém týdnu jsem se učil dopoledne a odpoledne jezdil na kole). Dával jsem při výkladu bacha a z M a F jsem vše chápal a z nelogického dějepisu, zeměpisu atd, jsem si na písemky dělal taháky a na zkoušení jsem přišel na fintu, kterou jsem prozradil jen svým vnoučatům, z nichž 1 dokázal v pololetí na Omské propadnout – tenkrát na konci roku už prošel, a na Omskou dodnes nenadává. Do maturity jsme měli do 13-ti až 14-ti.hod, po příchodu domů jsem hodil tašku do kouta, vzal bicykl a jel do Dolních Počernic k rybníku a pak do tělocvičny, a jestliže jsem nešel do tělocvičny, tak jsem jel cca 50km od Prahy a zpět. Druhý den ráno jsem vysypal tašku, dával do ní učebnice a sešity na tento den a říkal si přitom, z čeho bude opáčko a musím se na to o přestávce podívat a jaké dcv musím honem ve škole udělat. Totéž jsem si říkal i po cestě do školy abych náhodou něco nezapomněl dodělat. BYL TO BLAHÝ ŽIVOT-protože jsem dával pozor a v M a F jsem chtěl vědět nejen jak to je, ale i proč to tak je, tak jsem M a F rozuměl a STAČIL JSEM VŠE VE ŠKOLE. Proto NEVÍM, PROČ SI STĚŽUJETE NA MOC UČIVA-DÁVEJTE POZOR NA TO, CO UČITEL ŘÍKÁ A SNAŽTE SE UHODNOUT JAKÉ DALŠÍ SLOVO V DANÉ VĚTĚ POUŽIJE. SNAŽTE SE LOGICKY MYSLET A HLEDAT SOUVISLOSTI MEZI JEDNOTLIVÝMI ZNALOSTMI (Souvislosti tvoří síť mezi znalostmi, která je podobná pavoučí síti. Pohyb po této sítí je logické myšlení a máte se přitom dostat od zadání k výsledku. Jestliže máte nějakou znalost připoutanou k ostatním jen jednou souvislostí, tak když zapomenutím této souvislosti zapomenete i dotyčnou znalost. Když tam máte několik souvislostí, tak zapomenutím jedné či dvou souvislostí dotyčnou znalost nezapomenete a dostanete k ní po zbývajících souvislostech a ty zapomenuté souvislosti si obnovíte. Znalost souvislostí Vám též usnadní práci, např. když se naučíte vzorec pro tepelnou délkovou roztažnost a pak probíráte objemovou tepelnou roztažnost, tak si uvědomte souvislost – nemusíte se to učit, protože je to v podstatě stejné a když se pak učíte deformaci tyče tahem, tak si uvědomte, že se to také nemusíte učit, protože je to v podstatě také stejné. Na druhou stranu by mě asi taky štvalo mít do 16-ti hodin. Myslím si však, že počet vyučovacích hodin je nějakým způsobem omezen MŠMT. Učit jsem musel až na MFFUK, kde jsem vystudoval presenčně 1.specializaci, (to jsem býval vždy několik týdnů lyžovat a spolužáci mi to psali přes kopírák), pak jsem měl v zaměstnání 2.specializaci, takže jsem z ní dělal rovnou doktorát, pak jsem dělal dálkově 3.specializaci na MFF UK (to jsem opět dost flákal – přišel jsem na fakultu za vyučujícím dotyčného předmět, že mám u něj podle rozpisu ze studijního oddělení dělat zkoušku – řekl mi co se mám naučit a dohodl jsem se s ním, že mu za měsíc či za dva zavolám a když mi pak do telefonu řekl termín mé zkoušky, který býval většinou příští týden, tak jsem se teprve potom na to podíval v zaměstnání). Nakonec jsem získal vědeckou hodnost za publikované vědecké práce. Druhou část své zásady jsem přitom nikdy neporušil – na všech vysvědčeních ze ZŠ, SŠ i VŠ jsem měl: Prospěl s vyznamenáním, takže na VŠ bylo vše i s "červeným diplomem". Jestliže se rozhodujete mezi Omskou či jiným gymplem, tak si uvědomte, že na všech gymplech stejného zaměření byste se měli naučit stejnou látku, tj. všechny gymply přírodovědného zaměření učí totéž a obdobně všechny gymply jazykového zaměření učí totéž, i když je to na jazykových gymplech trochu jiné, nežli na přírodovědných gymplech. Jestliže jste už na Omskou či jiný gympl vlezli, tak Vám přeji, abyste si užili mládí a absolvovali maturitu s co nejmenším úsilím a s co nejlepším výsledkem, (tj. snažte se alespoň částečně dodržovat zásadu NEUČ se a nos domů na vysvědčení "Prospěl s vyznamenáním").

Kontakt na školu

Adresa: Gymnázium
Omská 1300
100 00 Praha 10
www: http://www.omska.cz
e-mail: [email protected]
tel: +420 267 311 317

Komentáře 46 - 54 z 156

Kristýna – 27.9.2015 13:40 reagovat strom

Ahoj, jsem teď v prváku na soš..zjistila jsem (naštěstí brzo) že mě tahle škola vůbec nebaví(jde o zaměření na diplomacii)..vážně hodně dlouho jsem chtěla na gymnazium, takze jsem se chtěla zeptat nevíte o nějakém pražském gymnáziu kam by mě přijali takhle hned v září?Chtěla bych přestoupit co nejdříve aby jsem pak na gymnáziu stíhala:/byla bych vám moc vděčná za odpověď :-)

Anonym – 14.4.2015 10:14 reagovat strom

Nevíte kolik se hlásí lidí na čtyřleté studium? Děkuji

Anonym – 29.3.2015 00:05 reagovat strom

Na většině gymnázií jsou letos vyhlášeny ředitelem povinně volitelné 2 předměty, jen Omská má zase něco extra - ředitel si určil předměty 3! A další nepovinné s různýma omezeníma, takže minimálně 5. A co kdybychom maturovali úplně ze všech, pane řediteli?

Anonym – 6.3.2015 09:44 reagovat strom

Na Gymnázium Omská chodím už nějaký čas a nemohu si moc stěžovat. Učiva je sice opravdu hodně a některé předměty jsou náročnější, ale to se od gymnázia samozřejmě očekávat. Bohužel, když jsem se sem hlásila, čekala jsem, že výuka jazyků bude na mnohem lepší úrovni. Angličtina průměrná (hodně také záleží na profesorech), druhý jazyk také. Od ZŠ jsem se v AJ ve škole nenaučila nic nového, všechno co jsme tu zatím probrali jsem už uměla. Matemetika fyzika jsou hodně těžké už od začátku. Nejhorší na tom je, že když chytnete špatného profesora a ten má špatnou náladu, nic Vám nevysvětlí a nepomůže Vám. Také VDT, kde se probírá psaní všemi deseti prsty, je těžké a popravdě trochu otravné. Studenti by měli očekávat, že denně se píše alespoň jeden menší test. Občas se stane, že z 7 hodin píšete 5 testů (a 5 proto, že jedna hodina je hudebka a druhá odpoledka). Nicméně tohle všechno se dá zvládnout. Je jen nutné se učit. Jediné co mě mrzí jsou někteří profesoři. Prostředí na gymnáziu je celkem hezké. Každá učebna je dobře vybavena (počítače, interaktivní tabule, v každé třídě televize), máme plně vybavené 2 tělocvičny, 2 fotbalové hřiště (jedno menší), běžecký ovál a (něco jako) . Jídlo v jídelně je často poživatelné a když není, člověk si může sám vybrat jídlo u teplého baru. Co se týče negativních ohlasů na 4. letém gymnáziu... Děcka z osmiletého jsou našprtaná a proto možná později nevnímají tak děsně těžké učivo. Ti co přejdou ze základek toho možná tolik neumí a nejsou zvyklí na to, jak to tu chodí.

Anonym – 9.2.2015 21:11 reagovat strom

Studuji čtvrtým rokem na osmiletém gymnáziu a jsem na Omské spokojená. Samozřejmě dost záleží na tom, jaké dostanete profesory, ale co jsem slyšela, tak je to obdobné u většiny škol. Kdo chce, může se toho na Omské opravdu dost naučit. Je zde dost nepovinných projektů a akcí, které celkově studium obohatí. Jak jsem psala, jsem teprve v kvartě, takže nemůžu zcela objektivně hodnotit náročnost učiva, ale zatím jsem se nikdy nemusela nějak dlouhodobě "šrotit" a známky mám docela dobré. Na druhou stranu se říká, že vyšší stupeň gymnázia je o dost obtížnější. Pokud by se někdo rozhodl učení úplně bojkotovat, tak minimálně ty první čtyři roky proleze, ale třeba i se čtyřkama. Učebny jsou dobře vybavené, v každé je projektor na promítání prezentací, ve většině i počítač. Minulé tři roky jsem dost trpěla ve školní jídelně, ale musím říct, že letos vaří o dost lépe :D. Celkově školu doporučuji, pokud se budete trochu učit, neměli byste mít alespoň do kvarty výrazné problémy.

Anonym – 28.1.2015 14:15 reagovat strom

Stále si zde stěžují studenti čtyřletého a z osmiletého jsou většinou všichni spokojeni. Je to také tím, že ze základky často nejsou dobře připraveni na studium na gymnáziu, nezvládají ho a z osmiletého jsou už navyklí na určitý režim a po čtyřech letech jsou úplně někde jinde. Co si budeme povídat, kdo může, uteče ze základky co nejdříve.

... – 4.1.2015 00:37 reagovat strom

Bez dohad na Omskou bych už nešla. Nejsem si sama jista, jestli na ni zůstanu do maturity a jestli radši nevypadnou dřív, než mě jedna profesorka vyleje. Jo je to na každé škole ale pokud si na vás zasedne už v prvaku na maturitní předmět.. Je vážně těžké odolávat. Jsem ve třeťaku, známky mam dobry, ale domu chodím pouze unavena a neskutečně otravena z přístupu teto školy. Co jsem slyšela a ptala se studentů, tak osmileté bývá jednodušší.. Ale je to jen otázka názoru. Omskou už nikdy vic

Anonym – 28.12.2014 12:59 reagovat strom

Studuji třetím rokem na osmiletém gymnáziu a jsem více než spokojená. Řekla bych, že máme hlavně velké štěstí na učitele. Matematika, čeština, angličtina jsou naprosto super. Ze základky jsem uměla anglicky na hodně nízké úrovni. A za ty tři roky jsem se posunula o hrozně moc. To samé matika a čeština. Máme i spoustu poznávacích zájezdů a kurzů. Jsem na této škole opravdu šťastná a nikdy jsem nepřemýšlela o tom, že bych chtěla přestoupit. Gymnázium Omská můžu tedy jen doporučit :)

Anonym – 1.12.2014 20:20 reagovat strom

Studuji osmiletý gympl a je to tu docela dobry akorat na ctyrletym jsou prej horsi ucitele nechapu ty co si porad stezuji

Nabídka Zkoušek nanečisto:

Příprava na zkoušky
střední školy

3. třída 4. třída 5. třída 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída

Příprava na
maturitu a vysoké školy

maturanti

Volný čas a prázdniny

soutěže letní kempy

Další projekty Zkoušek nanečisto

e-jazyky.cz - naše jazyková škola matematickapohotovost.cz
rychlá pomoc s matematikou
vsenavse.cz - příprava na VŠE a další VŠ maturujeme.cz - maturitní učebnice e-matematika.cz - komplexní matematický web e-fyzika.cz - svět fyziky

Provozuje

Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
logo Zkoušky nanečisto

Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis