Gymnázium Omská

Přidat komentář

Reakce na zprávu
Anonym – 7.11.2024 01:15

Do maturity jsem se držel zásady: NEUČ se, NEUČ se, NEUČ se a nos domů na vysvědčení "Prospěl s vyznamenáním". Co se pamatuji, tak tuto zásadu mě přinutili porušit jen 2x = v pololetí 8.střídy na Osmileté SŠ před přihláškou do 9.třídy 11-leté SŠ a podruhé asi v 10.třídě. Takže jsem se do maturity asi 2 až 4 odpoledne učil, (o svatém týdnu jsem se učil dopoledne a odpoledne jezdil na kole). Dával jsem při výkladu bacha a z M a F jsem vše chápal a z nelogického dějepisu, zeměpisu atd, jsem si na písemky dělal taháky a na zkoušení jsem přišel na fintu, kterou jsem prozradil jen svým vnoučatům, z nichž 1 dokázal v pololetí na Omské propadnout – tenkrát na konci roku už prošel, a na Omskou dodnes nenadává. Do maturity jsme měli do 13-ti až 14-ti.hod, po příchodu domů jsem hodil tašku do kouta, vzal bicykl a jel do Dolních Počernic k rybníku a pak do tělocvičny, a jestliže jsem nešel do tělocvičny, tak jsem jel cca 50km od Prahy a zpět. Druhý den ráno jsem vysypal tašku, dával do ní učebnice a sešity na tento den a říkal si přitom, z čeho bude opáčko a musím se na to o přestávce podívat a jaké dcv musím honem ve škole udělat. Totéž jsem si říkal i po cestě do školy abych náhodou něco nezapomněl dodělat. BYL TO BLAHÝ ŽIVOT-protože jsem dával pozor a v M a F jsem chtěl vědět nejen jak to je, ale i proč to tak je, tak jsem M a F rozuměl a STAČIL JSEM VŠE VE ŠKOLE. Proto NEVÍM, PROČ SI STĚŽUJETE NA MOC UČIVA-DÁVEJTE POZOR NA TO, CO UČITEL ŘÍKÁ A SNAŽTE SE UHODNOUT JAKÉ DALŠÍ SLOVO V DANÉ VĚTĚ POUŽIJE. SNAŽTE SE LOGICKY MYSLET A HLEDAT SOUVISLOSTI MEZI JEDNOTLIVÝMI ZNALOSTMI (Souvislosti tvoří síť mezi znalostmi, která je podobná pavoučí síti. Pohyb po této sítí je logické myšlení a máte se přitom dostat od zadání k výsledku. Jestliže máte nějakou znalost připoutanou k ostatním jen jednou souvislostí, tak když zapomenutím této souvislosti zapomenete i dotyčnou znalost. Když tam máte několik souvislostí, tak zapomenutím jedné či dvou souvislostí dotyčnou znalost nezapomenete a dostanete k ní po zbývajících souvislostech a ty zapomenuté souvislosti si obnovíte. Znalost souvislostí Vám též usnadní práci, např. když se naučíte vzorec pro tepelnou délkovou roztažnost a pak probíráte objemovou tepelnou roztažnost, tak si uvědomte souvislost – nemusíte se to učit, protože je to v podstatě stejné a když se pak učíte deformaci tyče tahem, tak si uvědomte, že se to také nemusíte učit, protože je to v podstatě také stejné. Na druhou stranu by mě asi taky štvalo mít do 16-ti hodin. Myslím si však, že počet vyučovacích hodin je nějakým způsobem omezen MŠMT. Učit jsem musel až na MFFUK, kde jsem vystudoval presenčně 1.specializaci, (to jsem býval vždy několik týdnů lyžovat a spolužáci mi to psali přes kopírák), pak jsem měl v zaměstnání 2.specializaci, takže jsem z ní dělal rovnou doktorát, pak jsem dělal dálkově 3.specializaci na MFF UK (to jsem opět dost flákal – přišel jsem na fakultu za vyučujícím dotyčného předmět, že mám u něj podle rozpisu ze studijního oddělení dělat zkoušku – řekl mi co se mám naučit a dohodl jsem se s ním, že mu za měsíc či za dva zavolám a když mi pak do telefonu řekl termín mé zkoušky, který býval většinou příští týden, tak jsem se teprve potom na to podíval v zaměstnání). Nakonec jsem získal vědeckou hodnost za publikované vědecké práce. Druhou část své zásady jsem přitom nikdy neporušil – na všech vysvědčeních ze ZŠ, SŠ i VŠ jsem měl: Prospěl s vyznamenáním, takže na VŠ bylo vše i s "červeným diplomem". Jestliže se rozhodujete mezi Omskou či jiným gymplem, tak si uvědomte, že na všech gymplech stejného zaměření byste se měli naučit stejnou látku, tj. všechny gymply přírodovědného zaměření učí totéž a obdobně všechny gymply jazykového zaměření učí totéž, i když je to na jazykových gymplech trochu jiné, nežli na přírodovědných gymplech. Jestliže jste už na Omskou či jiný gympl vlezli, tak Vám přeji, abyste si užili mládí a absolvovali maturitu s co nejmenším úsilím a s co nejlepším výsledkem, (tj. snažte se alespoň částečně dodržovat zásadu NEUČ se a nos domů na vysvědčení "Prospěl s vyznamenáním").

Kontakt na školu

Adresa: Gymnázium
Omská 1300
100 00 Praha 10
www: http://www.omska.cz
e-mail: [email protected]
tel: +420 267 311 317

Komentáře 55 - 63 z 156

zevnitř – 26.11.2014 21:38 reagovat strom

Paní Sláviková už je samozřejmě několik let v důchodu, pan Šmíd je stále v kondici a učí :-)

Anonym – 24.11.2014 19:45 reagovat strom

Sláviková tam pořád ještě učí ?!? Vždyť to byla manželka sovětského důstojníka, cožpak se na počátku 90. let nevrátila do Sajuzu ??

Anonym – 14.5.2014 13:53 reagovat strom

Můžete mi, prosím, napsat něco o čtyřletém na této škole. Jak jste spokojeni? Díky

Anonym – 1.3.2014 21:37 reagovat strom

Chodila jsem na tuto školu tehdy ještě základní s rozšířenou výukou jazyků(v 80-tych letech byla nazývána ZŠ Československo-kubánského přátelství) a učil mě přírodopis současný prof. Šmíd a ruštinu prof. Sláviková. Neuvěřitelné...

Anonym – 4.2.2014 13:41 reagovat strom

Na tuto školu se názory dost liší. Po přečtení se mi zdá, že kladně hodnotí spíš osmileté a záporně čtyřleté? jste někdo z těch, co hodnotíte kladně ze čtyřletého?

student-po-8-letech – 28.1.2014 14:16 reagovat strom

Kdo nadává na tuto školu zřejmě je hysterický z toho že jí nezvládá, nebo že ho tam ne všichni rozmazlují. Školu můžu na 120% doporučit. 95% profesorského sboru je perfektních, jak v přístupu, tak v kvalitě. Ředitel je vynikající. Opravdu můžu jen a jen doporučit.

studentka – 8.1.2014 13:17 reagovat strom

Omská = úlet! Nikdy více!

Anonym – 15.12.2013 20:50 reagovat strom

Letos budu maturovat, takže myslím, že není povolanější osoba, která by mohla hodnotit. Začal bych asi dnem otevřených dveří. Ano, mazali med kolem huby - na výlet do VB jezdí tercie... tak trochu zapomněli zmínit, že jen 40 studentů z obou tříd.. nakonec jsme si to sami zařídili tak, aby mohli jet všichni, ale přijde mi sprosté neříkat celou pravdu. Téma kantoři je velmi složité. Opravdu se najdou profesoři, kteří jsou arogantní, méně ochotní a celkově je jejich přístup velmi podivný. Já však měl za celé své studium většinu profesorů na velmi vysoké úrovni co se týče znalostí, schopnosti učit a také ochoty pomoci. Bohužel zde mluvím spíše o starší generaci profesorů, ti novější některé z uvedených charakteristik nesplňují a vzhledem k tomu, že věk nelze zastavit, se situace bude spíš zhoršovat, zvlášť když je v případě sporu student x učitel rozhodně upřednostňován učitel, i když je to třeba neprávem. A je upřednostňován ředitelem, který si neuvědomuje, že si vychovává kantory, a tím, že jim jasně pomáhá, jim pouze zvyšuje ego a studentovi dává už v tomto věku pocit, že spravedlnost neexistuje. Co se týče technické vybavenosti, je na tom škola docela dobře, drtivá většina tříd má počítač na prezentace, nebo alespoň projektor. To, že dost často blbne internet apod. je věc druhá. Velkým problémem je školní jídelna, kde dávají opravdu málo jídla (dávají stejnou porci jak primánovi, tak oktavánovi) + doplňkový prodej je tak předražený, až je z toho člověku zle. Ale děti si to kupují, protože nemají od rodičů peníze v hotovosti, ale na kartičce ano... Rád bych také zareagoval na nějaký komentář studenta čtyřletého studia... studenti čtyřletého studia to mají snazší už z toho důvodu, že třeba v takové angličtině jsou minimálně o učebnici pozadu. A opravdu pochybuji o tom, že by na ně byl vytvářen větší tlak než na studenty osmiletých, spíš naopak. Tento rok tedy budu maturovat a budu se hlásit na VŠ. A můžu říct, že když student chce, tak ho kantoři bez problémů připraví na maturitu a v řadě případů i na přijímací řízení na VŠ. Pokud tohle bude číst někdo ze současných studentů, tak bych jim poradil, aby si pročetli témata maturity a uschovávali si veškeré materiály, které jim vyučující rozdá (hlavně v AJ) a pokud dostanou na zemák prof. Vojířovou, tak ať si pečlivě dělají zápisky, k maturitě se jim to bude nesmírně hodit a odpadne jim starost shánět si k ní studijní materiály(a pokud si vezmou zeměpisný seminář, tak tohle platí obzvlášť).

Nabídka Zkoušek nanečisto:

Příprava na zkoušky
střední školy

3. třída 4. třída 5. třída 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída

Příprava na
maturitu a vysoké školy

maturanti

Volný čas a prázdniny

soutěže letní kempy

Další projekty Zkoušek nanečisto

e-jazyky.cz - naše jazyková škola matematickapohotovost.cz
rychlá pomoc s matematikou
vsenavse.cz - příprava na VŠE a další VŠ maturujeme.cz - maturitní učebnice e-matematika.cz - komplexní matematický web e-fyzika.cz - svět fyziky

Provozuje

Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
logo Zkoušky nanečisto

Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis