Arcibiskupské gymnázium, Praha 2

Přidat komentář

Reakce na zprávu
J.K. – 1.8.2021 21:18

Je to již delší doba, co jsem školu absolvovala, ale zkušenosti, které jsem zde četla, se mi zdají stále podobné. Za mne promarněných osm let, kdy jsem se že zvídavého dítěte stala školou znechuceným dospělým, a až na VŠ jsem se z toho postupně vzpamatovávala. Důvody: represivní systém výuky, vzdělání a přirozená autorita učitelů je nahrazována shazováním žáků, zvláště těch méně "ovečkoidních", biflovaní na místo pochopení problémů a hledání souvislostí, a to i v přírodních vědách. Samozřejmě našli se i dobří učitelé ( kteří většinou dlouho nevydrželi), ale celkově nebyl prostor pro rozvíjení kreativity nebo kritického myšlení a vzdělávaní ve smyslu celkového rozvoje osobnosti. Nedoporučuji, pokud se zásadně nezměnilo;)

Kontakt na školu

Adresa: Korunní 2/586
120 00 Praha 2
www: http://www.arcig.cz/
e-mail: [email protected]
tel: +420 224 251 877

Komentáře 10 - 18 z 26

AG – 19.3.2014 17:02 reagovat strom

Dobrý den, mohla bych se prosím zeptat na jaké úrovni je tu výuka latiny? Je to pojato spíš volnější formou nebo se musí na latinu hodně učit? Jaké učebnice se používají pro výuku latiny? Děkuji.

Anonym – 2.2.2014 20:08 reagovat strom

Jsem absolventka AG a zároveň ateistka. Po většinu studia jsem s tím neměla problémy (až na poslední rok studia, kdy jsem bez jediné chyby dostala z testu dvojku a celkově i na vysvědčení, protože mě nemohl jeden mladý zapálený kněz prostě překousnout), takže víra (či spíše nevíra) nevadí. Samozřejmě jsem se musela smířit s výukou latiny, ale ta je poměrně užitečná i později, a náboženství, které však dodává kvalitní vhled třeba i do světových náboženství. Musíte jen přetrpět dva roky výkladů o morálce, kdy se obvykle skončí u kondomů, potratů a eutanázie. Naštěstí i současní věřící studenti jsou v těchto otázkách poměrně pokrokoví, na rozdíl od vyučujících. Finanční situace školy se po zavedení školného zlepšuje, ačkoliv vybavenost tříd rozhodně nadále nedosahuje běžného standardu na státních školách. (POZOR-vzhledem k mým aktivitám v nejrůznějších radách školy vím, že další navyšování školného není do budoucna rozhodně vyloučeno, ačkoliv se proti tomuto trendu postavila přímo část učitelského sboru). Za absolutně největší slabinu v oblasti výuky považuji jazyky - za mě bývala na tragické úrovni zejm. AJ, naštěstí v poslední době bylo přijato množství mladých vyučujících, kteří postupně napomáhájí zlepšení. NJ byla vždy protěžovaným jazykem, takže je na tom lépe. Přesto v obou předmětech zůstávají na škole i některé "staré kádry", jejichž znalosti ne jednou převýší studenti sexty ši septimy. Zbytek předmětů bývá dosti náročný, biflovací, přísně hodnocený, ale možná díky tomu přínosný. AG má však dva významné minusy - 1) Ředitel, který neví, co se na jeho škole vůbec děje a sabotuje možnosti spolupráce s rodiči (a že takových snah bylo více!). 2) Šikana - vím minimálně o dvou případech. V jednom případě byla řešena teprve po napadení studenta. Ve druhém byla přehlížena. Jako závěr - kvalitní výuka (s částečnou výjimkou u jazyků), ale velmi nepříjemné ovzduší, nenakloněné jakýmkoliv inovacím a změnám.

Anonym – 30.1.2014 14:51 reagovat strom

Ideální škola pro nadané děti, které chtějí mít šanci uplatnit se na kvalitních vysokých školách. Touto školou jsem prošel a v současné době nemám sebemenší problém studovat při prezenčním studiu dvě vysoké školy, které se obě dají považovat za obtížnější. Jediný problém je čas. Vědomostní základna, kterou si lze na AG vybudovat, je velice kvalitní. Při srovnání se studenty z jiných prestižních škol (Kepler, Štěpánská, PORG, ...), se kterými teď studuji, vychází AG asi nejkomplexněji a nejlépe. O rozdílu mezi AG a průměrnými gymnázii, natož středními školami, nemá příliš cenu hovořit. Za tuto úroveň se však samozřejmě platí odpovídající daň. Tou největší je asi povinná výuka latiny, která je opravdu velmi přísná (a dříve byla ještě daleko přísnější). Naopak z pohledu ateisty mi přišla velice zajímavá výuka náboženství - neomezuje se pouze na křesťanství, ale snaží se podat alespoň základní informace ze všech významnějších náboženských směrů. VÝUKA: Škola zprostředkuje velice kvalitní výuku matematiky a cizích jazyků. Pokud má student štěstí na pedagoga, tak se mu rovněž dostane špičkové výuky biologie a chemie (já to štěstí měl). S dějepisem je trochu problém. Tento tradičně neoblíbený předmět je zde vyučován špičkovými kantory, ale kdo se ho naučit nechce, tak samozřejmě může nadávat na to, že kantoři zacházejí příliš do podrobností, místo aby podávali ucelené přehledy. Takovéto stížnosti ovšem považuji za devalvaci výuky - hodí se na střední školy, ne na elitní gymnázia, kde se předpokládá, že základní přehledy si student vytvoří sám. Výuka předmětů jako je informatika, zeměpis, filosofie, český jazyk a fyzika je spíše průměrná. U informatiky a fyziky je to dáno především nedostatečným vybavením, které je zapříčiněno špatnou finanční situací školy. Kvalitní je výuka hudební výchovy (která jednoznačně kvalitou převyšuje výuku té výtvarné). Naopak poměrně problém je se s tělocvikem. Škola se na sport orientuje opravdu velmi málo. NEGATIVA: Jednoznačně špatná finanční situace školy, která neumožňuje nákup kvalitního vybavení. POZITIVA: Kantorský sbor je opravdu nesmírně kvalitní a náročný, což určuje kvalitu výuky a vzdělání, které škola poskytuje. To je největší a zároveň jediný důvod, proč se rozhodnout pro AG (pokud chcete křesťanskou školu, pak je v tomto ohledu lepší KG, pokud chcete příjemné prostředí, tak nějaké z průměrných gymnázií, pokud chcete opravdu kvalitní vzdělání, tak AG). JAK LZE ŠKOLU ZVLÁDNOUT: Před nástupem je třeba si reálně přiznat, jak na tom Vaše dítě je. Na AG není většinou ve zvyku se příliš učit (já jsem se doma neučil ani minutu, vyjma psaní seminárních prací - domácí úkoly jsem psal o přestávkách. To platí rovněž o přípravě na maturitu. Svaťák byly příjemné prázdniny a maturita byla s vyznamenáním). Pokud je dítě opravdu velmi chytré (a ne z pohledu, že moje děťátko je přeci to nejchytřejší) tak školu zvládne v pohodě a nebude se muset učit doma (rozvrh je sestavený tak, že veškeré vědomosti lze získat z výuky, pokud se dává pozor). Pokud je dítě nadprůměrně chytré, tak se doma bude muset trochu připravovat a ve škole dávat pozor a pak školu bude zvládat také bez potíží. Pokud je dítě průměrné, tak se bude muset učit dost a nebo se spokojit s opravdu špatnými známkami (rozhodně zde neplatí praxe jako na jiných školách, že si rodiče "došlápnou" na učitele a on známku zlepší). Pokud je dítě slabší průměr a nebo průměr, který se nerad učí doma, tak je lepší zvolit jinou školu, kde nebude tolik ve stresu. Pro opravdu chytré děti ale škola vážně nepředstavuje problém, ale naopak šanci rozvíjet a obohacovat své vědomosti. U mě se absence domácí přípravy negativně projevovala na jazycích (slovíčka se prostě člověk naučit musí, ty si neodvodí jako vzorce v matematice ...) ale jinak žádné problémy nebyly. Školu tedy rozhodně vřele doporučuji jako pravděpodobně nejlepší přípravu na vysokoškolská studia, jakou lze v České republice absolvovat. Vždy ale samozřejmě záleží na dovednostech a přístupu studentů, který bohužel v posledních 2 -3 letech je podle názoru učitelů spíše horší.

Adam – 28.1.2014 23:26 reagovat strom

Abych nebyl ovlivněn hodnoceními ostatních, raději jsem je nečetl. Možná tedy zmíním i to, co je zde již napsáno. Rovněž zmíním, že jsem ateista a mohu zhodnotit z pohledu nezaujatého člověka. Školu jsem absolvoval před 3 roky, od té doby se změnilo snad jen to, že nastoupili noví učitelé (španělština, latina, základy filosofie) a že přibyly nové semináře. Pokud se chcete dozvědět, kolik hodin ve škole vaše ratolest bude trávit, stačí se podívat na arcig.cz a rozvrh stávajících tříd. Zas tak moc se nemění (krom seminářů). Opravdu velmi záleží na kolektivu ve třídě, jako všude jinde. Někde natrefíte na pár fanatiků, jinde ne tak moc. Na druhou stranu je to slušné prostředí, kde jsem šikanu nezaznamenal ani v nejmenším. Nejvíce jsme se pohádali kvůli maturiťáku, ale jak zjišťuji, je to rok co rok. Na angličtinu jsem měl zlatou profesorku Hajičovou, na matematiku skvělého pana profesora Lauschmanna (který mimochodem připravuje i ke zkouškám nebo pořádá hry jako vyzvědači), či naší třídní profesorku Chlopkovou (které si nesmírně vážím za snahu zorganizovat nám výlet, který jsme jí na poslední chvíli odřekli a nikam se nejelo...). Bohužel jsem neměl na biologii pana profesora Málka, který je rovněž úžasný. Nejsem žádný génius, měl jsem většinou na vysvědčení dvojky, pár trojek, sem tam jedničky. Byli tam i lidé, kteří mi nesedli (kvůli zaujatosti nebo naopak lpění na hodnotách naprosté férovosti a neústupnosti, atd.). Tyto kantory nezmiňuji, třeba někomu "sednou". Výhodou jazyků(bylo), že si student němčiny mohl udělat Sprachdiplom v rámci školy! Školní jídelna: levná a nedobrá. Nejlépe hodnotím (jakožto am.muzikant) přítomnost orchestru a sboru, se kterým se dá cestovat a tvoří dobrý kolektiv. Výlety a školní exkurze: pramálo (na druhou stranu studenti němčiny vyšších ročníků mají možnost týdenního? výměnného programu; lyžák 2x tuším; dochovní obnova (může být i v Praze) asi 3x. Hodnocení mých předmětů (subjektivní): MATIKA 9/10 přísnost v ABSENCI minutovek (každou hodinu hodnocený příklad na pár minut)!! ANGLIČTINA 9/10 ZEMĚPIS 7/10- zastaralá data BIOLOGIE 8/10 nevím ani jak by tento předmět mohl být víc záživný FILOSOFIE 6/10 dá základ, ale nenadchla NÁBOŽENSTVÍ je bráno celkově, není zaměřené jen na křesťanství. (7/10) LATINA 5/10 biflování, k ničemu. DĚJEPIS 6/10 -škoda podání. nikdy jsme se snad nedostali za rok 1968 .. ČEŠTINA: 8/10 prof. Valíková otevře oči a chce po lidech názor na knihu, který si dokáží obhájit,...i když se občas kvůli tomu pohádáte :-D NĚMČINA 9/10 bohužel prof. Täumer (Němec) odešel HUDEBKA: 8/10 ale teorie kontrapunktu mne odrazuje dodnes Výtvarka: lidé si odnesli kreativního ducha FYZIKA: 6/10 učitelé se střídali rok co rok a kdo nechtěl, nenaučil se nic CHEMIE 7/10 -laborky záživné, látku to chce pochopit TĚLOCVIK 6/10 pro kluky ok, mají malinkatou posilku, 1 ročně bazén, Doufám, že to někomu bude prospěšné.

Anonym – 28.1.2014 19:28 reagovat strom

Obecně: Je to škola, která vašim dětem nabídne širokou škálu znalostí a dovedností a vybuduje jim tak silný základ pro další vzdělávání. Abych vyvrátil fanatická vyjádření některých mystifikátorů, které jsem tu měl možnost přečíst, není to škola příliš náročná. Je-li vaše dítě inteligentní, zvládne studium proflákat s trojkami až k maturitě a přesto se do něj něco vsákne a nezůstane nepoznamenán! Pokud je vaše ratolest pomalejší v procesech myšlení a velmi pilné, pravděpodobně z něj bude premiant (Na AG se učení moc nenosí)...Pokud jste svým ratolestem genetickými zákonitostmi odkázali duté makovičky, netrapte je studiem na této škole. Zápory: - škola neoplývá financemi, což se projevuje na kvalitě technického zázemí -> nejsou kvalitní pomůcky a prostředky k vyučování či pořádné sportoviště atd. - ředitel školy je despota a příliš nereflektuje dění na škole, nelze čekat větší změny - rozvrhy jsou hodně napěchované a děti ve výuce přespříliš migrují do jiných tříd (stejně ty třídy nemají speciální vybavení, není tedy důvod se pořád stěhovat...) Klady: - kvalitní výuka latiny, matematiky, náboženství (jak s kým) - je to CÍRKEVNÍ ŠKOLA - je k dispozici kaple, AULA - využívaná ke mším a jiným akcím - nějaký náznak duchovního prostředí tam je - živé, takřka rodinné prostředí se semtam nějakým blbcem (No povězte mi, kde nejsou?) - levné stravování - jádro pedagogického sboru je opravdu kvalitní - škola má vlastní kopuli (býval kroužek atronomie) - místo pro zkoušení hry na nástroj (i pro kapely atd.) Touto školou jsem prošel a mám z ní krásné vzpomínky a přátele na celý život, ale asi záleží na tom, do jakého kolektivu se dostanete, jak otevřené máte oči a kolik jste schopni toho do sebe vstřebat. Tato škola stále patří mezi nejlepší u nás a jak je vidět, peníze asi opravdu nejsou všechno. Nicméně požadavky se u nás celoplošně snižují a děti mají čím dál tím křehčí morální uvědomění (díky dospělým, ano, i vám, rodičům...), takže kdoví, jak vše bude za čas vypadat.

Anonym – 28.1.2014 16:33 reagovat strom

školu vede člověk, který ve vedení nemá co dělat, pod jeho vedením jde tato škola pomalu, ale jistě do kytek. proto své děti přihlašte radši jinam!

Anonym – 28.1.2014 15:45 reagovat strom

Přesně, jak bylo řečeno. Škola vykazuje spíš znaky ústavu pro geniálně nadané osobnosti. Na vysvědčení čtyřky i pětky a škole to zřejmě nevadí. Jedničkářů pramálo. Rozvrhy šílené. Známkování přísné, skoro nezvladatelné. Touto školou nelze prolézt bez trojek minimálně pro normálního člověka.

Anonym – 14.1.2014 12:51 reagovat strom

Na této škole mám dítě, proto anonymně.AG je škola opravdu náročná. Biflování a zse biflování. Až na světlé vyjímky kantoři nerudní,výklad nezáživný,známkování občas i nespravedlivé.Rozhodně vždy o stupeň horší než na jiném osmiletém gymnáziu. Nedostatek učebnic(sežeňte si, okopírujte) což vzhledem ke školnému je nefér. Co pokládám za větší problém je, že přijímací zkoušky jsou lehčí, než odpovídá požadované úrovni na budoucí studenty. Čtyřky, ale i reparáty, zde proto nejsou nijak vzácné. Na druhou stranu, kdo tohle přežije, asi bude na VŠ úspěšný. Zejména a nejen v teologii(to vzhledem k požadavkům z náboženství a latinského jazyka). Je tu i několik jedničkářů. Ti jsou asi geniální, nebo nedělají nic jiného, než že se několik hodin denně učí. Nesporně zde jsou šťastní Ti, kteří mají hudební nadání,rádi chodí na večírky a nevadí jim čtyřky.

Anonym – 11.8.2013 13:45 reagovat strom

Kvalitní výuka jazyků a matematiky, stará a neopravená budova, učitelé mají na žáky velké nároky,.....

Nabídka Zkoušek nanečisto:

Příprava na zkoušky
střední školy

3. třída 4. třída 5. třída 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída

Příprava na
maturitu a vysoké školy

maturanti

Volný čas a prázdniny

soutěže letní kempy

Další projekty Zkoušek nanečisto

e-jazyky.cz - naše jazyková škola matematickapohotovost.cz
rychlá pomoc s matematikou
vsenavse.cz - příprava na VŠE a další VŠ maturujeme.cz - maturitní učebnice e-matematika.cz - komplexní matematický web e-fyzika.cz - svět fyziky

Provozuje

Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
logo Zkoušky nanečisto

Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis