Nabídka Zkoušek nanečisto:
Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis
Ideální škola pro nadané děti, které chtějí mít šanci uplatnit se na kvalitních vysokých školách. Touto školou jsem prošel a v současné době nemám sebemenší problém studovat při prezenčním studiu dvě vysoké školy, které se obě dají považovat za obtížnější. Jediný problém je čas. Vědomostní základna, kterou si lze na AG vybudovat, je velice kvalitní. Při srovnání se studenty z jiných prestižních škol (Kepler, Štěpánská, PORG, ...), se kterými teď studuji, vychází AG asi nejkomplexněji a nejlépe. O rozdílu mezi AG a průměrnými gymnázii, natož středními školami, nemá příliš cenu hovořit. Za tuto úroveň se však samozřejmě platí odpovídající daň. Tou největší je asi povinná výuka latiny, která je opravdu velmi přísná (a dříve byla ještě daleko přísnější). Naopak z pohledu ateisty mi přišla velice zajímavá výuka náboženství - neomezuje se pouze na křesťanství, ale snaží se podat alespoň základní informace ze všech významnějších náboženských směrů. VÝUKA: Škola zprostředkuje velice kvalitní výuku matematiky a cizích jazyků. Pokud má student štěstí na pedagoga, tak se mu rovněž dostane špičkové výuky biologie a chemie (já to štěstí měl). S dějepisem je trochu problém. Tento tradičně neoblíbený předmět je zde vyučován špičkovými kantory, ale kdo se ho naučit nechce, tak samozřejmě může nadávat na to, že kantoři zacházejí příliš do podrobností, místo aby podávali ucelené přehledy. Takovéto stížnosti ovšem považuji za devalvaci výuky - hodí se na střední školy, ne na elitní gymnázia, kde se předpokládá, že základní přehledy si student vytvoří sám. Výuka předmětů jako je informatika, zeměpis, filosofie, český jazyk a fyzika je spíše průměrná. U informatiky a fyziky je to dáno především nedostatečným vybavením, které je zapříčiněno špatnou finanční situací školy. Kvalitní je výuka hudební výchovy (která jednoznačně kvalitou převyšuje výuku té výtvarné). Naopak poměrně problém je se s tělocvikem. Škola se na sport orientuje opravdu velmi málo. NEGATIVA: Jednoznačně špatná finanční situace školy, která neumožňuje nákup kvalitního vybavení. POZITIVA: Kantorský sbor je opravdu nesmírně kvalitní a náročný, což určuje kvalitu výuky a vzdělání, které škola poskytuje. To je největší a zároveň jediný důvod, proč se rozhodnout pro AG (pokud chcete křesťanskou školu, pak je v tomto ohledu lepší KG, pokud chcete příjemné prostředí, tak nějaké z průměrných gymnázií, pokud chcete opravdu kvalitní vzdělání, tak AG). JAK LZE ŠKOLU ZVLÁDNOUT: Před nástupem je třeba si reálně přiznat, jak na tom Vaše dítě je. Na AG není většinou ve zvyku se příliš učit (já jsem se doma neučil ani minutu, vyjma psaní seminárních prací - domácí úkoly jsem psal o přestávkách. To platí rovněž o přípravě na maturitu. Svaťák byly příjemné prázdniny a maturita byla s vyznamenáním). Pokud je dítě opravdu velmi chytré (a ne z pohledu, že moje děťátko je přeci to nejchytřejší) tak školu zvládne v pohodě a nebude se muset učit doma (rozvrh je sestavený tak, že veškeré vědomosti lze získat z výuky, pokud se dává pozor). Pokud je dítě nadprůměrně chytré, tak se doma bude muset trochu připravovat a ve škole dávat pozor a pak školu bude zvládat také bez potíží. Pokud je dítě průměrné, tak se bude muset učit dost a nebo se spokojit s opravdu špatnými známkami (rozhodně zde neplatí praxe jako na jiných školách, že si rodiče "došlápnou" na učitele a on známku zlepší). Pokud je dítě slabší průměr a nebo průměr, který se nerad učí doma, tak je lepší zvolit jinou školu, kde nebude tolik ve stresu. Pro opravdu chytré děti ale škola vážně nepředstavuje problém, ale naopak šanci rozvíjet a obohacovat své vědomosti. U mě se absence domácí přípravy negativně projevovala na jazycích (slovíčka se prostě člověk naučit musí, ty si neodvodí jako vzorce v matematice ...) ale jinak žádné problémy nebyly. Školu tedy rozhodně vřele doporučuji jako pravděpodobně nejlepší přípravu na vysokoškolská studia, jakou lze v České republice absolvovat. Vždy ale samozřejmě záleží na dovednostech a přístupu studentů, který bohužel v posledních 2 -3 letech je podle názoru učitelů spíše horší.