Vlákno diskuse

maura – 15.10.2009 09:41 reagovat

Tak jsem se rozhodla, že i já přidám svůj komentář, jelikožjsem se letos doplazila do čtvrťáku. Přečetla jsem pár recenzí, abych mohla srovnávat a posuzovat. Nejrpve bych chtěla začít přijímačkama - někdo tvrdí, že jsou těžké, jiní zase, že to byla pohoda. Já jsem se na přijímačky připravovala skoro celou devítku, protože jsem se bála, že se nedostanu (měli jsme možnost podat jen jednu přihlášku.). Skončila jsem nakoneč v první třicítce (ze 150, co se hlásili, brali 120). Tady vidíte, že se na tu školu dostane většina, zkoušky nejsou lehké, jsou ale nastaveny tak, aby odlišili úplné ignoranty od těch logicky uvažujících. Jasně, že něktéré věci musíte znát - hlavně v češtině a všeobecném přehledu - a matiku za vás asi taky nikdo nespočítá, ale ten problém vězí někde jinde. Dostat se je jedna věc a udržet se na té škole druhá. V naší třídě bylo na začátku 30 lidí, a hned v prváku jich šest vyházeli. Pak se ten náš počet neutále měnil, hodně lidí vypadalo v průběhu studia, někdo dokonce na konci třeťáku a i ve čtvrťáku. Nehledě na to, že tam zase do té třídy hodně lidí přestoupilo třeba z jiné školy apod. Souhlasím, že ačkoliv škola slibovala v různých třídách různé zaměření, jako "humanitní třída" jsme měli normálně tři roky fyziky (dost náročné, hodně lidí si na ní vylámalo zuby a prostě tu školu nedali...) a matika taky není jednoduchá (tři hod týdne každý rok, jede se dost rychle...). Co se týče jazyků, francouzská a humanitní třída si musela projít dvouletou latinou, což je pro odvážlivce, pokud do toho nejste zapálení. U nás ve tříde z toho mělo hodně lidí čtyřky, ale přežili jsme to. Výuka jazyků záleží na tom, koho chytnete. Třeba na němčině se ŠV. se toho fakt moc nenaučíte, hodně z nás přežívá na tom, co umíme ze základky. Angličtina - tak ta "horší" skupina neustále střídá profesory a úroveň nic moc, ale ta pokročilejší jede zase strašně rychle, prostě třeťák úroveň fce a čtvťák CAE. Výuka všeobecně - je pravda, že někteří učitelé té látce rozumí míň než žák, ale za ty čtyři roky byly změny jak ve vedení, tak v některých profesorech a tři z těch ehm prostě už nevyučují. Naštěstí. Vybavení školy je moderní, ve vyučování se používají projektory, interaktivní tabule, můžeš si vzít notebook bez keců /většinou/ a myslím, že většina učitelů tě to chce fakt naučit nějak, aby to bavilo i tebe, pokud nejsi ugnorant a buďto fakt nic neumíš, nebo neděláš v hodině bordel. Taky jsem tu někde četla, že ti furt opakujou, že jsi na akademické půdě... Na tom něco je, ale říkaj to jen dva profesoři, kterým to vydrží tak první dva roky max., a zbytek se jen tak zmíní. Jenže se není čemu divit. Rok od roku jsou noví prváci takoví... Nechci nikoho urazit, ale mají zase menší úroveň, než jejich starší spolužáci. A proto maj učitelé tendence připomínat, že už nejsme na základce a že se máš chovat tak, jak se očekává. Pokud to dělat nebudeš, jsi tu dobrovolně, nikdo tě tu nenutí být a můžeš odejít (taky se stává, pak máš neomluvený hodiny, že tě třeba ze třídy vykopnou,...) Je pravda, že téhle škole je třeba obětovat hodně svého času, nebo trochu méně, pokud chceš mít alespoň trojky. některému předmětu budeš muset věnovat víc času, protože jinak vylítneš. Ale není pravda, že bys neměl čas na své aktivity... Záleží na tom, jak moc ti záleží na známkách. Já jsem se naučila, že mi stačí ke štěstí prolíst z předmětů, který mi budou jednou na nic nebo mě fakt nejdou, mít trojky z toho, co nebudu potřebovat, a jedničky z toho, co mě buď baví, nebo z toho budu maturovat. Ještě jedna věc. V naší škole se hodně pořádaj výměnný zájezdy či poznávací výlety do zahraničí, což je super, pokud na to máte peníze :-). Co se týče výletů, tak je to nic mocm občas nějaké to kino třeba den před Vánocema, ale počítejte s tím, že se jede od začátku až do konce. A co se týče testů a zkoušení? Většina bere na zkoušení dobrovolníky, pokud nejsou, tak se samo vybírá. Pak jsou tací, kteří nezkoušejí, někteří si házej kostičkou apod. Testy jsou většinou hlášeny dopředu, podle toho, koho máte. Takže je dost času a přípravu (většinou). Na týhle škole se hodně zakládá na referátech formou prezentací a seminárkách, takže to taky není lahůdka na čas. No, děcka, rozhodujte uvážlivě a kdybyste mi chtěli napsat, můžete na mail :-) Přeju všem hodně štěstí nejen s rozhodováním, kam se po základce vydat, ale taky se studiem. Protože když se koukám na prvkáky, jak se učej fyziku, už bych si to znovu dávat nechtěla :-D

Přidat hodnocení

Reakce na zprávu
maura – 15.10.2009 09:41

Tak jsem se rozhodla, že i já přidám svůj komentář, jelikožjsem se letos doplazila do čtvrťáku. Přečetla jsem pár recenzí, abych mohla srovnávat a posuzovat. Nejrpve bych chtěla začít přijímačkama - někdo tvrdí, že jsou těžké, jiní zase, že to byla pohoda. Já jsem se na přijímačky připravovala skoro celou devítku, protože jsem se bála, že se nedostanu (měli jsme možnost podat jen jednu přihlášku.). Skončila jsem nakoneč v první třicítce (ze 150, co se hlásili, brali 120). Tady vidíte, že se na tu školu dostane většina, zkoušky nejsou lehké, jsou ale nastaveny tak, aby odlišili úplné ignoranty od těch logicky uvažujících. Jasně, že něktéré věci musíte znát - hlavně v češtině a všeobecném přehledu - a matiku za vás asi taky nikdo nespočítá, ale ten problém vězí někde jinde. Dostat se je jedna věc a udržet se na té škole druhá. V naší třídě bylo na začátku 30 lidí, a hned v prváku jich šest vyházeli. Pak se ten náš počet neutále měnil, hodně lidí vypadalo v průběhu studia, někdo dokonce na konci třeťáku a i ve čtvrťáku. Nehledě na to, že tam zase do té třídy hodně lidí přestoupilo třeba z jiné školy apod. Souhlasím, že ačkoliv škola slibovala v různých třídách různé zaměření, jako "humanitní třída" jsme měli normálně tři roky fyziky (dost náročné, hodně lidí si na ní vylámalo zuby a prostě tu školu nedali...) a matika taky není jednoduchá (tři hod týdne každý rok, jede se dost rychle...). Co se týče jazyků, francouzská a humanitní třída si musela projít dvouletou latinou, což je pro odvážlivce, pokud do toho nejste zapálení. U nás ve tříde z toho mělo hodně lidí čtyřky, ale přežili jsme to. Výuka jazyků záleží na tom, koho chytnete. Třeba na němčině se ŠV. se toho fakt moc nenaučíte, hodně z nás přežívá na tom, co umíme ze základky. Angličtina - tak ta "horší" skupina neustále střídá profesory a úroveň nic moc, ale ta pokročilejší jede zase strašně rychle, prostě třeťák úroveň fce a čtvťák CAE. Výuka všeobecně - je pravda, že někteří učitelé té látce rozumí míň než žák, ale za ty čtyři roky byly změny jak ve vedení, tak v některých profesorech a tři z těch ehm prostě už nevyučují. Naštěstí. Vybavení školy je moderní, ve vyučování se používají projektory, interaktivní tabule, můžeš si vzít notebook bez keců /většinou/ a myslím, že většina učitelů tě to chce fakt naučit nějak, aby to bavilo i tebe, pokud nejsi ugnorant a buďto fakt nic neumíš, nebo neděláš v hodině bordel. Taky jsem tu někde četla, že ti furt opakujou, že jsi na akademické půdě... Na tom něco je, ale říkaj to jen dva profesoři, kterým to vydrží tak první dva roky max., a zbytek se jen tak zmíní. Jenže se není čemu divit. Rok od roku jsou noví prváci takoví... Nechci nikoho urazit, ale mají zase menší úroveň, než jejich starší spolužáci. A proto maj učitelé tendence připomínat, že už nejsme na základce a že se máš chovat tak, jak se očekává. Pokud to dělat nebudeš, jsi tu dobrovolně, nikdo tě tu nenutí být a můžeš odejít (taky se stává, pak máš neomluvený hodiny, že tě třeba ze třídy vykopnou,...) Je pravda, že téhle škole je třeba obětovat hodně svého času, nebo trochu méně, pokud chceš mít alespoň trojky. některému předmětu budeš muset věnovat víc času, protože jinak vylítneš. Ale není pravda, že bys neměl čas na své aktivity... Záleží na tom, jak moc ti záleží na známkách. Já jsem se naučila, že mi stačí ke štěstí prolíst z předmětů, který mi budou jednou na nic nebo mě fakt nejdou, mít trojky z toho, co nebudu potřebovat, a jedničky z toho, co mě buď baví, nebo z toho budu maturovat. Ještě jedna věc. V naší škole se hodně pořádaj výměnný zájezdy či poznávací výlety do zahraničí, což je super, pokud na to máte peníze :-). Co se týče výletů, tak je to nic mocm občas nějaké to kino třeba den před Vánocema, ale počítejte s tím, že se jede od začátku až do konce. A co se týče testů a zkoušení? Většina bere na zkoušení dobrovolníky, pokud nejsou, tak se samo vybírá. Pak jsou tací, kteří nezkoušejí, někteří si házej kostičkou apod. Testy jsou většinou hlášeny dopředu, podle toho, koho máte. Takže je dost času a přípravu (většinou). Na týhle škole se hodně zakládá na referátech formou prezentací a seminárkách, takže to taky není lahůdka na čas. No, děcka, rozhodujte uvážlivě a kdybyste mi chtěli napsat, můžete na mail :-) Přeju všem hodně štěstí nejen s rozhodováním, kam se po základce vydat, ale taky se studiem. Protože když se koukám na prvkáky, jak se učej fyziku, už bych si to znovu dávat nechtěla :-D

Nabídka Zkoušek nanečisto:

Příprava na zkoušky
střední školy

3. třída 4. třída 5. třída 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída

Příprava na
maturitu a vysoké školy

maturanti

Volný čas a prázdniny

soutěže letní kempy

Další projekty Zkoušek nanečisto

e-jazyky.cz - naše jazyková škola matematickapohotovost.cz
rychlá pomoc s matematikou
vsenavse.cz - příprava na VŠE a další VŠ maturujeme.cz - maturitní učebnice e-matematika.cz - komplexní matematický web e-fyzika.cz - svět fyziky

Provozuje

Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
logo Zkoušky nanečisto

Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis