Adresa: | První obnovené reálné gymnázium, o. p. s. Lindnerova 3 180 00 Praha 8 - Libeň |
---|---|
www: | http://www.porg.cz |
e-mail: | [email protected] |
tel: | +420 284 841 031 |
Nabídka Zkoušek nanečisto:
Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis
Dobry den, měli jsme stejnou situaci s nemožností nahlednout do OSP zadaní testu z přijímaček. a to je divné. Myslím, že na Novém Porgu dali body po domluvě, jak chtěli, a ne podle talentu uchazeču. A stále není jasné, proč nevidíme výsledky přijatých uchazeču ? To je také tajemství...
Dobry den, zajímalo by mě, zda jste i někdo další měl podobné zkušenosti s nemožností nahlednout do OSP zadaní testu z přijímaček? Naše dítě absolvovali přijímačky na Novém Porgu a každý měl možnost nahlédnout do spisu. Ve spisech bylo vše.. zadání+odpovědi dítěte a hodnocení, nicméně jediné co ve spisu chybělo, bylo zadání OSP testu a obsahoval jen výsledky dle kterých si jako v jediné části nevedlo dítě vůbec dobře. Žadali jsme o dodatecné zaslání abychom mohli test překontrolovat a dostalo se nám odpovědi, že testy budou zveřejněny až příští rok! Je toto normální? Příští rok a tudíž nemáte možnost kontroly dříve, respektivě po vyhodnocení výsledků? Pro mě toto chování nevzbuzuje důvěru a nechápu proč děti podstupují takovéto testy kdyz Vám u jedné části není umožněno znát zadání ale pouze odpovědi dítěte? U všech ostatních části zadání k nahlédnutí bylo. Prosím někoho kdo se s tím setkal, zda ne toto u nich běžné? Mě se to ani za mák nelíbí.
Já taky zdravím a děkuji za příspěvek. Ono je to hodně o nastavení dítěte. Opravdu takový přehled nemám, můj syn se ani v kvartě moc neučí, má strašně moc jiných aktivit hlavně sportovních. Ale nemá desítky a ani po nich netouží:-) Prezentace, projekty, povídky, vím,že to dělají, ale nikdy jsem mu s tím nepomáhala a konkrétně o tom tolik nevím. A cizí jazyk, to jsem právě taky psala, je sice vyučován až od tercie, ale jedou rychle. A už v té kvartě běžně tím jazykem mluví.Syn měl výhodu, protože v angličtině měl už při nástupu vysokou úroveň angličtiny a i v tom druhém jazyce , se kterým začínal, mluvil.Nultou hodinu tedy nezná. (Nebo tom nevím, vstává a odchází z domova dřív než my:-) Celkově ale potvrzuju, kvalitní škola, určitě ne pro každé dítě, na druhou stranu, někdy se i dítě, o kterém si člověk nemyslí, že by takový nápor zvládlo, hodně rychle posune. Náplň výuky i způsob se mi líbí a pokud se ty známky dají zvládat do těch šestek, tak si myslím, že není problém. Sama si ale dobře uvědomuju, že zvládnutí přijímaček je jedna věc a pohodička v dalším studiu druhá věc:-) Proto u dalšího dítěte váhám-ale nevylučuju. A s tím geniálním studentem na M ,F, IT, skoro bych řekla,že máme dítě ve stejné třídě:-) Můj syn k němu celou primu vzhlížel, taky chtěl být geniální, ale časem pochopil, že jsou věci, které jsou dané a že nemusí mít všechno:-)
Teda pááááni, takovéhle reference by měli dávat na každém dni otevřených dveří na NP. Dokonale jste všechno popsala a člověk si o všem dokáže udělat představu. Tedy mě je naprosto a definitivně jasné, že naše děti a ani my jako rodiče na takovou školu nemáme:-))))) Ale moc děkuji za otevření očí, tohle jsem potřebovala číst. Obdivuji Vás i Vaše děti, že takový nápor zvládáte, to klobouk dolů. Tahle škola je tak pro 1% nebo spíš promile dětí, mám takový pocit. Budu se muset poohlédnout po druhé variantě, kde by děti absolvovaly 2.kolo přijímaček. Moc děkuji ještě jednou a přeji hodně štěstí v dalším studiu.:-))
Dobrý večer všem, odepisuji jako rodič dvou studentů NP. K posledním listopadovým komentářům a otázkám: Jídelna - skvělá, vaří výborně, výběr ze 3 jídel. Délka vyučování: prima max do dvou, sekunda do dvou, 1x týdně do čtyř, občas už může být nultá hodina od 7.50 - příprava na FCE - nechodí tam všichni...., kvarta 3x týdně do čtyř, ale třeba taková kvinta má do 6 hodin a 2x týdně do 5 + nulté hodiny 1-3 (upřímně, je to mazec, když dítě dorazí domů po celém dni v sedm večer a je úplně vyšťavené). Paní Marie má asi nadanější děti než máme my, což jí přeji. U nás je zapotřebí, zdá se, více úsilí. Co se týká FCE - prima-tercie - postupně se na to připravují, na konci tercie už se to musí udělat. Škola nabízí podporu v rámci English Corner (nultá hodina ráno), kde se věnují dětem, které pokulhávají. Avšak je potřeba na tom makat i doma. Od sekundy tvoří výsledek z FCE asi 30-35% známky z angličtiny (ESL). Jazyky: druhý jazyk je až od tercie (3.rok). Upřímně, angličtiny je tolik, že si ani nedokážete představit, že by jste něco navíc dělali. Škola nabízí 1x týdně kroužek španělštiny pro primu a sekundu (jiný jazyk nedávají, protože např. FR je náročná, nechtějí děti zatěžovat), ani jedno z mých dětí na ŠP kroužek nechodilo. Od tercie je na výběr: ŠP, FR,NJ a čínština. K čínštině - je to jazyk budoucnosti, jen si dovolím poznamenat, že IB maturita se z druhého jazyka (čínštiny) dělat na NP nedá, poslední 2 roky jí nenabízí, lze však řešit individuálně online na škole v zahraničí, kde ta možnost je, tudíž je to pro studenty, kteří toto dají. My jsme se na to nevrhli, momentálně budu raději, když v IB programu budou mít druhý jazyk ke zkoušce přímo ve škole. ŠP - mám srovnání úrovně - syn byl o prázdninách na jazykovém pobytu ve Španělsku a byl zařazen do skupiny teenagerů, kteří dělali španělštinu 4 roky a on jí měl jen 2 roky. Takže úroveň je asi taková, že co máte jinde za 2 roky, na Porgu dáte za rok. Toť ke kvalitě druhého cizího jazyka. Přijímačky na NP - angličtina - postačí PET + mít naposloucháno, rozumět. Syn říkal, že má ve třídě opravdu geniálního spolužáka na M, FY a IT = s češtinou, anglickou literaturou (ENG), Humanities a History tvrdě bojuje. ENG + History - hodně, opravdu hodně psaní, těžké testy, nutná příprava, rozsah, objem učiva, rozbor ang.básní. Čeština - aktuálně kvintu hodnotím tak, že úrovní přesáhla mojí maturitu v 90.letech. Na čtenářský deník zapomeňte. Jedná se o rozbor díla, kde jen zadání a požadavky jsou na 1-2 strany A4. Práce s textem je nesmírně důležitá. Není to o tom, že by z ČJ načetli hodně literatury, to ne. 1, vyjíměčně 2 knihy za měsíc. Před maturou asi načtou více, tam ještě nejsme. 3 roky nám trvalo, než se syn naučil toto psát. Kdo není dobrý v češtině, nemá načteno a nemiluje jí, ten to bude mít obrovsky těžké. Na literaturu se klade větší důraz než na gramatiku, známky z gramatiky mají nižší hodnotu. Ohledně matematiky - pro nadšence je otevřen fyzikálně astronomický kroužek. V matematice musí mít člověk napočítáno, písemky jsou těžké na logiku, přemýšlení a hloubkové znalosti probírané látky. Kolikrát ani Běloun nestačil a příklady v testu byli těžší, ale nic, co by se při pravidelném procvičování nedalo naučit. Jinak ohledně toho, zda se jedná o humanitní či přírodovědné zaměření - je to skutečně všeobecné, důraz se klade na všechno. Hodně absoloventů chodí studovat na školy se zaměřením na BIO, CH a FY. Což je co říct, to moc nebývá. Na biologii jsou zde opravdu skvělí. Poslední výsledky - nejlepší střední škola podle výsledků IB maturit v Evropě (mimo Anglii, kde je na tom srovnatelně s těmi TOP školami) - když jsem na to koukala, ujíždí PORG o parník..... Musím uznat,že pan Martin Roman ví, co dělá. Kéž by takových škol bylo u nás více a více studentů dostalo možnost takového studia. Je to škola, kam chodí děti rádi. Ale pozor na náročnost učiva. Je to hodně, hodně, hodně náročné a ne každý na to má (tím nemyslím finance, stipendijní program jim funguje). Nemohu říct, který předmět je nejnáročnější, v podstatě každý. Občas je to boj. Poslední dobou svádíme největší boj s časem, plánováním času a vše si rozložit tak, aby se to stihlo. My, rodiče, jsme alespoň ze začátku museli pomoci...... čtení s porozuměním,, plánování času, umět se učit....... možná je to prkotina, ale když na některé předměty nemáte učebnice a jedete podle toho, co ve škole slyšíte v rámci výuky, z prezentací a čerpáte jen z toho, co jste si napsali, tak pro 11.-12.letého kluka je to pohroma. Na něco takového nebyl zvyklý. Tak nás to občas stojí nějakou sladkost pro dobráka, který nám to pošle k naučení (většinou spolužačky jsou pečlivé), našemu je to totiž úplně fuk. Skvěle funguje WhatsApp.Takže prima - sekunda = není problém se naučit BIO, KEK, Z,Dějepis a OV, ale problém je z čeho se to naučit. Zvyknout si na nové metody výuky naprosto rozdílné od klasické školy může být pro někoho náročné. Oceňuji dějepis - pravěk -středověk - jen to nejdůležitější během 3-4 měsíců v primě, přes průmyslovou revoluci důraz na 1. a 2.světovou válku, které se braly celé pololetí. V sekundě od roku 1945 až po současnost - klade se opravdu důraz na moderní dějiny, na 20.století, tak, jak by se mělo podle posledních metod učit. Samozřejmě je těžké u 12.letého kluka, aby rozebral příčiny a důsledky pražského jara 1968....., ale k něčemu jim to bude. Nezkouší se před tabulí, nehrozí, že budete vyvoláni a zkoušeni před tabulí. Žádná individuální známka, vše je z testů, projektů, laborek a prezentací. Občas jde test opravit, ale třeba jen jednou za pololetí, ale třeba nelze opravit pololetní písemka. Učitelé jsou milí, vstřícní, komunikativní, děti vysloveně podporují. Myslím, že v podstatě jsem jen potvrdila, co psala paní Marie, kterou tímto zdravím a přeji jí mnoho úspěchů. A pro ostatní - snad jsem vám trochu pomohla svým názorem. Je to skvělá škola. Když slyším problémy jinde na gymplech, tak jsem za NP moc ráda. Je to progresivní škola, škola budoucnosti. Avšak velice, velice náročná. PS: A průměr známek je aktuálně 6,75, takže nároky na studijní výsledky jsou vyšší, než u starších ročníků. Takže studovat se musí na jedničky a dvojky (pokud to překlopím do českého klasického známkování) z hlavních předmětů (vše kromě ART, TV, music a drama). Omlouvám se za chyby, píši v rychlosti. Zdravím!
Dobrý den, výsledky přijímaček nikde nebyly veřejně, ani počet bodů, ale myslím, že pokud rodič chtěl, mohl přijít osobně a na test se podívat. Jistě to nevím.A v primě se najíždí velmi pozvolna, vybavuji si, že první měsíce byly u známky "nanečisto", nepočítaly se. Naprostá většina dětí měla pak desítky a devítky. Postupně se zvyšují nároky a klesá průměr známek:-) V kvartě už velmi citelně:-)V některých předmětech jsou i vysoké nároky na kvantitu učiva (například biologie), celkově si ale myslím,že důraz se klade hlavně na ty samostatné práce, projekty, eseje, úvahy, slohy, názory...A s tím dítětem, které se musí učit už v páté třídě-zkrátka je toho pak nesrovnatelně více a já bych si například nepřála,aby se moje dítě muselo denně učit do noci.
Dobrý den, Marie, ještě mě napadla otázka. Píšete, že pokud by se dítě muselo učit už v 5.třídě, tak nemá cenu o Porgu ovažovat, moje děti se učit tedy musí, né češtinu či matiku, ale na testy z vlastivědy, anglické přírodovědy, španělštiny, píší vždy z hodně stran textu a je potřeba si to několikrát přečíst. Ony tedy i jejich pololetní písemky např. z češtiny jsou třeba na 5 A4. Chodí na soukromou ZŠ a přijde mi tedy o dost náročnější než předchozí státní ZŠ, ze které jsme odešly, neboť se mi tam děti nudily. Tady jsme spokojeni všichni. Mohla bych Vás poprosit o popis, jak vypadá nápor učiva na Porgu třeba v Primě pokud si to ještě vybavíte, jen abych měla představu. A ještě k těm výsledkům přijímaček, proč nesdělují jednotlivé výsledky? Mě by to třeba moc zajímalo jestli bylo dítě lepší z matiky, češtiny nebo AJ. Ukáží to aspoň na Porgu? Moc Vám děkuji:-))
Výsledky přijímaček jsme nevěděli, jen "přijat" nebo "nepřijat" Ale ono fakt zdaleka nejde jen o angličtinu, jak jsem psala, děti jsou rozděleny podle úrovně, respektive spíš podle toho jak napíšou vstupní testy, do 4 skupin. Bilingvní rodina jsme, ale ne česko-anglická:-) Syn ale chodil od tří let do bilingvních škol. S druhým synem taky trochu couvám, ale třeba udělá za půl roku skok:-), nemyslím ani výkonnostně, ale tak nějak v psychice přístupu,samostatnosti. Pokud ne nebudu o téhle škole uvažovat. Neuvažovala bych o ní ani v případě, kdyby se už teď, v páté třídě, potřeboval učit. Ten nápor učiva je potom nesrovnatelný.
Tak to byl Váš syn dost vysmátý, když šel do primy na úrovni C1, to nemají ani mnozí dospělí:-))) U přijímaček musel mít 100% bodů z AJ, že? Prosím Vás jak se dítě dostane na takovou úroveň, předpokládám, že jste bilingvní rodina, tam bych tomu rozumněla. Moc Vám děkuji za vyčerpávající informace, asi tam jeden termín zkusíme, ale každý den se to ve mě pere, jestli by tu školu zvládnul nebo ne. Tak snad to dopadne tak jak má. Moc děkuji a hodně úspěchů s druhým synem:-)