První obnovené reálné gymnázium

Přidat komentář

Reakce na zprávu
rodič NP – 20.11.2019 18:31

Dobrý večer všem, odepisuji jako rodič dvou studentů NP. K posledním listopadovým komentářům a otázkám: Jídelna - skvělá, vaří výborně, výběr ze 3 jídel. Délka vyučování: prima max do dvou, sekunda do dvou, 1x týdně do čtyř, občas už může být nultá hodina od 7.50 - příprava na FCE - nechodí tam všichni...., kvarta 3x týdně do čtyř, ale třeba taková kvinta má do 6 hodin a 2x týdně do 5 + nulté hodiny 1-3 (upřímně, je to mazec, když dítě dorazí domů po celém dni v sedm večer a je úplně vyšťavené). Paní Marie má asi nadanější děti než máme my, což jí přeji. U nás je zapotřebí, zdá se, více úsilí. Co se týká FCE - prima-tercie - postupně se na to připravují, na konci tercie už se to musí udělat. Škola nabízí podporu v rámci English Corner (nultá hodina ráno), kde se věnují dětem, které pokulhávají. Avšak je potřeba na tom makat i doma. Od sekundy tvoří výsledek z FCE asi 30-35% známky z angličtiny (ESL). Jazyky: druhý jazyk je až od tercie (3.rok). Upřímně, angličtiny je tolik, že si ani nedokážete představit, že by jste něco navíc dělali. Škola nabízí 1x týdně kroužek španělštiny pro primu a sekundu (jiný jazyk nedávají, protože např. FR je náročná, nechtějí děti zatěžovat), ani jedno z mých dětí na ŠP kroužek nechodilo. Od tercie je na výběr: ŠP, FR,NJ a čínština. K čínštině - je to jazyk budoucnosti, jen si dovolím poznamenat, že IB maturita se z druhého jazyka (čínštiny) dělat na NP nedá, poslední 2 roky jí nenabízí, lze však řešit individuálně online na škole v zahraničí, kde ta možnost je, tudíž je to pro studenty, kteří toto dají. My jsme se na to nevrhli, momentálně budu raději, když v IB programu budou mít druhý jazyk ke zkoušce přímo ve škole. ŠP - mám srovnání úrovně - syn byl o prázdninách na jazykovém pobytu ve Španělsku a byl zařazen do skupiny teenagerů, kteří dělali španělštinu 4 roky a on jí měl jen 2 roky. Takže úroveň je asi taková, že co máte jinde za 2 roky, na Porgu dáte za rok. Toť ke kvalitě druhého cizího jazyka. Přijímačky na NP - angličtina - postačí PET + mít naposloucháno, rozumět. Syn říkal, že má ve třídě opravdu geniálního spolužáka na M, FY a IT = s češtinou, anglickou literaturou (ENG), Humanities a History tvrdě bojuje. ENG + History - hodně, opravdu hodně psaní, těžké testy, nutná příprava, rozsah, objem učiva, rozbor ang.básní. Čeština - aktuálně kvintu hodnotím tak, že úrovní přesáhla mojí maturitu v 90.letech. Na čtenářský deník zapomeňte. Jedná se o rozbor díla, kde jen zadání a požadavky jsou na 1-2 strany A4. Práce s textem je nesmírně důležitá. Není to o tom, že by z ČJ načetli hodně literatury, to ne. 1, vyjíměčně 2 knihy za měsíc. Před maturou asi načtou více, tam ještě nejsme. 3 roky nám trvalo, než se syn naučil toto psát. Kdo není dobrý v češtině, nemá načteno a nemiluje jí, ten to bude mít obrovsky těžké. Na literaturu se klade větší důraz než na gramatiku, známky z gramatiky mají nižší hodnotu. Ohledně matematiky - pro nadšence je otevřen fyzikálně astronomický kroužek. V matematice musí mít člověk napočítáno, písemky jsou těžké na logiku, přemýšlení a hloubkové znalosti probírané látky. Kolikrát ani Běloun nestačil a příklady v testu byli těžší, ale nic, co by se při pravidelném procvičování nedalo naučit. Jinak ohledně toho, zda se jedná o humanitní či přírodovědné zaměření - je to skutečně všeobecné, důraz se klade na všechno. Hodně absoloventů chodí studovat na školy se zaměřením na BIO, CH a FY. Což je co říct, to moc nebývá. Na biologii jsou zde opravdu skvělí. Poslední výsledky - nejlepší střední škola podle výsledků IB maturit v Evropě (mimo Anglii, kde je na tom srovnatelně s těmi TOP školami) - když jsem na to koukala, ujíždí PORG o parník..... Musím uznat,že pan Martin Roman ví, co dělá. Kéž by takových škol bylo u nás více a více studentů dostalo možnost takového studia. Je to škola, kam chodí děti rádi. Ale pozor na náročnost učiva. Je to hodně, hodně, hodně náročné a ne každý na to má (tím nemyslím finance, stipendijní program jim funguje). Nemohu říct, který předmět je nejnáročnější, v podstatě každý. Občas je to boj. Poslední dobou svádíme největší boj s časem, plánováním času a vše si rozložit tak, aby se to stihlo. My, rodiče, jsme alespoň ze začátku museli pomoci...... čtení s porozuměním,, plánování času, umět se učit....... možná je to prkotina, ale když na některé předměty nemáte učebnice a jedete podle toho, co ve škole slyšíte v rámci výuky, z prezentací a čerpáte jen z toho, co jste si napsali, tak pro 11.-12.letého kluka je to pohroma. Na něco takového nebyl zvyklý. Tak nás to občas stojí nějakou sladkost pro dobráka, který nám to pošle k naučení (většinou spolužačky jsou pečlivé), našemu je to totiž úplně fuk. Skvěle funguje WhatsApp.Takže prima - sekunda = není problém se naučit BIO, KEK, Z,Dějepis a OV, ale problém je z čeho se to naučit. Zvyknout si na nové metody výuky naprosto rozdílné od klasické školy může být pro někoho náročné. Oceňuji dějepis - pravěk -středověk - jen to nejdůležitější během 3-4 měsíců v primě, přes průmyslovou revoluci důraz na 1. a 2.světovou válku, které se braly celé pololetí. V sekundě od roku 1945 až po současnost - klade se opravdu důraz na moderní dějiny, na 20.století, tak, jak by se mělo podle posledních metod učit. Samozřejmě je těžké u 12.letého kluka, aby rozebral příčiny a důsledky pražského jara 1968....., ale k něčemu jim to bude. Nezkouší se před tabulí, nehrozí, že budete vyvoláni a zkoušeni před tabulí. Žádná individuální známka, vše je z testů, projektů, laborek a prezentací. Občas jde test opravit, ale třeba jen jednou za pololetí, ale třeba nelze opravit pololetní písemka. Učitelé jsou milí, vstřícní, komunikativní, děti vysloveně podporují. Myslím, že v podstatě jsem jen potvrdila, co psala paní Marie, kterou tímto zdravím a přeji jí mnoho úspěchů. A pro ostatní - snad jsem vám trochu pomohla svým názorem. Je to skvělá škola. Když slyším problémy jinde na gymplech, tak jsem za NP moc ráda. Je to progresivní škola, škola budoucnosti. Avšak velice, velice náročná. PS: A průměr známek je aktuálně 6,75, takže nároky na studijní výsledky jsou vyšší, než u starších ročníků. Takže studovat se musí na jedničky a dvojky (pokud to překlopím do českého klasického známkování) z hlavních předmětů (vše kromě ART, TV, music a drama). Omlouvám se za chyby, píši v rychlosti. Zdravím!

Kontakt na školu

Adresa: První obnovené reálné gymnázium, o. p. s.
Lindnerova 3
180 00 Praha 8 - Libeň
www: http://www.porg.cz
e-mail: [email protected]
tel: +420 284 841 031

Komentáře 46 - 54 z 118

Zklamaní rodiče – 16.12.2015 16:31 reagovat strom

Vážení rodiče, pokud zvažujete studium Vašeho potomka na této škole, buďte velmi opatrní a vyberte pro své dítě raději tzv. starý Porg, který je mnohem lepší, stabilnější a perspektivnější. Kdyby to naše dítě nemělo tzv. "za pár", určitě bychom uvažovali o přestupu z Nového Porgu na jinou školu, protože to, co se za vedení pana Lišky děje na škole je opravdu těžko snesitelné jak pro studenty a jejich rodiče, tak pro kantory. Už nám odešla řada velmi dobrých kantorů, kteří se špatně snášeli s panem ředitelem, resp. on s nimi, místo skvělé češtinářky přišel velmi špatný pan Kostečka, o kterém se zmiňuje rozčilený rodič v předchozím příspěvku a má pravdu. Pan Kostečka neskutečně shazuje práci bývalé paní profesorky třídní, tváří se jako kdyby s dětmi předchozích 7 let vůbec nic nedělala, ale právě opak je pravdou, pan kostečka nic nedělá, jenom stále chce upravovat větnou stavbu podle své disertační práce, ze které studentům zadává domácí úkoly, nelenili jsme a vše jsme si doma vyhledali. Nevím, zda se právě IB zkouška bude skládat z úpravy jeho textu, ale jsem si poměrně jistý, že tímto způsobem se se studenty v septimě opravdu pracovat nedá. Ale protože je pan Kostečka výběr a volba pana ředitele, jenom těžko ho budeme dostávat ze školy. Stejně tak se nám nelíbí 15% absencí u studentů s IB programem. Proboha, co je to za demagogii? Může snad někdo z nás ovlivnit svůj zdravotní stav? Podpořit imunitu, to ano, ale ovlivnit? Nelze! Nebudu vědomě posílat své nemocné dítě do školy jenom proto, aby se pan ředitel dostal do červených čísel, která si zřejmě žádá pan Roman. Cílem je vystudovat a dostat se na vysokou školu, ale ne s podlomenou psychikou a zdravím, ale k tomu všemu zatím systém studia za vedení pana Lišky dokonale spěje, včetně toho, jaká nevlídná zima panuje v učebnách a tělocvičnách včetně haly. Pan ředitel totiž šetří i na topení, protože i tam si musí plnit limity, studenti ať klidně nastydnou, zejména pro děvčata je to super, nejedna studenta už si ve škole uhnala zánět močového měchýře či vaječníků, na loňské stížnosti nám pan ředitel odpovídal, že škola je vytápěna dostatečně, tedy jak pro koho... S rodiči se po odchodu pana ředitele Metelky najednou zachází jako s nesvéprávnými - mlč a plať. Stížnosti psát můžete, ale je to úplně zbytečné, stejně tak si s nimi můžete stoupnout nad první kanál, vyjde to úplně nastejno, protože pan ředitel vám na ně odpoví nejspíš hodně pozdě, až se problém vyřeší sám nebo ho vyřeší někdo jiný z vyučujících, popř. vůbec ne. Nepřipustí vaše připomínky, protože jediná pravda je ta ředitelská. Mrzí nás, že rodinná atmosféra školy je definitivně pryč, odešla s panem Klausem, Metelkou, slečnou Pavelkovou a dalšími výbornými kantory, kteří byli i skvělými lidmi. Myslíme si, že už se nikdy nevrátí. Podle našeho mínění má Nový Porg období své největší slávy už dávno za sebou. Za nemalé peníze, které tu během celého studia zaplatíte, určitě pořídíte jinou, daleko vlídnější a kvalitnější školu.

jeden z rodičů – 15.12.2015 19:32 reagovat strom

Dobrý den, ani nám není jedno, co se děje na Novém PORGu. Bohužel změn už máme i my plné zuby a nového despotického ředitelování také, ale jako úplně nejhorší změnu vidíme odchod paní profesorky Pavelkové, která byla jak výbornou kantorkou, tak i člověkem s normálním lidským přístupem k dětem. Nezlobte se, ale výměna mladé češtinářky za starého a zkostnatělého češtináře, byť s mnoha vědeckými tituly, se nám příliš nezamlouvá, tím spíše, že pan profesor nutí děti do úplných zbytečností, přihlouplé úpravy větné stavby, kterou v dnešní době už nikdo tak jak to zadává snad ani nemůže použít. Známkuje také jak se mu zachce, do interpretačních testů dává nesmysly, které on sám považuje za veledůležité, prostě hrůza. A tohle máme opravdu platit? tak to ani náhodou, tento pán prý pamatuje ještě Hrabala, no možná by se mu více líbilo např. v Ústavu pro jazyk český nebo někde v muzeu, ale mezi mladými lidmi už dávno nemá co pohledávat, alespoň podle našeho názoru. Zřejmě další lišákovina ...

Matka dvou porgánů – 27.10.2015 12:13 reagovat strom

Akorát jsem sem nahlédla, co je nového a vidím, že něčí tatínek mi tu mluví z duše, pojďme se dohodnout a založit rodičovské fórum, ale na jiných stránkách, alespoň uděláme pro ty své ratolesti něco užitečného, když vedení s nimi jaksi nechce komunikovat. Všem známým říkám, že za těchto současných podmínek Nový Porg není dobrou volbou a nebojím se to říci i zde, dokonce uvažuji o tom, že své druhé dítě přesunu na jinou školu, staršího syna nechám, ať se rozhodne sám, má to už za pár...

Otec a rodič porgána – 27.10.2015 11:58 reagovat strom

Dobře, tak tedy konkrétně - despotické řízení pana ředitele Lišky aj. nepopulární kroky se začínají zajídat už nejenom studentům, ale i jejich rodičům, kteří tuto školu v podstatě sponzorují nemalým školným, které se opět zvýšilo, navíc pan ředitel vybírá nemalé poplatky za každy IB předmět, ze kterého student bude skládat zkoušku. Např. rozvrhy v IB programu jsou neskutečné, navíc se opět třikrát předělávaly, když už si vše konečně sedlo, ředitel si nechal odejít nejlepší učitelku z celé školy, třídní Pavelkovou, resp. v podstatě byla jím odejita, protože nesouhlasí s nepopulárními kroky které dělá náš ješitný pan ředitel. Samozřejmě, že nesehnal stejně kvalitního učitele Čj, ale on si to zřejmě myslí.A také o nás, rodičích, si zřejmě myslí, že jsme pouze ovce, na kterých rostou peníze a že zřejmě zaplatíme vše, co nám naservíruje, bez toho aniž bychom se ozvali. Ale to se plete. Máme toho už tak akorát, protože když sis rozvrhy konečně sedly, znovu je dětem předělal kvůli novému češtináři, jenomže si zřejmě neuvědomil, že kroužky a další aktivity už mají studenti zaplacené a zařízené od září dle původního rozvrhu. je mu zřejmě úplně jedno, jaké komplikace tím způsobil nejen studentům, ale i jejich rodičům. Navíc jsme se informovali na nového češtináře - starý pan Kostečka je spíše vědec, píše knihy, podle kterých žádný češtinář nechce učit, neboť jsou nepoužitelné. Dobrou pověst nemá ani na škole, kde učí. Když se studenti ozvali kvůli změně rozvrhů, dovolila si některým z nich paní Jelínková (rozuměj zástupkyně) říci, že když se jim to nelíbí, tak si mohou výuku předmětu u libovolného kantora zaplatit soukromě v jeho volných hodinách, 500 Kč na hodinu. kam jsme to tedy došli, tohle už je vrchol drzosti a nevstřícnosti. Na škole, kde platíme školné i IB si máme ještě jednou zaplatit kantory soukromě, abychom se domohly předepsaného počtu hodin výuky? Připadám si jako v kocourkově. Stejně rozumné a praktické je i následující nařízení pana ředitele, že student nesmí zameškat více než 15% ze všech odučených hodin za rok. Při počtu odučených hodin je to tak asi týden, kdy můžete marodit doma v posteli, pak už se musíte sebrat a mazat do školy horečka nehorečka, protože jinak vám hrozí komise ze všech předmětů. Jak logické, že, nikomu nevadí, že do školy chodí nemocní studenti a vesele roznášejí a prskají bacily na ostatní, ale hlavně, že škola a pan ředitel vykazují požadovaná čísla. To vše považuji za nedůstojné člověka, za nelidský způsob zacházení s tím nejcennějším co máme - lidským zdravím. Škoda jen, že se k této hře na kočku a myš propůjčili už i někteří, dříve oblíbení profesoři, např. pan Bílý, kterého jsme si původně velmi vážili, ale zřejmě mu funkce od pana ředitele stoupla do hlavy, to se někdy stává, velká škoda, že nezůstal tím, kým byl. Pokud vám to stále ještě nestačí, budu pokračovat jindy, nyní už musím vydělávat na školné svých dětí a popřemýšlet, zda je nepřehodím na nějakou třeba dražší, ale o mnoho kvalitnější školu. Hluboce se skláním před panem ředitelem Metelkou, za něhož škola fungovala, resp. šlapala jako hodinky, studenti měli rádi své kantory, vzhlíželi k nim a vážili si jich, těšili se na každou akci s nimi, profesoři se ke svým studentům aj. rodičů chovali vstřícně a přátelsky, bohužel ty doby jsou už dávno pryč. Poslední předražená škola v přírodě byla podle mého názoru totální fiasko.

Anonym – 27.10.2015 08:34 reagovat strom

a může k tomu někdo říct něco konkrétního? Je mi jasné, že sem může přispívat každý a že je nesmysl orientovat se jen podle nějakých hodnocení, ale docela by mě zajímalo,co konkrétně je Novému Porgu vytýkáno. Pojem"cochcárna" mi tak nějak nic moc neřekne:-))

Anonym – 26.10.2015 21:59 reagovat strom

Co opravdu nechápu, proč někdo maže příspěvky, které se mu nehodí do krámu. ještě minulý týden bylo nad květinovkou spousta dalších příspěvků. kam se poděly?A pak že je svoboda projevu, jenom řeknete pravdu o momentální situaci na Porgu, která je za éry liškování už téměř neudržitelná, tak je zle. Škole v čele s panem ředitelem liškou dávám tak ještě dva roky, pak půjde do kytek. Pohnojil tu vše dobré a dělá si z toho cochcárnu. Proč to pan Roman nechce vidět, nebo o tom snad neví?

anonym – 21.6.2015 18:14 reagovat strom

Co bylo na letosni kvetinovce tak spatneho?

gymnazista – 20.6.2015 10:40 reagovat strom

Klesající úroveň květinové slavnosti a každoroční otázky spojené s oceňováním studentů - na Novém PORGU nic nového. Proč je školní rok vždy zakončován takovou fraškou?

Absolvent – 19.6.2015 12:03 reagovat strom

Bodejť by si slečna Lišková stěžovala na školu, když je protekční mazánek ze všech nejprotekčnějších. Papínek vlastní golfové hřiště a dobře maže, proto dcerunka sbírá jedno ocenění za druhým. Tak např. včerejší květinovka je dostatečným příkladem, proč zrovna ona je oceněna Bílým slonem, nejvyšším studijním oceněnním vůbec, když v paralelce je asi pět lidí s mnohem lepším průměrem, než má ona, za všechny např. Bára Davidová 10,0,kteří by si to dle názoru studentů zasloužili více, no prostě jak poznamenala vtipně slečna moderátorka, pan ředitel je také Liška. Vůbec včerejší ocenění, to byl vůbec výsměch spravedlnosti a jedna velká demotivující fraška, Byron opil půl ročníku a maturitu z matiky dělal napotřetí, ale dostane ocenění za výborný přístup ke studiu, Havlíčková je od čtvrtka do neděle v lihu v Hanny Banny s pochybnými existencemi, ale protože je dcera rockera, tak také zaslouží ocenění, no a tak bychom mohli pokračovat. Ovšem nejsmutnější bylo, že to ti kantoři zřejmě mysleli vážně, např. když ocenili největšího řiťolezce Pavlínka na úkor skvělých dam z jeho třídy, vždyť ten kluk je mimozemšťan, copak to nikdo nevidí? Navíc včera opravdu špatná květinovka, nejhorší za posledních 8 let ve škole. Neskutečně unylej a nudnej program, u stánků noze s bídou, třeba to frappé s tím domácím pomocníkem, no hrůza...Jako vždy, dobré pouze pivo. Pokud to takhle pod vedením Lišky půjde dál, tak to teda nazdar hodiny, ale Vám tam určitě bude dobře, slečno Lišková! Vážíte si ocenění na úkor lepších spolužáků?

Nabídka Zkoušek nanečisto:

Příprava na zkoušky
střední školy

3. třída 4. třída 5. třída 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída

Příprava na
maturitu a vysoké školy

maturanti

Volný čas a prázdniny

soutěže letní kempy

Další projekty Zkoušek nanečisto

e-jazyky.cz - naše jazyková škola matematickapohotovost.cz
rychlá pomoc s matematikou
vsenavse.cz - příprava na VŠE a další VŠ maturujeme.cz - maturitní učebnice e-matematika.cz - komplexní matematický web e-fyzika.cz - svět fyziky

Provozuje

Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
logo Zkoušky nanečisto

Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis