Gymnázium Omská

Přidat komentář

Reakce na zprávu
Anonym – 7.11.2024 01:15

Do maturity jsem se držel zásady: NEUČ se, NEUČ se, NEUČ se a nos domů na vysvědčení "Prospěl s vyznamenáním". Co se pamatuji, tak tuto zásadu mě přinutili porušit jen 2x = v pololetí 8.střídy na Osmileté SŠ před přihláškou do 9.třídy 11-leté SŠ a podruhé asi v 10.třídě. Takže jsem se do maturity asi 2 až 4 odpoledne učil, (o svatém týdnu jsem se učil dopoledne a odpoledne jezdil na kole). Dával jsem při výkladu bacha a z M a F jsem vše chápal a z nelogického dějepisu, zeměpisu atd, jsem si na písemky dělal taháky a na zkoušení jsem přišel na fintu, kterou jsem prozradil jen svým vnoučatům, z nichž 1 dokázal v pololetí na Omské propadnout – tenkrát na konci roku už prošel, a na Omskou dodnes nenadává. Do maturity jsme měli do 13-ti až 14-ti.hod, po příchodu domů jsem hodil tašku do kouta, vzal bicykl a jel do Dolních Počernic k rybníku a pak do tělocvičny, a jestliže jsem nešel do tělocvičny, tak jsem jel cca 50km od Prahy a zpět. Druhý den ráno jsem vysypal tašku, dával do ní učebnice a sešity na tento den a říkal si přitom, z čeho bude opáčko a musím se na to o přestávce podívat a jaké dcv musím honem ve škole udělat. Totéž jsem si říkal i po cestě do školy abych náhodou něco nezapomněl dodělat. BYL TO BLAHÝ ŽIVOT-protože jsem dával pozor a v M a F jsem chtěl vědět nejen jak to je, ale i proč to tak je, tak jsem M a F rozuměl a STAČIL JSEM VŠE VE ŠKOLE. Proto NEVÍM, PROČ SI STĚŽUJETE NA MOC UČIVA-DÁVEJTE POZOR NA TO, CO UČITEL ŘÍKÁ A SNAŽTE SE UHODNOUT JAKÉ DALŠÍ SLOVO V DANÉ VĚTĚ POUŽIJE. SNAŽTE SE LOGICKY MYSLET A HLEDAT SOUVISLOSTI MEZI JEDNOTLIVÝMI ZNALOSTMI (Souvislosti tvoří síť mezi znalostmi, která je podobná pavoučí síti. Pohyb po této sítí je logické myšlení a máte se přitom dostat od zadání k výsledku. Jestliže máte nějakou znalost připoutanou k ostatním jen jednou souvislostí, tak když zapomenutím této souvislosti zapomenete i dotyčnou znalost. Když tam máte několik souvislostí, tak zapomenutím jedné či dvou souvislostí dotyčnou znalost nezapomenete a dostanete k ní po zbývajících souvislostech a ty zapomenuté souvislosti si obnovíte. Znalost souvislostí Vám též usnadní práci, např. když se naučíte vzorec pro tepelnou délkovou roztažnost a pak probíráte objemovou tepelnou roztažnost, tak si uvědomte souvislost – nemusíte se to učit, protože je to v podstatě stejné a když se pak učíte deformaci tyče tahem, tak si uvědomte, že se to také nemusíte učit, protože je to v podstatě také stejné. Na druhou stranu by mě asi taky štvalo mít do 16-ti hodin. Myslím si však, že počet vyučovacích hodin je nějakým způsobem omezen MŠMT. Učit jsem musel až na MFFUK, kde jsem vystudoval presenčně 1.specializaci, (to jsem býval vždy několik týdnů lyžovat a spolužáci mi to psali přes kopírák), pak jsem měl v zaměstnání 2.specializaci, takže jsem z ní dělal rovnou doktorát, pak jsem dělal dálkově 3.specializaci na MFF UK (to jsem opět dost flákal – přišel jsem na fakultu za vyučujícím dotyčného předmět, že mám u něj podle rozpisu ze studijního oddělení dělat zkoušku – řekl mi co se mám naučit a dohodl jsem se s ním, že mu za měsíc či za dva zavolám a když mi pak do telefonu řekl termín mé zkoušky, který býval většinou příští týden, tak jsem se teprve potom na to podíval v zaměstnání). Nakonec jsem získal vědeckou hodnost za publikované vědecké práce. Druhou část své zásady jsem přitom nikdy neporušil – na všech vysvědčeních ze ZŠ, SŠ i VŠ jsem měl: Prospěl s vyznamenáním, takže na VŠ bylo vše i s "červeným diplomem". Jestliže se rozhodujete mezi Omskou či jiným gymplem, tak si uvědomte, že na všech gymplech stejného zaměření byste se měli naučit stejnou látku, tj. všechny gymply přírodovědného zaměření učí totéž a obdobně všechny gymply jazykového zaměření učí totéž, i když je to na jazykových gymplech trochu jiné, nežli na přírodovědných gymplech. Jestliže jste už na Omskou či jiný gympl vlezli, tak Vám přeji, abyste si užili mládí a absolvovali maturitu s co nejmenším úsilím a s co nejlepším výsledkem, (tj. snažte se alespoň částečně dodržovat zásadu NEUČ se a nos domů na vysvědčení "Prospěl s vyznamenáním").

Kontakt na školu

Adresa: Gymnázium
Omská 1300
100 00 Praha 10
www: http://www.omska.cz
e-mail: [email protected]
tel: +420 267 311 317

Komentáře 118 - 126 z 152

Evča – 28.4.2011 18:21 reagovat strom

ahojky,kdo už jste přijatý a víte že půjdete sem na Omskou? :) kdyžtak mi pište na mejla : [email protected] bysme se nějak dopředu seznámit :D :P :)

Maminka - profesorka SŠ – 20.4.2011 14:03 reagovat strom

Moje dcera absolvovala přípravné kurzy na Omské, díky tomu úspěšně složila přijímačky a dostala se hned na tři dobrá gymnázia v Praze, na Omskou, Voděradskou i Nový PORG. Proto mohu kurzy na Omské jenom doporučit, jsou dobře připravené i vedené. Dcera si vybrala Nový PORG, ale na Omské se nám vždy moc líbilo, občas s nostalgií vzpomínáme na dobu přijímaček...

Evča – 16.2.2011 12:20 reagovat strom

ahoj,co myslíte,daj se udělat přijímačky bez přípravnejch kurzů? :P

Stuudent – 26.1.2011 19:22 reagovat strom

Noo, tak nevím já na Omskou chodim a problém stim teda fakt nemám.. Skvélí lidi, profesoří taky.. Tak nwm jak na ni nekdo muže nadavat nebo ji snad odsuzovat!!! :( Ne a Ne prostě Omské FOR EVER !!! Nejlepčí gympl.. !!! Tak AHOJINKY

studentka Omské – 6.12.2010 20:20 reagovat strom

Pro Anonym: Omská je dobrá jazyková škola(jazyková-v primě má místo fyziky 2.cizí jazyk), pokud chceš studovat již na nějaký obor, jako já můžeš klidně odejít...

haha – 12.11.2010 17:46 reagovat strom

Jde to.Ale ty nehlášený testy...to mi furt ňák nejde.

Anonym – 1.11.2010 18:38 reagovat strom

Co se týče gymnázia Omská, když jsem se na tuto školu hlásila, předpokládala jsem, že přihlášku podávam opravu na "gymnázium s jazykovým zaměřením". To mi ale Omská brzy vyvrátila. Je to klasické gymnázium, kde jazyky nemají větší váhu, než na jakémkoliv jiném gymnáziu. Pokud tedy chcete mít opravdu všeobecný přehled a před maturitou mít nabiflováno vše ze všech oborů, hlaste se tam. Jinak se tu ale učí dva jazyky, a to nijak zvlášť. V posledních ročnících mají velmi malou hodinovou dotaci. Další jazyk nám nebyl ředitelem školy povolen, protože i když ho chtělo 28 z 29 žáků třídy, a to ještě jako nepovinný předmět, bylo nám ředitelem školy řečeno, že by to zbytečně zabíralo náš čas a že ho mít nebudeme. Zjednodušeně - asi bychom se museli víc namahát.. Takže z této školy student odchází ze znalostmi z poměrně náročných hodin všech oborů, ale ne se zaměřením, se kterým sem možná šel. Jinak jsou zde samozřejmě profesoři s nesmyslnými požadavky, které nelze splnit, protože si myslí, že jejich předmět je ten jediný. Co se týče zařízení školy, zrovna pokrokové není. Ale to asi není Omská jediná. Možná ti, kdo by ocenili názornou výuku, budou zklamaní. V tomto je výuka laxní, řekla bych. Myslím, že kdo chce skutečně kvalitní vzdělání, měl by možná volbu gymnázia Omská zvážit. Jazykové gymnázium to ale opravdu není. Zaměření na živé jazyky zde nečekejte.

Terka – 30.10.2010 16:57 reagovat strom

Je to moooc dobrá škola..DOPORUČUJI

jana – 20.9.2010 14:02 reagovat strom

tato skola je cool a hustacka tak vam ji doporucuju

Nabídka Zkoušek nanečisto:

Příprava na zkoušky
střední školy

3. třída 4. třída 5. třída 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída

Příprava na
maturitu a vysoké školy

maturanti

Volný čas a prázdniny

soutěže letní kempy

Další projekty Zkoušek nanečisto

e-jazyky.cz - naše jazyková škola matematickapohotovost.cz
rychlá pomoc s matematikou
vsenavse.cz - příprava na VŠE a další VŠ maturujeme.cz - maturitní učebnice e-matematika.cz - komplexní matematický web e-fyzika.cz - svět fyziky

Provozuje

Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
logo Zkoušky nanečisto

Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis