Adresa: | Gymnázium Omská 1300 100 00 Praha 10 |
---|---|
www: | http://www.omska.cz |
e-mail: | [email protected] |
tel: | +420 267 311 317 |
Nabídka Zkoušek nanečisto:
Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis
Do maturity jsem se držel zásady: NEUČ se, NEUČ se, NEUČ se a nos domů na vysvědčení "Prospěl s vyznamenáním". Co se pamatuji, tak tuto zásadu mě přinutili porušit jen 2x = v pololetí 8.střídy na Osmileté SŠ před přihláškou do 9.třídy 11-leté SŠ a podruhé asi v 10.třídě. Takže jsem se do maturity asi 2 až 4 odpoledne učil, (o svatém týdnu jsem se učil dopoledne a odpoledne jezdil na kole). Dával jsem při výkladu bacha a z M a F jsem vše chápal a z nelogického dějepisu, zeměpisu atd, jsem si na písemky dělal taháky a na zkoušení jsem přišel na fintu, kterou jsem prozradil jen svým vnoučatům, z nichž 1 dokázal v pololetí na Omské propadnout – tenkrát na konci roku už prošel, a na Omskou dodnes nenadává. Do maturity jsme měli do 13-ti až 14-ti.hod, po příchodu domů jsem hodil tašku do kouta, vzal bicykl a jel do Dolních Počernic k rybníku a pak do tělocvičny, a jestliže jsem nešel do tělocvičny, tak jsem jel cca 50km od Prahy a zpět. Druhý den ráno jsem vysypal tašku, dával do ní učebnice a sešity na tento den a říkal si přitom, z čeho bude opáčko a musím se na to o přestávce podívat a jaké dcv musím honem ve škole udělat. Totéž jsem si říkal i po cestě do školy abych náhodou něco nezapomněl dodělat. BYL TO BLAHÝ ŽIVOT-protože jsem dával pozor a v M a F jsem chtěl vědět nejen jak to je, ale i proč to tak je, tak jsem M a F rozuměl a STAČIL JSEM VŠE VE ŠKOLE. Proto NEVÍM, PROČ SI STĚŽUJETE NA MOC UČIVA-DÁVEJTE POZOR NA TO, CO UČITEL ŘÍKÁ A SNAŽTE SE UHODNOUT JAKÉ DALŠÍ SLOVO V DANÉ VĚTĚ POUŽIJE. SNAŽTE SE LOGICKY MYSLET A HLEDAT SOUVISLOSTI MEZI JEDNOTLIVÝMI ZNALOSTMI (Souvislosti tvoří síť mezi znalostmi, která je podobná pavoučí síti. Pohyb po této sítí je logické myšlení a máte se přitom dostat od zadání k výsledku. Jestliže máte nějakou znalost připoutanou k ostatním jen jednou souvislostí, tak když zapomenutím této souvislosti zapomenete i dotyčnou znalost. Když tam máte několik souvislostí, tak zapomenutím jedné či dvou souvislostí dotyčnou znalost nezapomenete a dostanete k ní po zbývajících souvislostech a ty zapomenuté souvislosti si obnovíte. Znalost souvislostí Vám též usnadní práci, např. když se naučíte vzorec pro tepelnou délkovou roztažnost a pak probíráte objemovou tepelnou roztažnost, tak si uvědomte souvislost – nemusíte se to učit, protože je to v podstatě stejné a když se pak učíte deformaci tyče tahem, tak si uvědomte, že se to také nemusíte učit, protože je to v podstatě také stejné. Na druhou stranu by mě asi taky štvalo mít do 16-ti hodin. Myslím si však, že počet vyučovacích hodin je nějakým způsobem omezen MŠMT. Učit jsem musel až na MFFUK, kde jsem vystudoval presenčně 1.specializaci, (to jsem býval vždy několik týdnů lyžovat a spolužáci mi to psali přes kopírák), pak jsem měl v zaměstnání 2.specializaci, takže jsem z ní dělal rovnou doktorát, pak jsem dělal dálkově 3.specializaci na MFF UK (to jsem opět dost flákal – přišel jsem na fakultu za vyučujícím dotyčného předmět, že mám u něj podle rozpisu ze studijního oddělení dělat zkoušku – řekl mi co se mám naučit a dohodl jsem se s ním, že mu za měsíc či za dva zavolám a když mi pak do telefonu řekl termín mé zkoušky, který býval většinou příští týden, tak jsem se teprve potom na to podíval v zaměstnání). Nakonec jsem získal vědeckou hodnost za publikované vědecké práce. Druhou část své zásady jsem přitom nikdy neporušil – na všech vysvědčeních ze ZŠ, SŠ i VŠ jsem měl: Prospěl s vyznamenáním, takže na VŠ bylo vše i s "červeným diplomem". Jestliže se rozhodujete mezi Omskou či jiným gymplem, tak si uvědomte, že na všech gymplech stejného zaměření byste se měli naučit stejnou látku, tj. všechny gymply přírodovědného zaměření učí totéž a obdobně všechny gymply jazykového zaměření učí totéž, i když je to na jazykových gymplech trochu jiné, nežli na přírodovědných gymplech. Jestliže jste už na Omskou či jiný gympl vlezli, tak Vám přeji, abyste si užili mládí a absolvovali maturitu s co nejmenším úsilím a s co nejlepším výsledkem, (tj. snažte se alespoň částečně dodržovat zásadu NEUČ se a nos domů na vysvědčení "Prospěl s vyznamenáním").
Chodil jsem na Omskou na čtyřleté studium. Na škole panuje arogance a šikana. Učitelé zahlcují studenty řadou nesmyslných informací. Velká část lidí měla v prvním a druhém ročníku krizi. Volba volitelných předmětu je nic moc. Jediný předmět, který kladu za plus bylo ZSV. Velmi špatná atmosféra ze strany studentů osmiletého gymnázia. Omskou nedoporučuji. Doporučuji jít na gymnázium na Praze 1, 5 nebo 6.
Nevíte někdo, jaké je to nyní na Omské? Má smysl tam jít, nebo jsou na Praze 10 a okolí lepší školy?
Jak je to na Omské s volitelnými předměty, konkrétně psychologie. Děkuji
Chodila jsem na Omskou na čtyřleté gymnázium. Zpětně to hodnotím jako dobrou volbu, ale velká část z nás měla na přelomu prvního a druhého ročníku krizi. Ať už to bylo samým učením a malým prostorem pro diskuzi nebo absencí mimoškolních aktivit, které se s odchodem mého ročníku zase začaly rozjíždět, ale nás moc nepotkaly. Jako všude i tady je několik učitelů, kteří nejsou dobří, ale drtivá většina je dobrá a naučí. Matematice, češtině, chemii, biologii a tak dále. (Jazyky na čtyřletém moc ne.) Někdy to bylo hodně o šprtání a možná jsme nechápali, proč se to vše máme učit, ale zpětně ,,jako když najdu." Ze ZSV z Omské jsem těžila celého bakaláře, z průpravy na psaní seminárek jakbysmet. Dokonce i něco pokročilejšího spočítám :). Omská se špatně zvládá, pokud se vše potřebujete učit a projít si doma. Je dobré mít několik předmětů, které vám do hlavy padají skoro samy (M, F, CH, AJ, ČJ, ZEM - cokoli z toho), abyste se nešprtali každý den do noci. Na to bude i tak příležitostí dost. Omská je dobrou volbou pro studenty, kteří se chtějí něco naučit a na VŠ mít o trochu lehčí život. Pokud na to v 11 nebo 15 letech nejste připraveni, jděte na jednodušší gympl, na VŠ pak trochu víc zaberete, až na to budete víc zralí :).
Za mě ano.
Jsem na čtyřletém studiu a s tím co tady o čtyřletém všichni píšou úplně nesouhlasím. Spousta učitelů je dobrá, je pravda, že to vyvažují učitelé co učit nikdy neměli nebo měli být už dávno v důchodu a někteří učitelé se tváří, že je samozřejmost učit se denně 4 hodiny a že pokud se učíte min, tak na gymnáziu nemáte co dělat, ale pokud se učíte denně tak 20 minut, tak to v pohodě zvládnete na dvojky, takže se jenom nenechte vyděsit když vám o tom budou kázat. Hodně záleží na tom, jak si vás zařadí, protože se často řídí heslem "chytrému napovez hloupého kopni", takže pokud se prvních pár měsíců snažíte, tak to budete mít po zbytek studia o dost snazší. Dobří učitelé převládají, bohužel pokud jste alespoň průměrně chytří, tak budete mít každou chvíli pocit, že se všechno učivo bere tak třikrát déle než by bylo potřeba (hlavně v předmětech jako chemie, matematika atd.) a polovina lidí to stejně ani po tom nebude chápat. Rozhodně si to neberte jako první volbu, protože pokud jste v prvních deseti (takže by jste pravděpodobně mohli více méně kamkoli) a rozhodnete se pro omskou, tak si můžete být jistí, že víc než dva nebudete, protože zbytek těch úspěšných to měl jenom jako záložní variantu, ale pokud na omskou nakonec pujdete, tak to rozhodně není tak černé jak to tu někteří popisují a navíc i když co se týče úrovně výuky, tak je rozhodně co zlepšovat, tak máme ve třídě skvělou partu a pokud někde strávíte 4 roky, tak na tom dost záleží.
Chtěla bych se hlásit příští rok hlásit na čtyřleté gymnázium Omská a tedy se ptám nějakého studenta jak to tam chodí. děkuji
Čtyřleté studium na Omský je fakt jen pro silné povahy. Vyučování každý den do 16:00, arogantní učitelé, nekvalitní výuka Aj, neschopný ředitel,neopravené písemky i měsíc, prostor pro diskuzi naprosto žádný. Hlavně biflování, spousta úkolů na doma,nadřazenost učitelů, arogance. Z tohoto gymplu velké zklamání.