Arcibiskupské gymnázium, Praha 2

Přidat komentář

Reakce na zprávu
Anonym – 30.1.2014 13:51

Ideální škola pro nadané děti, které chtějí mít šanci uplatnit se na kvalitních vysokých školách. Touto školou jsem prošel a v současné době nemám sebemenší problém studovat při prezenčním studiu dvě vysoké školy, které se obě dají považovat za obtížnější. Jediný problém je čas. Vědomostní základna, kterou si lze na AG vybudovat, je velice kvalitní. Při srovnání se studenty z jiných prestižních škol (Kepler, Štěpánská, PORG, ...), se kterými teď studuji, vychází AG asi nejkomplexněji a nejlépe. O rozdílu mezi AG a průměrnými gymnázii, natož středními školami, nemá příliš cenu hovořit. Za tuto úroveň se však samozřejmě platí odpovídající daň. Tou největší je asi povinná výuka latiny, která je opravdu velmi přísná (a dříve byla ještě daleko přísnější). Naopak z pohledu ateisty mi přišla velice zajímavá výuka náboženství - neomezuje se pouze na křesťanství, ale snaží se podat alespoň základní informace ze všech významnějších náboženských směrů. VÝUKA: Škola zprostředkuje velice kvalitní výuku matematiky a cizích jazyků. Pokud má student štěstí na pedagoga, tak se mu rovněž dostane špičkové výuky biologie a chemie (já to štěstí měl). S dějepisem je trochu problém. Tento tradičně neoblíbený předmět je zde vyučován špičkovými kantory, ale kdo se ho naučit nechce, tak samozřejmě může nadávat na to, že kantoři zacházejí příliš do podrobností, místo aby podávali ucelené přehledy. Takovéto stížnosti ovšem považuji za devalvaci výuky - hodí se na střední školy, ne na elitní gymnázia, kde se předpokládá, že základní přehledy si student vytvoří sám. Výuka předmětů jako je informatika, zeměpis, filosofie, český jazyk a fyzika je spíše průměrná. U informatiky a fyziky je to dáno především nedostatečným vybavením, které je zapříčiněno špatnou finanční situací školy. Kvalitní je výuka hudební výchovy (která jednoznačně kvalitou převyšuje výuku té výtvarné). Naopak poměrně problém je se s tělocvikem. Škola se na sport orientuje opravdu velmi málo. NEGATIVA: Jednoznačně špatná finanční situace školy, která neumožňuje nákup kvalitního vybavení. POZITIVA: Kantorský sbor je opravdu nesmírně kvalitní a náročný, což určuje kvalitu výuky a vzdělání, které škola poskytuje. To je největší a zároveň jediný důvod, proč se rozhodnout pro AG (pokud chcete křesťanskou školu, pak je v tomto ohledu lepší KG, pokud chcete příjemné prostředí, tak nějaké z průměrných gymnázií, pokud chcete opravdu kvalitní vzdělání, tak AG). JAK LZE ŠKOLU ZVLÁDNOUT: Před nástupem je třeba si reálně přiznat, jak na tom Vaše dítě je. Na AG není většinou ve zvyku se příliš učit (já jsem se doma neučil ani minutu, vyjma psaní seminárních prací - domácí úkoly jsem psal o přestávkách. To platí rovněž o přípravě na maturitu. Svaťák byly příjemné prázdniny a maturita byla s vyznamenáním). Pokud je dítě opravdu velmi chytré (a ne z pohledu, že moje děťátko je přeci to nejchytřejší) tak školu zvládne v pohodě a nebude se muset učit doma (rozvrh je sestavený tak, že veškeré vědomosti lze získat z výuky, pokud se dává pozor). Pokud je dítě nadprůměrně chytré, tak se doma bude muset trochu připravovat a ve škole dávat pozor a pak školu bude zvládat také bez potíží. Pokud je dítě průměrné, tak se bude muset učit dost a nebo se spokojit s opravdu špatnými známkami (rozhodně zde neplatí praxe jako na jiných školách, že si rodiče "došlápnou" na učitele a on známku zlepší). Pokud je dítě slabší průměr a nebo průměr, který se nerad učí doma, tak je lepší zvolit jinou školu, kde nebude tolik ve stresu. Pro opravdu chytré děti ale škola vážně nepředstavuje problém, ale naopak šanci rozvíjet a obohacovat své vědomosti. U mě se absence domácí přípravy negativně projevovala na jazycích (slovíčka se prostě člověk naučit musí, ty si neodvodí jako vzorce v matematice ...) ale jinak žádné problémy nebyly. Školu tedy rozhodně vřele doporučuji jako pravděpodobně nejlepší přípravu na vysokoškolská studia, jakou lze v České republice absolvovat. Vždy ale samozřejmě záleží na dovednostech a přístupu studentů, který bohužel v posledních 2 -3 letech je podle názoru učitelů spíše horší.

Kontakt na školu

Adresa: Korunní 2/586
120 00 Praha 2
www: http://www.arcig.cz/
e-mail: [email protected]
tel: +420 224 251 877

Komentáře 1 - 9 z 26

J.K. – 1.8.2021 20:18 reagovat strom

Je to již delší doba, co jsem školu absolvovala, ale zkušenosti, které jsem zde četla, se mi zdají stále podobné. Za mne promarněných osm let, kdy jsem se že zvídavého dítěte stala školou znechuceným dospělým, a až na VŠ jsem se z toho postupně vzpamatovávala. Důvody: represivní systém výuky, vzdělání a přirozená autorita učitelů je nahrazována shazováním žáků, zvláště těch méně "ovečkoidních", biflovaní na místo pochopení problémů a hledání souvislostí, a to i v přírodních vědách. Samozřejmě našli se i dobří učitelé ( kteří většinou dlouho nevydrželi), ale celkově nebyl prostor pro rozvíjení kreativity nebo kritického myšlení a vzdělávaní ve smyslu celkového rozvoje osobnosti. Nedoporučuji, pokud se zásadně nezměnilo;)

Anonym – 8.4.2017 11:21 reagovat strom

Škola je mega těžká. Nedoporučuji lidem co mají mimoškolní kroužky a chtěli by se jim i nadále věnovat. Jinak si myslím, že tam do nás toho cpou tolik, že nám v hlavě toho hodně zůstane. Máme dlouhé rozvrhy, od primy alespoň jednou týdně do 15.25 někdy i do 16.15 čemuž se ve vyšších ročnících nevyhnete a stává se to i krásně krátkou školou. Co se tká latiny (povinné od kvarty) kladou na nás vysoké nároky. jsou tu ale i pozitiva, člověk se naučí srovnat si priority, naučí se učit, a hlavně si uvědomí, že škola neznamená všechno. Je to teror ale budememe za něj jen rádi. A hlaně tu jsou vždycky geniální kolektivy, který člověka nezmění.

Anonym – 26.4.2015 09:41 reagovat strom

Se školou jsme velmi nespokojeni. Výklad nezáživný, učitelé hřeší na to, že jim ve třídě sedí slušní a nadaní žáci, nemají tedy potřebu odučit zajímavou, poutavou a zábavnou hodinu, vědí, že jim to "projde". Proč si i tito studenti nezaslouží trochu přátelštější prostředí? Biflování, biflování a zase biflování. I jedničkáři v základních školách tady běžně prolézají s trojkami, čtyřkami. Studenti se cítí přepracovaní a demotivovaní a naprosto ztrácejí zájem o studium a vědění - to je strašná škoda. Naštěstí je zde několik učitelů, kteří jsou světlou výjimkou. Kdybychom věděli, co víme dnes, určitě bychom volili jinou školu.

Anonym – 16.10.2014 17:26 reagovat strom

Tato škola je bezva, dostala jsem se sem a jsem nadmíru spokojena. Tato škola mne hodně naučila a ještě hodně naučí, jsem v sekundě a je to dost těžké, ale pro něco to rozhodně v budoucnu bude. Doporučuji.

Anonym – 10.10.2014 23:18 reagovat strom

Na tuto školu chodím a musím říct, že nejsem jediná, která se chystá přestoupit. Metody výuky jsou často zastaralé a někteří učitelé by už skutečně neměli být způsobilí učit. (Psychické problémy). Škola je těžká a mnohý výklad je nezáživný. Ale konkrétně Latina a Náboženství mají poměrně vysokou úroveň. Na školu bych znovu nešla. krade mi čas a často musím vstávat velmi brzy jen proto, že se musím něco doučit.

Anonym – 21.6.2014 21:55 reagovat strom

Pokud máte odvahu zažít něco neuvěřitelného - toto je ta správná volba. Jak v dobrém tak špatném, záleží na mnoha faktorech. Pro mě to bylo zázračné dospívání.

Anonym – 13.5.2014 15:46 reagovat strom

Jak asi vypadají rozřazovačky na AJ?:)

Anonym – 28.4.2014 17:27 reagovat strom

Odpovědi: 1)Náročnost výuky latiny určitě záleží na vyučujícím. Někdo klade větší důraz na gramatiku, jiný zkouší hodně ze slovíček. Učebnice jsou taky různé. Používala se Latina pro gymnázia a určitě Přehled latinské mluvnice. Hrůzou ovšem je, že se uvažovalo (snad už neuvažuje) o povinné volbě maturity z výběru matematika nebo latina. Člověk, který nemá talent ani na jedno, by měl pak prostě smůlu. Na druhou stranu se najdou i dobrovolníci, kteří si maturitu z latiny zvolí - když se pak na toho odvážlivce jdete k maturitě podívat, vypadá to poměrně schůdně a jednoduše. 2) Studium není tak náročné. Ze začátku může být překvapením ústní zkoušení skoro v každém předmětu - vždy na začátku hodiny (ne na všech základních školách ho totiž praktikují). Dál se člověk musí připravit na to, že už nebude věčným jedničkářem a dostane třeba i trojku :D. Další hrůzou jsou rozvrhy. Na základce měl člověk maximálně do dvou a najednou tam má být do půl čtvrté a ještě ke všemu vstávat na nultou hodinu. Také je zapotřebí naučit se učit (najít si vhodný způsob "jak se učit"). Hodně nás bylo ze základky zvyklých se skoro vůbec neučit, pak přišla drobná rána, ale obvykle stačí si látku přečíst o přestávce před hodinou, abyste měli přehled. Pak se i učí lépe na písemku.

Anonym – 24.4.2014 10:13 reagovat strom

Na letošních příjimačkách jsem se umístila mezi přijatými, proto se chci zeptat jestli bude studium na této škole vážně tak náročné a jestli jde se na to "něják připravit" Děkuji.

Nabídka Zkoušek nanečisto:

Příprava na zkoušky
střední školy

3. třída 4. třída 5. třída 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída

Příprava na
maturitu a vysoké školy

maturanti

Volný čas a prázdniny

soutěže letní kempy

Další projekty Zkoušek nanečisto

e-jazyky.cz - naše jazyková škola matematickapohotovost.cz
rychlá pomoc s matematikou
vsenavse.cz - příprava na VŠE a další VŠ maturujeme.cz - maturitní učebnice e-matematika.cz - komplexní matematický web e-fyzika.cz - svět fyziky

Provozuje

Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
logo Zkoušky nanečisto

Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis