Akademické gymnázium Štěpánská

Přidat komentář

Reakce na zprávu
maura – 15.10.2009 09:41

Tak jsem se rozhodla, že i já přidám svůj komentář, jelikožjsem se letos doplazila do čtvrťáku. Přečetla jsem pár recenzí, abych mohla srovnávat a posuzovat. Nejrpve bych chtěla začít přijímačkama - někdo tvrdí, že jsou těžké, jiní zase, že to byla pohoda. Já jsem se na přijímačky připravovala skoro celou devítku, protože jsem se bála, že se nedostanu (měli jsme možnost podat jen jednu přihlášku.). Skončila jsem nakoneč v první třicítce (ze 150, co se hlásili, brali 120). Tady vidíte, že se na tu školu dostane většina, zkoušky nejsou lehké, jsou ale nastaveny tak, aby odlišili úplné ignoranty od těch logicky uvažujících. Jasně, že něktéré věci musíte znát - hlavně v češtině a všeobecném přehledu - a matiku za vás asi taky nikdo nespočítá, ale ten problém vězí někde jinde. Dostat se je jedna věc a udržet se na té škole druhá. V naší třídě bylo na začátku 30 lidí, a hned v prváku jich šest vyházeli. Pak se ten náš počet neutále měnil, hodně lidí vypadalo v průběhu studia, někdo dokonce na konci třeťáku a i ve čtvrťáku. Nehledě na to, že tam zase do té třídy hodně lidí přestoupilo třeba z jiné školy apod. Souhlasím, že ačkoliv škola slibovala v různých třídách různé zaměření, jako "humanitní třída" jsme měli normálně tři roky fyziky (dost náročné, hodně lidí si na ní vylámalo zuby a prostě tu školu nedali...) a matika taky není jednoduchá (tři hod týdne každý rok, jede se dost rychle...). Co se týče jazyků, francouzská a humanitní třída si musela projít dvouletou latinou, což je pro odvážlivce, pokud do toho nejste zapálení. U nás ve tříde z toho mělo hodně lidí čtyřky, ale přežili jsme to. Výuka jazyků záleží na tom, koho chytnete. Třeba na němčině se ŠV. se toho fakt moc nenaučíte, hodně z nás přežívá na tom, co umíme ze základky. Angličtina - tak ta "horší" skupina neustále střídá profesory a úroveň nic moc, ale ta pokročilejší jede zase strašně rychle, prostě třeťák úroveň fce a čtvťák CAE. Výuka všeobecně - je pravda, že někteří učitelé té látce rozumí míň než žák, ale za ty čtyři roky byly změny jak ve vedení, tak v některých profesorech a tři z těch ehm prostě už nevyučují. Naštěstí. Vybavení školy je moderní, ve vyučování se používají projektory, interaktivní tabule, můžeš si vzít notebook bez keců /většinou/ a myslím, že většina učitelů tě to chce fakt naučit nějak, aby to bavilo i tebe, pokud nejsi ugnorant a buďto fakt nic neumíš, nebo neděláš v hodině bordel. Taky jsem tu někde četla, že ti furt opakujou, že jsi na akademické půdě... Na tom něco je, ale říkaj to jen dva profesoři, kterým to vydrží tak první dva roky max., a zbytek se jen tak zmíní. Jenže se není čemu divit. Rok od roku jsou noví prváci takoví... Nechci nikoho urazit, ale mají zase menší úroveň, než jejich starší spolužáci. A proto maj učitelé tendence připomínat, že už nejsme na základce a že se máš chovat tak, jak se očekává. Pokud to dělat nebudeš, jsi tu dobrovolně, nikdo tě tu nenutí být a můžeš odejít (taky se stává, pak máš neomluvený hodiny, že tě třeba ze třídy vykopnou,...) Je pravda, že téhle škole je třeba obětovat hodně svého času, nebo trochu méně, pokud chceš mít alespoň trojky. některému předmětu budeš muset věnovat víc času, protože jinak vylítneš. Ale není pravda, že bys neměl čas na své aktivity... Záleží na tom, jak moc ti záleží na známkách. Já jsem se naučila, že mi stačí ke štěstí prolíst z předmětů, který mi budou jednou na nic nebo mě fakt nejdou, mít trojky z toho, co nebudu potřebovat, a jedničky z toho, co mě buď baví, nebo z toho budu maturovat. Ještě jedna věc. V naší škole se hodně pořádaj výměnný zájezdy či poznávací výlety do zahraničí, což je super, pokud na to máte peníze :-). Co se týče výletů, tak je to nic mocm občas nějaké to kino třeba den před Vánocema, ale počítejte s tím, že se jede od začátku až do konce. A co se týče testů a zkoušení? Většina bere na zkoušení dobrovolníky, pokud nejsou, tak se samo vybírá. Pak jsou tací, kteří nezkoušejí, někteří si házej kostičkou apod. Testy jsou většinou hlášeny dopředu, podle toho, koho máte. Takže je dost času a přípravu (většinou). Na týhle škole se hodně zakládá na referátech formou prezentací a seminárkách, takže to taky není lahůdka na čas. No, děcka, rozhodujte uvážlivě a kdybyste mi chtěli napsat, můžete na mail :-) Přeju všem hodně štěstí nejen s rozhodováním, kam se po základce vydat, ale taky se studiem. Protože když se koukám na prvkáky, jak se učej fyziku, už bych si to znovu dávat nechtěla :-D

Kontakt na školu

Adresa: Akademické gymnázium
Štěpánská 22
110 00 Praha 1
www: http://www.agstepanska.cz/
e-mail: [email protected]
tel: +420 221 421 931

Komentáře 622 - 630 z 853

Lena – 4.12.2011 12:40 reagovat strom

Je pravda, ze na fran. a hum. vetvi je vic holek, ale az takova prevaha to neni. Takze sam stopro nebudes. Skola schvalne se snazi brat vic kluku. Na mat.v. je kluku vice nez holek, coz je pohopitelne.

Anonym – 3.12.2011 23:55 reagovat strom

tak to máš na stránkách školy v nějakých dokumentech, kolik bodů dostáváš za vysvědčení a určitě na všech školách se dostávají body za průměr. proč by na fran. a humanitním oboru mělo být víc holek :D?

Lukáš – 3.12.2011 17:33 reagovat strom

Zdravím, pročet jsem si všechny starší příspěvky a nenašel jsem zde odpověď na moji otázku. Takže: dá mi můj průměr ze základky nějaké body u přijímacích zkoušek, pokud bude pod 1,5 což doufam budu mít? Na některých školách to tvoří třeba 10% bodů, na jiných 25%, na jiných 100% a někdy vůbec nic. A taky se chci zeptat, jestli je na francouzké nebo humanitní větvy alespoň 40% kluků? Nechtěl bych být sám :-D Popřípadě kolik je holek na přírodní větvy?

Klára – 1.12.2011 19:39 reagovat strom

Kristýna: Máš úctyhodný průměr, přijímačky na AG rozhodně zkus. Co se týče preferované větve- jde o třídu spíše matematických mozků, v prváku mají myslím 5 hodin týdně, možná i nějaký ten přírodovědný předmět navíc.

Kristýna – 1.12.2011 16:41 reagovat strom

Ahoj, chtěla jsem se zeptat, jak je to s tou třídou přírodovědného zaměření? Chodím do 9. a na konci roku jsem měla průměr 1.00, teď v pololetí doufám v to samé. A ta otázka: baví mě přírodopis a celkem i chemie, ale zároveň i dějepis, tak nevím kterou větev si vybrat... na web stránkách jsem toho moc nenašla.

Lena – 29.11.2011 18:41 reagovat strom

Doopravdy berou podle testu (napr. v testu z matiky:chteli napsat hlavne postup, ne jenom vysledek. Jim jde o to, jak na to prijdes-jak myslis. Takze i pokud nebudes mit vysledek, ale jenom treba postup, muzou ti nejake body zapocitat=coz je celkove pozitivni, pokud nad prikladem premyslis a nemel by to byt problem). A kdyz jde o znamky, tak treba ja jsem mela 2 trojky v pololeti a skoncila jsem 90(=prijali me).

Studentka – 28.11.2011 20:49 reagovat strom

Omlouvám se za formátování, ale jinak to tady bohužel nejde..Dávám sem všechny hlášky, které jsem si odnesla z obávaných hodin fyziky, abyste viděli, že když už to je hrůza, je to alespoň hrůza srandovní. :-) ///Někdo mluví potichu: -Nejde zvuk. -Vydejte akustický signál. Kšanda ta mi praskla, do voka mi mlaskla.////// Já lidi rád nemám, to si nemyslete./////// Je to kuchařka, není na tom vůbec nic k přemejšlení./////// Skandál./// Počítám do tří: Tři./// Moje práva jsou omezována na minimum, skandál./// Jak-ty vole./// Zkuste si vypít 3 litry a pak odemykat dveře…znáte to jó../// Už jsem člověka zabil za míň./// My jsme odvážný jako Čuk a Gek./// Pojem není průjem- když máš o něčem pojem, je to podstatně milejší než mít průjem./// To je teda řidký./// Značí se velkým F jako hoodně velká včela./// Terezo..i ty..Brute./// P jako pučmeloun./// Já jsem v práci, co mě honíš..skandál./// (v obalu chybělo DVD): Okradli stařenku!/// Zuzko, co to děláš s obličejem? – Nic, já jsem se tak narodila./// On si chleba neřekne, já ten chleba pošolíchám. (úloha na kladku)/// Metody pochopení příkladu: 1) kouknu a vidim 2) metoda kanadských dřevorubců/// Nekoukej na to jak bacil do lékárny./// (někdo: Pane profesore, jinak jsem na to šel…) – Jako vod les, nebo vod pole?/// Neruš moje kruhy./// Nemusíte se bát černé díry, pokud najednou nevidíte, je to kanál./// S přítelkyní, nebo s přítelem..já nevim, jak to máš./// Vrh šmikmý vzhůru..no šikmý no../// Zuzka mínus 2, Aleš za udání +3 body./// PŤ v HŤ- pohyby těles v tíhovém poli Země///. (shodí židli) – to je zacházení se školním majetkem..to je strašný../// (Kristýna se směje) – dáma nemůže mít hubu od ucha k uchu, teda může, ale ne od brady až do týla./// To nechte koňovi, ten má větší hlavu./// Určitě jste slyšeli pojem rotace. Dříve byla populární skupina Rotující kedluben./// (Aleš na někoho): Nekoukej se na mě. – Tak promiň./// Host do domu, hůl do ruky./// Na takovýhle kraviny, na to mě užij co, ale něco pořádnýho vykládat, to ne./// Správně, kdo nekrade každou hodinu, okrádá sebe a svou rodinu./// Kdyby házel pan profesor Bárta, zmizí vám palec a je díra ve zdi./// (chyba v prezentaci- Pascal 1623-1622) – Všimněte si, že mi stačil umřít o rok dřív než se narodil… to je šikovnej, vymyslel Pascalův zákon..jiné žijí skoro sto let a nic../// (opravuje vodovod): Všimněte si, jakej bordel se dá udělat během chvilky./// Nenosíte s sebou někdo plenu? Já bych potřeboval utřít ruce./// Když já jsem chodil do školy…já vim, že se to zdá neuvěřitelný..už dokonce jezdila první auta../// (bere těžký předmět)- Nechci ti nějak vyhrožovat../// (Honza: Já to s váma nemyslel zle).. – Taky máte pocit, že po mně Honza letos jde?/// Kdyby náhodou zmizel v průběhu bohouš, tak to je v pořádku, v souladu s horoskopem./// Moje první žena taky říkala, že jsem hodnej./// Já myslel, že to dělá jen moje žena, a on i Denis./// (přišel spolužák) Á, okrasa dámských ložnic přichází../// Vidíte to? (petr: ne.) Tak si rozsviť. To jsem ještě neviděl takovýhodle blba./// (Má rozbitý přístroj) : Fňuk./// S přítelkyní/přítelem…dle vlastního uvážení./// (Kája přijde o 5 min později) – Dobrý den. – Dobrý poledne./// (Linda usíná) Tady by se dala točit reklama na svěžest./// Z toho grafu vyplývá.. já vim, že pro vás ne../// Ty mi říkáš blbečku jo../// Kájo, co se mračíš? Anežka tě šikanuje?/// Dáma nemůže mít tlamičku..že si přikrývá hlavu horním rtem..

Anonym – 25.11.2011 16:02 reagovat strom

Ahoj, chtěla bych se zeptat, jestli se při příjmačkách hodně dívá na známky ze základky, nebo víc rozhodují ty testy? Bohužel mi to totiž tento rok ve škole nějak nevyšlo a zřejmě budu mít 1-2 trojky. Děkuju

Stela – 9.11.2011 17:54 reagovat strom

Danny, moc děkuju, nejspíš si dám přihlášku k vám a ještě na GULZ-jako záchranu, je totiž blízko a od Klárky jsem slyšela, že mají i lidi s několika dvojkama šanci se tam dostat. Taky jdu 25.11. na Scholu Pragensis, takže rozhodne i co se dozvím tam. Každopádně přemýšlím o GPJP, co si o něm myslíš? Vypadá to, že máš přehled.=)

Nabídka Zkoušek nanečisto:

Příprava na zkoušky
střední školy

3. třída 4. třída 5. třída 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída

Příprava na
maturitu a vysoké školy

maturanti

Volný čas a prázdniny

soutěže letní kempy

Další projekty Zkoušek nanečisto

e-jazyky.cz - naše jazyková škola matematickapohotovost.cz
rychlá pomoc s matematikou
vsenavse.cz - příprava na VŠE a další VŠ maturujeme.cz - maturitní učebnice e-matematika.cz - komplexní matematický web e-fyzika.cz - svět fyziky

Provozuje

Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
logo Zkoušky nanečisto

Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis