Nabídka Zkoušek nanečisto:
Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis
Na toto gymnázium jsem chodil před více než 10 lety. Zpětně musím říci, že studium na něm pokládám za poměrně kvalitní, byť s jistými výhradami. Mnozí učitelé, podle mého názoru většina z nich, jsou velmi dobří až vynikající - zejména prof. Gottwald na M, F, prof. I. Zikmundová na Č, D, prof. D. Zikmundová na Fr, prof. Musálková na Č, D, prof. Daubner na D, Z, či prof. Havlasová na Aj. Ředitel moc milý a profesionální člověk, který školu dlouhodobě velmi dobře koncepčně vede. Řekl bych, že koncepcí školy je skloubit vysoké odborné nároky s příjemnou, pohodovu atmosférou. Také tu byla dobrá nabídka povinně volitelných a nepovinných předmětů. Oceňuji například cizojazyčné lektory-rodilé mluvčí na výuku Aj a Fj na maturitním semináři v posledních dvou ročnících. Mnozí profesoři (nejvíce prof. Gottwald) podporovali nadané studenty v účasti na odborných soutěžích, přičemž někerým jedincům se podařilo dosáhnout i významných úspěchů. Dobrá byla také podpora sportu všeho druhu, ať už v rámci nepovinných tělovýchovných předmětů nebo účasti na různých florbalových turnajích apod. Příjemným bonusem byly kurzy v průběhu studia (adaptační kurz a začátku, lyžařský kurz v kvintě/prvním ročníku, jazykový kurz v sextě/druhém ročníku, sportovní kurz v septimě/třeím ročníku) a také vždy několik zájezdů do zahraničí během roku za příznivé ceny (Francie, Švédsko, Švýcarsko, Anglie, ...). Škola se také již tehdy snažila pracovat i se sociální stránkou studia na gymnáziu, kdy se školní metodička prevence ve spolupráci s psychologem snažila podchytit sociálně-patologické jevy ve třídách - čas od času byla pořádána sezení s psychologem ve třídě. Nejspíš i díky tomu, že je škola malá, dokázala rozpoznat, pokud nebyly sociální vztahy ve třídě úplně v pořádku. Pokud vím, tak dnes má GymŠpit i svého školního psychologa. Na druhou stranu někteří spolužáci, jak na osmiletém, tak na čtyřletém studiu (a nebylo jich málo), bohužel soustavně prokazovali, že na gymnázium intelektuálně nepatří, studium jim nešlo a vyučovaná látka je vůbec nezajímala, což se odráželo jak na jejich prospěchu, tak na následném neúspěchu v příjímacích zkouškách na VŠ. Na druhou stranu značná část našeho ročníku se dostala na prestižní vysoké školy (medicína, ČVUT, práva, VŠE, ...) a většina je i úspěšně vystudovala. Negativy na straně školy byli někteří učitelé, kteří bohužel v některých případech balancovali co do odborné (a někdy i lidské úrovně) na hraně přijatelnosti. Objevovalo se v některých případech ponižování učitelem/učitelkou neoblíbených studentů před ostatními spolužáky ze strany daného učitele/učitelky, protekční zacházení v rámci výuky a hodnocení daného studenta v rámci předmětu, někdy až šikanózní zacházení (Havlasová/Justová na Aj, Bendlová na Bi/Tv). Věřím ale, že obecně doba se posunula a že takové jednání se v dnešní době už spíše řeší. GymŠpit byl zkrátka v té době (a věřím, že i v současné době je) určitě dobrým gymnáziem, které může být nejenom kvalitní přípravou na vysoké školy, ale může pro studenty představovat i krásná středoškolská léta, pokud si sednou s kolektivem a mají štěstí na kvalitní učitele. Podle mě ale záleží nejvíc na každém studentovi, co si ze studia na GymŠpitu vezme.