Vlákno diskuse

Student NP (2) – 5.4.2016 20:43 reagovat

Přijímací zkoušky rozhodně nespravedlivé nejsou, tedy alespoň na gymnázium, kde jsou normální psané testy, které trvají celý den. Abych se na tuto školu dostal, měl jsem každý den externí doučování, na kterém jsme si procházeli předešlé přijímací zkoušky, každý den jsem se s rodiči učil minimálně hodinu anglicky a nakonec jsem skončil druhý pod čarou. Nevím, jestli to bylo štěstí nebo osud, ale nakonec jsem se dostal. Díky tomu mám možnost studovat v zahraničí a mám úroveň angličtiny, kterou ovládám jako mateřský jazyk. 10/10 would study again

Emma – 15.3.2019 12:48 reagovat

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli je možné dostat se na PORG přes přestupové zkoušky z jiného gymnázia a kdy takové zkoušky bývají... Děkuji

Rodič – 15.8.2019 19:10 reagovat

Milá Emmo, ano, lze, ale (píši o Novém Porgu, o Porgu v Libni moc nevím)... .....1. musí se uvolnit místo (někdo odejde a nebo je odejit) - syn jde do kvinty a pouze v primě jim odešla jedna dívčina, od té doby celý kolektiv drží, z béčka teď odešel jeden chlapec.....takže míst je opravdu málo......2. znalost prima-tercie AJ FCE a znalost science a geography v angličtině vč. psaní esejí v angličtině, kvarta - AJ CAE + navíc k tomu, co jsem psala pro nižší ročníky ještě humanities (history) v angličtině. výborný druhý světový jazyk slovem i písmem,psaní prací v angličtině na několik stránek, rozbory děl..... vším se prolíná excelentní znalost matematiky a skvělé zpracování rozborů literárních děl v čj (v kvartě jsem to odhadla minim.na úrovni maturity)..... pokud toto všechno máš, umíš se učit, hodně čteš, jsi ochotna obětovat většinu svého volného času, občas máknou do noci, škola se ti odvděčí skvělou výukou, excelentními učiteli, bude to škola, do které budeš chodit ráda.........pak se obrať na studijní oddělení a tam ti řeknou, zda je místo a kdy na ně bude výběrové řízení.... tak skvělá škola za pokus jistě stojí....

Rodič – 16.10.2019 11:37 reagovat

Dobrý den, mohla bych se zeptat proč Porg (Krč) vyžaduje po dětech tak dlouhé a náročné eseje z Čj, ale hlavně v AJ, jak se zmiňujete? Vážně dokáže 11 leté dítě psát fundovaně o nějaké knize a navíc ještě v AJ? Jak se škola staví k dětem, které vytáhne třeba výborná matika u zkoušek, ale AJ nemají tak skvělou (slabší PET), pomůže jim vše dohnat nebo je to na rodičích jak si to zařídí soukromě? A ještě by mne zajímalo jak je to s těmi známkami. Vím, že jsou 10-1, opravdu nemůže dítě studovat na trojky (alespoň občas) a je mu navrhnut odchod? Stále přemýšlím, zda má smysl dávat na Porg jeden z pokusů, jsem pro kvalitní výuku, ale zase nevidím smysl v tom sebrat dětem veškerý volný čas a dřít je na nesmyslných esejích. Je podle Vás škola více humanitní nebo je možnost jít i více matematickou cestou? Moc Vám děkuji.

Marie – 22.10.2019 21:44 reagovat

Dobrý den, mám syna v kvartě a zas bych to tak černě neviděla. Ano, píšou práce z češtiny i angličtiny, my máme štěstí, že syna to baví, zavře se na záchodě a po deseti minutách vyleze se dvěma hotovými listy A4:-), ale ty požadavky zase nejsou nějak extrémní. Co se týče známek, tak ano, už šestka je považována spíš za špatnou známku, ale to neznamená, že nikdo nikdy nedostává třeba ty trojky. Ve smlouvě je ale cosi, že průměr známek na vysvědčení nesmí být dvakrát po sobě nižší než 6. A co se týká volného času, to záleží asi na dítěti, můj syn chodí domů denně ve 21 hodin, má předtím svůj sport a koníčky. Učí se minimálně. Desítky pravda většinou nemá:-), to ale není ani nutnost. Ve škole je moc spokojený.

Rodič – 29.10.2019 19:55 reagovat

Dobrý den, moc Vám děkuji za uklidnění. To máte ale šikovného syna, že tu češtinu tak zvládá. Můj je spíš matematický typ a např.čtenářské deníky jsou pro něj utrpení. Pokud se hraje pouze na průměr známek, tak to není tak hrozné. Já slyšela, že se řeší každá jednotlivá trojka během roku. Na jaké úrovni je na škole španělština? Prý nezačíná hned v primě, ale snad až v tercii. To je další věc, kterou zvažuji. Syn má ŠP už od 4.třídy a moc ho baví, takhle by měl výpadek 2 roky a pak začal zase od začátku. Řešení je individuální přístup, ale to by musel dělat už pořád. Jak ve škole vaří, chutná tam dětem?

Marie – 3.11.2019 14:44 reagovat

Odpovím nejprve na poslední otázku:-) S jídlem nebyl nikde sny spokojenější, chutná mu všechno a vaří výborně:-) Španělština a další jazyky jedou až od tercie, ale rozhodně kvalitně a nebála bych se ani pauzy, syn to měl podobně. Navíc potřebují na začátku opravdu spíš pilovat tu angličtinu, od primy dělají FCE testy.Čtenářské deníky rozhodně nemají klasickým zápisem, jsou to spíš " díla", někdy na rovni malých filozofických úvah a rozhodně s tím má víc dětí problém. Čtenářská gramotnost se vyžaduje opravdu naprůměrně. Ta škola určitě není pro každé dítě, sama mám ještě syna v páté třídě a budu letos hodně zvažovat, jestli ho poslat na přijímačky, není tak úplně samostatný a rychlý a ve všem vyspělý jako jeho bratr. Nicméně dětem, které tam patří, se tam daří dobře. A že se řeší každá trojka, zas tak bych myslím nepřeháněla:-) Je možné si to opravit a nikdo vás kvůli jedné známce nikam určitě netahá...Spíš si všechno řeší sami s dětmi, což vítám.

Rodič – 4.11.2019 10:27 reagovat

S těmi jazyky máte asi pravdu, ono je potřeba je asi věnovat jednomu jazyku naplno než třem částečně. Úroveň FCE už v primě? Tak to je síla tedy. Přijímačky jsou prosím na jaké úrovni, je to spíše PET nebo už ona FCE? Viděla jsem ty ukázkové na webu školy a to mi jako FCE ještě nepřišlo. Trošku jste mne vyděsila těmi ,,čtenářskými deníky", proč to po dětech chtějí tak odborně, učí je to ve škole alespoň zpracovat, jak to má vypadat nebo je to většinou práce rodičů? Nerada bych se zahrabala do čestiny až do maturity:-)) Vlastně jsem nyní Porgu ještě více nakloněná něž dříve, jen mě neuklidňuje ta čeština. Málem bych zapomněla, vzpomenete si jak dlouhý rozvrh mívají primáni, do 15/16:00 či déle? Děkuji a přeji Vám krásný den!:-))

Marie – 4.11.2019 20:56 reagovat

Přijímačky netuším, ale FCE určitě ne. Studenti dělají testy FCE dvakrát ročně, od primy a definitivně je musí zvládnout v tercii. Můj syn měl při nástupu do primy úroveň C1, ale to rozhodně není nutnost, jsou pak podle rozřazovacího testu, který se konal hned první den školy, rozděleni do 4 skupin.Rozvrh v primě byl myslím do 14 hodin, většinou. Co se týče těch prací, nejde jen o češtinu podobné práce píšou i v angličtině.Já bych synovi pomáhat nemohla, neumím to:-) Nepomáhám mu s ničím a přiznám se, že pokud by pomoc pravidelně vyžadoval, byla bych raději,aby v této škole nebyl:-) Proto váhám u dalšího dítěte. Většina dětí je ta naprosto samostatných,samostatnost je i opravdu vyžadována. Ale pokud to nezvládají okamžitě na začátku primy, naučí se to.

Rodič – 5.11.2019 12:19 reagovat

Tak to byl Váš syn dost vysmátý, když šel do primy na úrovni C1, to nemají ani mnozí dospělí:-))) U přijímaček musel mít 100% bodů z AJ, že? Prosím Vás jak se dítě dostane na takovou úroveň, předpokládám, že jste bilingvní rodina, tam bych tomu rozumněla. Moc Vám děkuji za vyčerpávající informace, asi tam jeden termín zkusíme, ale každý den se to ve mě pere, jestli by tu školu zvládnul nebo ne. Tak snad to dopadne tak jak má. Moc děkuji a hodně úspěchů s druhým synem:-)

Marie – 8.11.2019 11:03 reagovat

Výsledky přijímaček jsme nevěděli, jen "přijat" nebo "nepřijat" Ale ono fakt zdaleka nejde jen o angličtinu, jak jsem psala, děti jsou rozděleny podle úrovně, respektive spíš podle toho jak napíšou vstupní testy, do 4 skupin. Bilingvní rodina jsme, ale ne česko-anglická:-) Syn ale chodil od tří let do bilingvních škol. S druhým synem taky trochu couvám, ale třeba udělá za půl roku skok:-), nemyslím ani výkonnostně, ale tak nějak v psychice přístupu,samostatnosti. Pokud ne nebudu o téhle škole uvažovat. Neuvažovala bych o ní ani v případě, kdyby se už teď, v páté třídě, potřeboval učit. Ten nápor učiva je potom nesrovnatelný.

Rodič – 18.11.2019 09:51 reagovat

Dobrý den, Marie, ještě mě napadla otázka. Píšete, že pokud by se dítě muselo učit už v 5.třídě, tak nemá cenu o Porgu ovažovat, moje děti se učit tedy musí, né češtinu či matiku, ale na testy z vlastivědy, anglické přírodovědy, španělštiny, píší vždy z hodně stran textu a je potřeba si to několikrát přečíst. Ony tedy i jejich pololetní písemky např. z češtiny jsou třeba na 5 A4. Chodí na soukromou ZŠ a přijde mi tedy o dost náročnější než předchozí státní ZŠ, ze které jsme odešly, neboť se mi tam děti nudily. Tady jsme spokojeni všichni. Mohla bych Vás poprosit o popis, jak vypadá nápor učiva na Porgu třeba v Primě pokud si to ještě vybavíte, jen abych měla představu. A ještě k těm výsledkům přijímaček, proč nesdělují jednotlivé výsledky? Mě by to třeba moc zajímalo jestli bylo dítě lepší z matiky, češtiny nebo AJ. Ukáží to aspoň na Porgu? Moc Vám děkuji:-))

Marie – 19.11.2019 22:10 reagovat

Dobrý den, výsledky přijímaček nikde nebyly veřejně, ani počet bodů, ale myslím, že pokud rodič chtěl, mohl přijít osobně a na test se podívat. Jistě to nevím.A v primě se najíždí velmi pozvolna, vybavuji si, že první měsíce byly u známky "nanečisto", nepočítaly se. Naprostá většina dětí měla pak desítky a devítky. Postupně se zvyšují nároky a klesá průměr známek:-) V kvartě už velmi citelně:-)V některých předmětech jsou i vysoké nároky na kvantitu učiva (například biologie), celkově si ale myslím,že důraz se klade hlavně na ty samostatné práce, projekty, eseje, úvahy, slohy, názory...A s tím dítětem, které se musí učit už v páté třídě-zkrátka je toho pak nesrovnatelně více a já bych si například nepřála,aby se moje dítě muselo denně učit do noci.

rodič NP – 20.11.2019 18:31 reagovat

Dobrý večer všem, odepisuji jako rodič dvou studentů NP. K posledním listopadovým komentářům a otázkám: Jídelna - skvělá, vaří výborně, výběr ze 3 jídel. Délka vyučování: prima max do dvou, sekunda do dvou, 1x týdně do čtyř, občas už může být nultá hodina od 7.50 - příprava na FCE - nechodí tam všichni...., kvarta 3x týdně do čtyř, ale třeba taková kvinta má do 6 hodin a 2x týdně do 5 + nulté hodiny 1-3 (upřímně, je to mazec, když dítě dorazí domů po celém dni v sedm večer a je úplně vyšťavené). Paní Marie má asi nadanější děti než máme my, což jí přeji. U nás je zapotřebí, zdá se, více úsilí. Co se týká FCE - prima-tercie - postupně se na to připravují, na konci tercie už se to musí udělat. Škola nabízí podporu v rámci English Corner (nultá hodina ráno), kde se věnují dětem, které pokulhávají. Avšak je potřeba na tom makat i doma. Od sekundy tvoří výsledek z FCE asi 30-35% známky z angličtiny (ESL). Jazyky: druhý jazyk je až od tercie (3.rok). Upřímně, angličtiny je tolik, že si ani nedokážete představit, že by jste něco navíc dělali. Škola nabízí 1x týdně kroužek španělštiny pro primu a sekundu (jiný jazyk nedávají, protože např. FR je náročná, nechtějí děti zatěžovat), ani jedno z mých dětí na ŠP kroužek nechodilo. Od tercie je na výběr: ŠP, FR,NJ a čínština. K čínštině - je to jazyk budoucnosti, jen si dovolím poznamenat, že IB maturita se z druhého jazyka (čínštiny) dělat na NP nedá, poslední 2 roky jí nenabízí, lze však řešit individuálně online na škole v zahraničí, kde ta možnost je, tudíž je to pro studenty, kteří toto dají. My jsme se na to nevrhli, momentálně budu raději, když v IB programu budou mít druhý jazyk ke zkoušce přímo ve škole. ŠP - mám srovnání úrovně - syn byl o prázdninách na jazykovém pobytu ve Španělsku a byl zařazen do skupiny teenagerů, kteří dělali španělštinu 4 roky a on jí měl jen 2 roky. Takže úroveň je asi taková, že co máte jinde za 2 roky, na Porgu dáte za rok. Toť ke kvalitě druhého cizího jazyka. Přijímačky na NP - angličtina - postačí PET + mít naposloucháno, rozumět. Syn říkal, že má ve třídě opravdu geniálního spolužáka na M, FY a IT = s češtinou, anglickou literaturou (ENG), Humanities a History tvrdě bojuje. ENG + History - hodně, opravdu hodně psaní, těžké testy, nutná příprava, rozsah, objem učiva, rozbor ang.básní. Čeština - aktuálně kvintu hodnotím tak, že úrovní přesáhla mojí maturitu v 90.letech. Na čtenářský deník zapomeňte. Jedná se o rozbor díla, kde jen zadání a požadavky jsou na 1-2 strany A4. Práce s textem je nesmírně důležitá. Není to o tom, že by z ČJ načetli hodně literatury, to ne. 1, vyjíměčně 2 knihy za měsíc. Před maturou asi načtou více, tam ještě nejsme. 3 roky nám trvalo, než se syn naučil toto psát. Kdo není dobrý v češtině, nemá načteno a nemiluje jí, ten to bude mít obrovsky těžké. Na literaturu se klade větší důraz než na gramatiku, známky z gramatiky mají nižší hodnotu. Ohledně matematiky - pro nadšence je otevřen fyzikálně astronomický kroužek. V matematice musí mít člověk napočítáno, písemky jsou těžké na logiku, přemýšlení a hloubkové znalosti probírané látky. Kolikrát ani Běloun nestačil a příklady v testu byli těžší, ale nic, co by se při pravidelném procvičování nedalo naučit. Jinak ohledně toho, zda se jedná o humanitní či přírodovědné zaměření - je to skutečně všeobecné, důraz se klade na všechno. Hodně absoloventů chodí studovat na školy se zaměřením na BIO, CH a FY. Což je co říct, to moc nebývá. Na biologii jsou zde opravdu skvělí. Poslední výsledky - nejlepší střední škola podle výsledků IB maturit v Evropě (mimo Anglii, kde je na tom srovnatelně s těmi TOP školami) - když jsem na to koukala, ujíždí PORG o parník..... Musím uznat,že pan Martin Roman ví, co dělá. Kéž by takových škol bylo u nás více a více studentů dostalo možnost takového studia. Je to škola, kam chodí děti rádi. Ale pozor na náročnost učiva. Je to hodně, hodně, hodně náročné a ne každý na to má (tím nemyslím finance, stipendijní program jim funguje). Nemohu říct, který předmět je nejnáročnější, v podstatě každý. Občas je to boj. Poslední dobou svádíme největší boj s časem, plánováním času a vše si rozložit tak, aby se to stihlo. My, rodiče, jsme alespoň ze začátku museli pomoci...... čtení s porozuměním,, plánování času, umět se učit....... možná je to prkotina, ale když na některé předměty nemáte učebnice a jedete podle toho, co ve škole slyšíte v rámci výuky, z prezentací a čerpáte jen z toho, co jste si napsali, tak pro 11.-12.letého kluka je to pohroma. Na něco takového nebyl zvyklý. Tak nás to občas stojí nějakou sladkost pro dobráka, který nám to pošle k naučení (většinou spolužačky jsou pečlivé), našemu je to totiž úplně fuk. Skvěle funguje WhatsApp.Takže prima - sekunda = není problém se naučit BIO, KEK, Z,Dějepis a OV, ale problém je z čeho se to naučit. Zvyknout si na nové metody výuky naprosto rozdílné od klasické školy může být pro někoho náročné. Oceňuji dějepis - pravěk -středověk - jen to nejdůležitější během 3-4 měsíců v primě, přes průmyslovou revoluci důraz na 1. a 2.světovou válku, které se braly celé pololetí. V sekundě od roku 1945 až po současnost - klade se opravdu důraz na moderní dějiny, na 20.století, tak, jak by se mělo podle posledních metod učit. Samozřejmě je těžké u 12.letého kluka, aby rozebral příčiny a důsledky pražského jara 1968....., ale k něčemu jim to bude. Nezkouší se před tabulí, nehrozí, že budete vyvoláni a zkoušeni před tabulí. Žádná individuální známka, vše je z testů, projektů, laborek a prezentací. Občas jde test opravit, ale třeba jen jednou za pololetí, ale třeba nelze opravit pololetní písemka. Učitelé jsou milí, vstřícní, komunikativní, děti vysloveně podporují. Myslím, že v podstatě jsem jen potvrdila, co psala paní Marie, kterou tímto zdravím a přeji jí mnoho úspěchů. A pro ostatní - snad jsem vám trochu pomohla svým názorem. Je to skvělá škola. Když slyším problémy jinde na gymplech, tak jsem za NP moc ráda. Je to progresivní škola, škola budoucnosti. Avšak velice, velice náročná. PS: A průměr známek je aktuálně 6,75, takže nároky na studijní výsledky jsou vyšší, než u starších ročníků. Takže studovat se musí na jedničky a dvojky (pokud to překlopím do českého klasického známkování) z hlavních předmětů (vše kromě ART, TV, music a drama). Omlouvám se za chyby, píši v rychlosti. Zdravím!

Rodič – 20.11.2019 22:11 reagovat

Teda pááááni, takovéhle reference by měli dávat na každém dni otevřených dveří na NP. Dokonale jste všechno popsala a člověk si o všem dokáže udělat představu. Tedy mě je naprosto a definitivně jasné, že naše děti a ani my jako rodiče na takovou školu nemáme:-))))) Ale moc děkuji za otevření očí, tohle jsem potřebovala číst. Obdivuji Vás i Vaše děti, že takový nápor zvládáte, to klobouk dolů. Tahle škola je tak pro 1% nebo spíš promile dětí, mám takový pocit. Budu se muset poohlédnout po druhé variantě, kde by děti absolvovaly 2.kolo přijímaček. Moc děkuji ještě jednou a přeji hodně štěstí v dalším studiu.:-))

Marie – 21.11.2019 12:37 reagovat

Já taky zdravím a děkuji za příspěvek. Ono je to hodně o nastavení dítěte. Opravdu takový přehled nemám, můj syn se ani v kvartě moc neučí, má strašně moc jiných aktivit hlavně sportovních. Ale nemá desítky a ani po nich netouží:-) Prezentace, projekty, povídky, vím,že to dělají, ale nikdy jsem mu s tím nepomáhala a konkrétně o tom tolik nevím. A cizí jazyk, to jsem právě taky psala, je sice vyučován až od tercie, ale jedou rychle. A už v té kvartě běžně tím jazykem mluví.Syn měl výhodu, protože v angličtině měl už při nástupu vysokou úroveň angličtiny a i v tom druhém jazyce , se kterým začínal, mluvil.Nultou hodinu tedy nezná. (Nebo tom nevím, vstává a odchází z domova dřív než my:-) Celkově ale potvrzuju, kvalitní škola, určitě ne pro každé dítě, na druhou stranu, někdy se i dítě, o kterém si člověk nemyslí, že by takový nápor zvládlo, hodně rychle posune. Náplň výuky i způsob se mi líbí a pokud se ty známky dají zvládat do těch šestek, tak si myslím, že není problém. Sama si ale dobře uvědomuju, že zvládnutí přijímaček je jedna věc a pohodička v dalším studiu druhá věc:-) Proto u dalšího dítěte váhám-ale nevylučuju. A s tím geniálním studentem na M ,F, IT, skoro bych řekla,že máme dítě ve stejné třídě:-) Můj syn k němu celou primu vzhlížel, taky chtěl být geniální, ale časem pochopil, že jsou věci, které jsou dané a že nemusí mít všechno:-)

Uchazeč 2020 – 21.6.2020 19:38 reagovat

Ani letos nebyly výsledky zveřejněny a možnost nahlédnutí máte ale k čemu vám to je, když u jedné části, konktrétně OSP testu vám nechají nahlédnout pouze do odpovědí dítěte ale nikoliv zadání testu? Nemáte tedy možnost tento test zkontrolovat, zda byl ohodnocen/bodován správně. Po žádosti o dodání zadání tohoto testu, se vám dostane odpověď, že testy budou zveřejněny na webu příští rok, asi každý chápe, že kontrola vyhodnocení testu, které dělaly tento rok, jsou příští rok uchazečům k ničemu. Nejsme zdaleka sami jak jsme zjistili a to, že se ani nedozvíte jak si vedli ti, co byli přijatí? Též není důvod tajit, každý je veden pod evidenčním čislem, jiná gymnázia se s tím netají a vidíte jak si kdo vedl a jak se umístil. Vědět, že nebudeme mít možnost kontroly dle zadáni byť u jednoho z testu (dle mého názoru je to velmi důležité) tak dítě na takové gymnázium ani nehlásíme, nejen ztráta času ale ušetřili bychom dítěti naprosto zbytečný stres! Dnes už víme, že nikdy více. Jestli tomu tak bylo i loni netuším, píši jen za letošek. Krásný den všem ...

Uchazeč – 22.6.2020 10:26 reagovat

Neztrácejte čas a energii na gymnáziu PORG. Přijímají to nikoli podle talentu vašeho dítěte, ale podle jejich osobního názoru. To je jen další stres pro uhazeče připravující se postoupit do Porgu, kde vám po zkoušce neukážou ani testovací odpovědi, ani výsledky ostatních uhazeču, kteří prijali. V den otevřených dveří vám ředitel gymnázia řekne, že berou děti z jiných škol, nejen z Zš Porg. Ale v praxi tomu tak není. I když vaše dítě získá 50 bodů z 50 za každý test, v gymnazii Porg najdou důvod, proč ho neberou na gymnázium. Bude lepší kdyz připravite své dítě na přijetí na dobré státní gymnazium. Talentované děti nechodí na gymnáziu v Porgu. Rozhodně tento gymnazium NEDOPORUČUJI!

Rodič – 24.6.2020 15:00 reagovat

S Vaším názorem nesouhlasím, na ZŠ PORG naše dítě nechodilo a bylo letos přijato na základě výsledků u přijímacích zkoušek. Do spisu jsme nahlížet nebyli, takže ohledně chybějícího zadání OSP se nemohu vyjádřit.

Rodic prijateho uchhazece – 30.6.2020 20:45 reagovat

Dcera byla letos na PORG Liben prijata na zaklade vysledku prijimacich zkousek. Do te doby navstevovala standardni statni zakladni skolu a neni potomek prominentu. Znam pocet bodu z jednotlivych testu (informovala jsem se), do spisu jsem nenahlizela. Na Cermat testy (Mat, Cj) se pripravovala formou pripravneho kurzu a prochazeli jsme dostupne verze testu z minulych let. Na OSP test neni duvod se pripravovat, jde o test logickeho uvazovani (zde se projevi talent, ktery Cermat testy nemusi odhalit). Test z anglictiny je velmi tezky (a relevantni zejm. pro uchazece o studium na Novem PORGu), zvladla ho na 30%. Vaznym zajemcum o tuto skolu doporucuji jit na zkousky nanecisto.

rodič 2 studentů NP – 10.8.2020 07:43 reagovat

Chtěla bych se vyjádřit k tomu, co jste napsal (Uchazeč z 22.6.2020). Není pravda, že neberou děti z jiných škol. Můj starší syn se na základku na NP nedostal, na gymnázium ho vzali. Mladší základku ani nezkoušel, chodil na základku s rozšířenou výukou jazyků a na NP se také dostal, byť až na odvolání. Takže děti z jiných škol BEROU! Na výsledky testů jsem se nebyla podívat ani v jednom případě, brala jsem to, že buď na to má a vezmou ho a nebo že tam holt byli lepší. Starší měl OSP, mladší dělal matematiku + a psal sloh. Nejme žádní prominenti a ani vysoce postavení, nemáme žádné známé, žádnou tlačenku, nikdo nás do té doby na Porgu neznal. Na Porg do Libně jsme se nedostali, na NP do Krče oba vytáhla výborná angličtina. Na druhou stranu s Vámi souhlasím, že by bylo fér a transparentní, pokud by byly k dispozici k nahlédnutí výsledky uchazeče vč. zadání. Ohledně tabulky s výsledky všech uchazečů - na některých státních gymplech ukázali jen body prvního a posledního přijatého, zbytek nikoli. Většina gymnázií uváděla vše. Jak to kdo má nastavené. Talentované děti na Porgu určitě jsou. Ono je totiž mnohem těžší se díky náročnosti na této škole udržet a dostudovat (opravdu musíte na sobě hodně pracovat a učit se!), než se tam dostat, ale to jsme zjistili sami až časem. Držím palce v dalším studiu. Některá státní gymnázia jsou též na velmi vysoké úrovni a jsou velmi kvalitní.

Michaela – 31.1.2022 18:19 reagovat

To rozhodně , není pravda. Když byl přijat syn před třemi lety, více než 60% dětí bylo z jiných škol.

Rodič studenta NP – 30.4.2022 09:46 reagovat

Také bych se chtěla vyjádřit k názoru Uchazeče z 22.6.2020. Syn v roce 2020 dělal přijímací zkoušky, nyní je v sekundě a jsme moc spokojení. Ve třídě je minimálně polovina dětí z jiných základních škol než ZŠ Porg, náš syn taktéž na ZŠ Porg nechodil.

Rodič budoucí studentky NP – 4.5.2022 06:50 reagovat

Musím přiznat,že i my jako rodiče jsme měli trochu obavy z netransparentního přijímacího řízení,kdy na výsledkové listině uchazeč vidí pouze pořadí a své číslo. Letos nicméně NP uváděl výsledek v procentech, takže srovnání s ostatními studenty máme. Dcera na PORG základní školu nechodila, nikoho na škole neznáme, úplatky jsme nikomu nenabízeli :-). Skončila na předních pozicích. Čas ukáže,zda byl výběr této školy dobrá volba, nicméně zatím máme dobrý pocit a dcera se už moc těší na své nové spolužáky.

Přidat hodnocení

Reakce na zprávu
Marie – 19.11.2019 22:10

Dobrý den, výsledky přijímaček nikde nebyly veřejně, ani počet bodů, ale myslím, že pokud rodič chtěl, mohl přijít osobně a na test se podívat. Jistě to nevím.A v primě se najíždí velmi pozvolna, vybavuji si, že první měsíce byly u známky "nanečisto", nepočítaly se. Naprostá většina dětí měla pak desítky a devítky. Postupně se zvyšují nároky a klesá průměr známek:-) V kvartě už velmi citelně:-)V některých předmětech jsou i vysoké nároky na kvantitu učiva (například biologie), celkově si ale myslím,že důraz se klade hlavně na ty samostatné práce, projekty, eseje, úvahy, slohy, názory...A s tím dítětem, které se musí učit už v páté třídě-zkrátka je toho pak nesrovnatelně více a já bych si například nepřála,aby se moje dítě muselo denně učit do noci.

Nabídka Zkoušek nanečisto:

Příprava na zkoušky
střední školy

3. třída 4. třída 5. třída 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída

Příprava na
maturitu a vysoké školy

maturanti

Volný čas a prázdniny

soutěže letní kempy

Další projekty Zkoušek nanečisto

e-jazyky.cz - naše jazyková škola matematickapohotovost.cz
rychlá pomoc s matematikou
vsenavse.cz - příprava na VŠE a další VŠ maturujeme.cz - maturitní učebnice e-matematika.cz - komplexní matematický web e-fyzika.cz - svět fyziky

Provozuje

Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
logo Zkoušky nanečisto

Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis