Vlákno diskuse

Absolventka – 19.1.2015 23:59 reagovat

Ahoj, jelikož správné hodnocení by mělo být co nejméně ovlivněno emocemi (žádný nepřijatý, neúspěšný, či vystresovaný student před maturitou, ale teprve čistokrevný absolvent, může, dle mého názoru, školu objektivně zhodnotit), rozhodla jsem se, že přispěji svou troškou do mlýna. Na škole jsme zažili několik pěkných chvil, kdy jsme se nasmáli a rádi na ně vzpomínáme. Samozřejmě bylo i spousta perných chvil, kdy sil ubývalo a pesimismus narůstal. Podle zkušeností z VŠ rozhodně mohu potvrdit, že to není špatná škola. Netvrdím, že nejtěžší, nejlepší, či doplňte si cokoli za nej-. Takové žebříčky totiž opravdu nemají cenu. Jestli vyjde o pár bodů lépe Kepler, Arabská, Alej, ....., nebo Štěpánská, to je úplně jedno. Zhodnotit se to ani nedá. Někdo chytí lepšího učitele na to a horšího zase na ono. Je to především o tom, jestli se studenti sami rozhodnou školu vystudovat nebo prolézt (a mezi tím je obrovský rozdíl). Určitě však AG patří mezi školy náročnější, či troufám si říct mezi ty nejnáročnější, co se týká klasifikace. Ani objem probírané látky není nejmenší a způsob zkoušení není nejjednodušší. Jednoduše 3 na AG se rozhodně nerovná 3 na gymnáziu v Horní dolní (naneštěstí je spousta nekvalitních gymnázií i v Praze). Jsem na VŠ technického typu, tedy zkušenosti humanitní větve nemohu poskytnout (pravda však je, že se studenti z našeho ročníku dostali i na nejžádanější obory jako psychologie, andragogika, stomatologie, ... a to na 1. pokus na UK! - žádné soukromky). Na můj obor na ČVUT brali několik lidí na průměry. Já mezi nimi samozřejmě nebyla. Z nich ovšem větší část nedostudovala. Ono totiž když přijde student s 1 z matematiky (ale 3 ze státní maturity v základní úrovni) a neumí logaritmy, na základní grafy funkcí kouká jak vyoraná myš a to se neopovažuji mluvit o derivacích a integrálech a čeká, že bude mít A z matematiky na ČVUT, co se dá na to říct. A o znalostech (tedy spíš neznalostech) fyziky u většiny ostatních absolventů (se samými jedničkami na vysvědčení) ani nemluvě. Zatímco absolventi AG s trojkami (a i nějakou tou 4) většinou bez problémů dostudují. Někteří si samozřejmě zvolí jednodušší cestu a jdou na ČZU apod (jako tomu je na každém gymnáziu - ne ze všech jsou advokáti či jaderní fyzikové). Rozhodně se však nadprůměrně úspěšní absolventi každoročně objevují a není jich málo. Z některých předmětů, díky hloubce probírané látky, čerpám do teď. A to nejenom z těch technicky/přírodovědných. Proto na závěr, AG, stejně jako žádná jiná SŠ, vám nezaručí, že budete slavit úspěchy a dostanete se na školu, kam chcete. Naopak vám to může horším známkováním zkomplikovat a budete muset dělat přijímačky i na školy, kam byste z jiných gymnázií pravděpodobně mohli jít na průměry. Ale později, až na vás zatlačí na VŠ, přijde nával učení a vy v prváku oceníte každou informaci navíc, kterou vám AG dalo, budete velmi rádi vzpomínat a možná jednou ucítíte potřebu o tom napsat do nějaké diskuze, kde se hodnotí střední školy :D PS: Nechtěla bych si tím vším projít znovu, když jsem chodila na tuto školu několikrát jsem přemýšlela o přestupu a najdete tady i nějaký negativní komentář k této škole psaný právě mou klávesnicí, ale co jsem dostala maturitní vysvědčení, ani na chvíli jsem nelitovala, že jsem tím prošla.

Přidat hodnocení

Reakce na zprávu
Absolventka – 19.1.2015 23:59

Ahoj, jelikož správné hodnocení by mělo být co nejméně ovlivněno emocemi (žádný nepřijatý, neúspěšný, či vystresovaný student před maturitou, ale teprve čistokrevný absolvent, může, dle mého názoru, školu objektivně zhodnotit), rozhodla jsem se, že přispěji svou troškou do mlýna. Na škole jsme zažili několik pěkných chvil, kdy jsme se nasmáli a rádi na ně vzpomínáme. Samozřejmě bylo i spousta perných chvil, kdy sil ubývalo a pesimismus narůstal. Podle zkušeností z VŠ rozhodně mohu potvrdit, že to není špatná škola. Netvrdím, že nejtěžší, nejlepší, či doplňte si cokoli za nej-. Takové žebříčky totiž opravdu nemají cenu. Jestli vyjde o pár bodů lépe Kepler, Arabská, Alej, ....., nebo Štěpánská, to je úplně jedno. Zhodnotit se to ani nedá. Někdo chytí lepšího učitele na to a horšího zase na ono. Je to především o tom, jestli se studenti sami rozhodnou školu vystudovat nebo prolézt (a mezi tím je obrovský rozdíl). Určitě však AG patří mezi školy náročnější, či troufám si říct mezi ty nejnáročnější, co se týká klasifikace. Ani objem probírané látky není nejmenší a způsob zkoušení není nejjednodušší. Jednoduše 3 na AG se rozhodně nerovná 3 na gymnáziu v Horní dolní (naneštěstí je spousta nekvalitních gymnázií i v Praze). Jsem na VŠ technického typu, tedy zkušenosti humanitní větve nemohu poskytnout (pravda však je, že se studenti z našeho ročníku dostali i na nejžádanější obory jako psychologie, andragogika, stomatologie, ... a to na 1. pokus na UK! - žádné soukromky). Na můj obor na ČVUT brali několik lidí na průměry. Já mezi nimi samozřejmě nebyla. Z nich ovšem větší část nedostudovala. Ono totiž když přijde student s 1 z matematiky (ale 3 ze státní maturity v základní úrovni) a neumí logaritmy, na základní grafy funkcí kouká jak vyoraná myš a to se neopovažuji mluvit o derivacích a integrálech a čeká, že bude mít A z matematiky na ČVUT, co se dá na to říct. A o znalostech (tedy spíš neznalostech) fyziky u většiny ostatních absolventů (se samými jedničkami na vysvědčení) ani nemluvě. Zatímco absolventi AG s trojkami (a i nějakou tou 4) většinou bez problémů dostudují. Někteří si samozřejmě zvolí jednodušší cestu a jdou na ČZU apod (jako tomu je na každém gymnáziu - ne ze všech jsou advokáti či jaderní fyzikové). Rozhodně se však nadprůměrně úspěšní absolventi každoročně objevují a není jich málo. Z některých předmětů, díky hloubce probírané látky, čerpám do teď. A to nejenom z těch technicky/přírodovědných. Proto na závěr, AG, stejně jako žádná jiná SŠ, vám nezaručí, že budete slavit úspěchy a dostanete se na školu, kam chcete. Naopak vám to může horším známkováním zkomplikovat a budete muset dělat přijímačky i na školy, kam byste z jiných gymnázií pravděpodobně mohli jít na průměry. Ale později, až na vás zatlačí na VŠ, přijde nával učení a vy v prváku oceníte každou informaci navíc, kterou vám AG dalo, budete velmi rádi vzpomínat a možná jednou ucítíte potřebu o tom napsat do nějaké diskuze, kde se hodnotí střední školy :D PS: Nechtěla bych si tím vším projít znovu, když jsem chodila na tuto školu několikrát jsem přemýšlela o přestupu a najdete tady i nějaký negativní komentář k této škole psaný právě mou klávesnicí, ale co jsem dostala maturitní vysvědčení, ani na chvíli jsem nelitovala, že jsem tím prošla.

Nabídka Zkoušek nanečisto:

Příprava na zkoušky
střední školy

3. třída 4. třída 5. třída 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída

Příprava na
maturitu a vysoké školy

maturanti

Volný čas a prázdniny

soutěže letní kempy

Další projekty Zkoušek nanečisto

e-jazyky.cz - naše jazyková škola matematickapohotovost.cz
rychlá pomoc s matematikou
vsenavse.cz - příprava na VŠE a další VŠ maturujeme.cz - maturitní učebnice e-matematika.cz - komplexní matematický web e-fyzika.cz - svět fyziky

Provozuje

Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
logo Zkoušky nanečisto

Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis