Vlákno diskuse

Anonym – 7.2.2014 17:04 reagovat

Náhodou jsem narazila na tento web a zvažovala, zda se vyjádřit. Jako bývalý učitel zmíněné školy nemám důvod být nějak přehnaně loajální ani být extrémně kritická; přesto všechno bych ráda okomentovala některé z věcí, zda citovaných: Ad úroveň výuky: výuka na GMVV je profesionální; erudice a profesionalita je vyžadována jak ze strany vedení, tak mezi pedagogy všeobecně, vzdělávání – které je na této škole poskytováno, je zcela jistě srovnatelné s jinými školami (gymnázii) tohoto zaměření. Naopak mi (z pohledu zaměstnance) přišlo, že ona „péče“ o kvalitu je vyšší než je běžné na ostatních školách (pravidelné kontroly (hospitace) v hodinách jak nahlášené i nenahlášené, pravidelné besedy se studenty, dotazníková šetření apod… by rozhodně odhalily, pokud by probíhalo cokoliv nekalého. Naopak – jsem přesvědčena, právě díky rozhodnosti vedení je snaha vše napravit ihned. Jakékoliv diskrepance, nedorozumění, třenice, byť jen náznak něčeho takového, se řešily hned „za tepla“ … Ad zmiňovaná projektová výuka – příliš nevím, na co si kolega/yně stěžuje, to že škola vychází z projektové výuky není tajemstvím, je to profilace školy zmiňovaná na webu školy mnohokrát. Naopak spatřuji jako velké plus snahu spojit získané informace teoretické s využitím praktickým, ano - je to náročné jak pro studenty tak pro profesorský sbor a bezesporu se to nedá „přečurat“ prostě – pokud se jedná o celoroční projekt a student se na něj vykašle, pak opravdu vše nemá šanci dohnat poslední týden…. Naopak jsem přesvědčena, že většina studentů školy právě zmiňované propojení teorie a praxe (byť uměle navozené) více než vítá a často na můj dotaz, co děti vnímají pozitivně – odpovědí byly právě „smysluplné“ projekty s propracovanými výstupy. Ad úroveň studentů: Příliš nechápu stížnost týkající se úrovně studentů – tj. někdo, jehož dítko se nedostalo na státní gymnázium (tj. ať už z důvodu trémy nebo prostě jen nemělo štěstí, nebo upřímně – prostě tam byli lepší) vzal tedy „zavděk“ touto školou a byl uražen, že ostatní nejsou dostatečně na úrovni? Škola rozhodně je otevřenější než státní elitní výběrová gymnázia, ale to z ní ještě nedělá školu podřadnou; hodně studentů má nějaký důvod, proč by na klasické jiné škole hned neuspělo (př. odlišná národnost, zdravotní problémy, hyperaktivita popř. různé specif. poruchy učení – dys….) – ale to neznamená, že tito studenti nemají mít šanci studovat kvalitní školu gymnaziálního typu, která je jistě více než dostatečně připraví na další studium na VŠ (což je povětšinou důvod, proč tito studenti – popř. jejich rodiče- tuto školu volí). Navíc obrovské množství dětí dnes má tzv. „pozdější nástup“ – tj. prostě se chytnou později, tato škola jim dá možnost. Ad rozrůstání školy: Kvalitní a úspěšná škola se rozrůstat musí, jako kvalitní obchod dříve či později otevírá další pobočky. To, že nyní jedna část je v jiné budově, než ostatní - jistě není na překážku, však nejedna fakulta vysokých škol sídlí v několika mnoha budovách… Klamovka vypadá z obrázků velmi dobře vybavená a je blízko centru, co více si mohou mladí lidé přát? …Argument, proč že škola nemůže být tak malá jako v začátcích považuji za lichý; pokud by škola nerostla.. tak by se do současných prostor nevešla, pak by to ale znamenalo, že se jeden nebo několik let neotevře žádná třída.. a vy byste dali své dítko do školy, kde chybí některé třídy? Dříve nebo později takováto škola bojuje o přežití.. na jednu stranu se vám může zdát, že to je jedno, že vaše dítko již bude mít maturitní diplom v kapse… jenže –budete chtít později opravdu uvádět, že jste studovali gymnázium, ale ono už vlastně neexistuje? .. to je přeci nesmysl, já jsem i po 20 letech hrdá na svoje gymnázium, jehož tradice sahá zpět do 19 stol, a stále je zde. Ad změna šatny na třídu: tak přesně v této třídě jsem také učila, kolega/yně zapomněla sdělit, že je to třída pro nějakých max 12 -1 4dětí – je tam snad 6 nebo možná 7 lavic, díky tomu to vypadá spíše jako pokojík; sami studenti této třídy hodnotili veskrze pozitivně, že jsou takto malým kolektivem a malá třída jim rozhodně nevadila. Ano – je to tam malé, ale bylo to fakt v pohodě. Ad vedení školy: Každý z nás je nějaký – má jiné vnímání téhož; já osobně jsem přesvědčená, že paní profesorka Zajíčková, je schopným manažerem, náročným nadřízeným a výborným ředitelem. Nemám důvod jí mazat med kolem pusy, absolutně s ní ani nikým jiným nejsem v kontaktu. Fakt, že je zároveň zřizovatelem školy, bych shledávala jako neskutečné „pozitivum“, neboť kdo jiný by věděl, co vlastně škola potřebuje, jak hodnotit ostatní pedagogy, měl přesnou ideu, kam škola směřuje.. než právě profesor a ve stejné osobě majitel? Opět se ukazuje, že „není na světě člověk ten, aby se zalíbil lidem všem“. Nicméně, je člověk na svém místě, komunikuje s rodiči i studenty (toto věru není běžné na státních školách!!!), a její vizí beze sporu je, aby vybudovala kvalitní výběrové gymnázium s velkou tradicí a „ dobrým jménem“. Na závěr tohoto (slohového?) cvičení bych dodala, že pokud bychom nebydleli na přesně opačném konci Prahy, klidně bych pro své děti volila právě toto gymnázium. Učitelé jsou vstřícní, škola je pěkná a na rozdíl od mnoha státních škol, vy a vaše dítě nebudete pouze nedůležitým pořadovým číslem. Omlouvám se za délku příspěvku.

Přidat hodnocení

Reakce na zprávu
Anonym – 7.2.2014 17:04

Náhodou jsem narazila na tento web a zvažovala, zda se vyjádřit. Jako bývalý učitel zmíněné školy nemám důvod být nějak přehnaně loajální ani být extrémně kritická; přesto všechno bych ráda okomentovala některé z věcí, zda citovaných: Ad úroveň výuky: výuka na GMVV je profesionální; erudice a profesionalita je vyžadována jak ze strany vedení, tak mezi pedagogy všeobecně, vzdělávání – které je na této škole poskytováno, je zcela jistě srovnatelné s jinými školami (gymnázii) tohoto zaměření. Naopak mi (z pohledu zaměstnance) přišlo, že ona „péče“ o kvalitu je vyšší než je běžné na ostatních školách (pravidelné kontroly (hospitace) v hodinách jak nahlášené i nenahlášené, pravidelné besedy se studenty, dotazníková šetření apod… by rozhodně odhalily, pokud by probíhalo cokoliv nekalého. Naopak – jsem přesvědčena, právě díky rozhodnosti vedení je snaha vše napravit ihned. Jakékoliv diskrepance, nedorozumění, třenice, byť jen náznak něčeho takového, se řešily hned „za tepla“ … Ad zmiňovaná projektová výuka – příliš nevím, na co si kolega/yně stěžuje, to že škola vychází z projektové výuky není tajemstvím, je to profilace školy zmiňovaná na webu školy mnohokrát. Naopak spatřuji jako velké plus snahu spojit získané informace teoretické s využitím praktickým, ano - je to náročné jak pro studenty tak pro profesorský sbor a bezesporu se to nedá „přečurat“ prostě – pokud se jedná o celoroční projekt a student se na něj vykašle, pak opravdu vše nemá šanci dohnat poslední týden…. Naopak jsem přesvědčena, že většina studentů školy právě zmiňované propojení teorie a praxe (byť uměle navozené) více než vítá a často na můj dotaz, co děti vnímají pozitivně – odpovědí byly právě „smysluplné“ projekty s propracovanými výstupy. Ad úroveň studentů: Příliš nechápu stížnost týkající se úrovně studentů – tj. někdo, jehož dítko se nedostalo na státní gymnázium (tj. ať už z důvodu trémy nebo prostě jen nemělo štěstí, nebo upřímně – prostě tam byli lepší) vzal tedy „zavděk“ touto školou a byl uražen, že ostatní nejsou dostatečně na úrovni? Škola rozhodně je otevřenější než státní elitní výběrová gymnázia, ale to z ní ještě nedělá školu podřadnou; hodně studentů má nějaký důvod, proč by na klasické jiné škole hned neuspělo (př. odlišná národnost, zdravotní problémy, hyperaktivita popř. různé specif. poruchy učení – dys….) – ale to neznamená, že tito studenti nemají mít šanci studovat kvalitní školu gymnaziálního typu, která je jistě více než dostatečně připraví na další studium na VŠ (což je povětšinou důvod, proč tito studenti – popř. jejich rodiče- tuto školu volí). Navíc obrovské množství dětí dnes má tzv. „pozdější nástup“ – tj. prostě se chytnou později, tato škola jim dá možnost. Ad rozrůstání školy: Kvalitní a úspěšná škola se rozrůstat musí, jako kvalitní obchod dříve či později otevírá další pobočky. To, že nyní jedna část je v jiné budově, než ostatní - jistě není na překážku, však nejedna fakulta vysokých škol sídlí v několika mnoha budovách… Klamovka vypadá z obrázků velmi dobře vybavená a je blízko centru, co více si mohou mladí lidé přát? …Argument, proč že škola nemůže být tak malá jako v začátcích považuji za lichý; pokud by škola nerostla.. tak by se do současných prostor nevešla, pak by to ale znamenalo, že se jeden nebo několik let neotevře žádná třída.. a vy byste dali své dítko do školy, kde chybí některé třídy? Dříve nebo později takováto škola bojuje o přežití.. na jednu stranu se vám může zdát, že to je jedno, že vaše dítko již bude mít maturitní diplom v kapse… jenže –budete chtít později opravdu uvádět, že jste studovali gymnázium, ale ono už vlastně neexistuje? .. to je přeci nesmysl, já jsem i po 20 letech hrdá na svoje gymnázium, jehož tradice sahá zpět do 19 stol, a stále je zde. Ad změna šatny na třídu: tak přesně v této třídě jsem také učila, kolega/yně zapomněla sdělit, že je to třída pro nějakých max 12 -1 4dětí – je tam snad 6 nebo možná 7 lavic, díky tomu to vypadá spíše jako pokojík; sami studenti této třídy hodnotili veskrze pozitivně, že jsou takto malým kolektivem a malá třída jim rozhodně nevadila. Ano – je to tam malé, ale bylo to fakt v pohodě. Ad vedení školy: Každý z nás je nějaký – má jiné vnímání téhož; já osobně jsem přesvědčená, že paní profesorka Zajíčková, je schopným manažerem, náročným nadřízeným a výborným ředitelem. Nemám důvod jí mazat med kolem pusy, absolutně s ní ani nikým jiným nejsem v kontaktu. Fakt, že je zároveň zřizovatelem školy, bych shledávala jako neskutečné „pozitivum“, neboť kdo jiný by věděl, co vlastně škola potřebuje, jak hodnotit ostatní pedagogy, měl přesnou ideu, kam škola směřuje.. než právě profesor a ve stejné osobě majitel? Opět se ukazuje, že „není na světě člověk ten, aby se zalíbil lidem všem“. Nicméně, je člověk na svém místě, komunikuje s rodiči i studenty (toto věru není běžné na státních školách!!!), a její vizí beze sporu je, aby vybudovala kvalitní výběrové gymnázium s velkou tradicí a „ dobrým jménem“. Na závěr tohoto (slohového?) cvičení bych dodala, že pokud bychom nebydleli na přesně opačném konci Prahy, klidně bych pro své děti volila právě toto gymnázium. Učitelé jsou vstřícní, škola je pěkná a na rozdíl od mnoha státních škol, vy a vaše dítě nebudete pouze nedůležitým pořadovým číslem. Omlouvám se za délku příspěvku.

Nabídka Zkoušek nanečisto:

Příprava na zkoušky
střední školy

3. třída 4. třída 5. třída 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída

Příprava na
maturitu a vysoké školy

maturanti

Volný čas a prázdniny

soutěže letní kempy

Další projekty Zkoušek nanečisto

e-jazyky.cz - naše jazyková škola matematickapohotovost.cz
rychlá pomoc s matematikou
vsenavse.cz - příprava na VŠE a další VŠ maturujeme.cz - maturitní učebnice e-matematika.cz - komplexní matematický web e-fyzika.cz - svět fyziky

Provozuje

Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
logo Zkoušky nanečisto

Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis