Adresa: | První obnovené reálné gymnázium, o. p. s. Lindnerova 3 180 00 Praha 8 - Libeň |
---|---|
www: | http://www.porg.cz |
e-mail: | [email protected] |
tel: | +420 284 841 031 |
Nabídka Zkoušek nanečisto:
Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis
Prosím, nemíchejme NovýPORG a PORGLibeň. Jak odhaduji z některých příspěvků, úroveň studentů těchto dvou gymnázií je jiná.
Kritiku, co sem píší někteří individua opravdu nechápu. PORG je pro inteligentní studenty a taky pro ty, co jsou ochotni se občas holt kousnout a víc učit...rada pro ty, co jsou zde nespokojení: "tak sem nechoďte, když jste takový lemplové a nezvládáte to!". Způsob výuky na této škole je vyjímečný v tom, že nás nenutí se šprtat a šprtat, ale naučí nás věci do hloubky pochopit a přemýšlet o nich...hlavním způsobem učení nejsou zdlouhavé testy (to vubec ne), ale indiviuální či skupinové projekty a interaktivní práce. Já osobně se vůbec neučím a přesto mám při trimestrálním hodnocení maximálně jednu sedmičku. Učitelé jsou velice profesionální, neschazují nás, naopak nás respektují a věnují nám svůj čas na konzultaci když potřebujeme. Chodím na tuto školu už od úplně první roku, co se otevřela a velice mě studium baví, protože většina učitelů se snaží učit tak, aby nás to bavilo... Na známkování jsem si zvykla...naopak v tom vidím velké výhody. Škála známek je větší, tím pádem je naše hodnocení přesnější. A co se týče bohatých studentů...je pravda, že jich je tu hodně (drtivá většina), ale podle mě se to nijak výrazně na kolektivu neprojevuje. Nedějí se tu žádné šikany ani posmívání. Já například nepocházím z bohaté rodiny a mám vysoké stipendium, ale nikdo by to jistě neuhádl ani neřešil...u náš to tak je...je to prostě jedno.
Tato škola je opravdu super a jsem moc rád že jsem můžu chodit. Všichni co si myslí, že profesoři jsou arogantní a nafoukaní ať jdou do pr**le protože to vůbec není pravda. Navštěvuji Tercii A a znám jak onu Míšu tak paní profesorku Pavelkovou, která je mojí třídní a musím říct, že je opravdu super. A ty, který píšeš že jseš na studiu v zahraničí a pí Pavelková tě přetěžuje, dej si pozor na jazyk protože vím kdo jsi Filipe Langře!!!
Bohužel se na předchozích řádcích míchají dvě školy: PORG na Praze 8 a NOVÝ PORG na Praze 4. Mají sice stejného ředitele, ale jinak jsou to odlišné školy. Znám NOVÝ PORG a za jeho největší negativum považuji, že děti z vlivných rodin nejsou asi vybírané na základě vědomostí, ale na základě vlivu rodičů. Alespoň tak se to jeví. Měl jsem jiné představy i o úrovni výuky. Havně v tomto roce přibyli učitelé, kteří si myslím nemají patřičné kvality.
Maminko budoucí uchazečky, dle toho, co jsem se zde dočetla je "starý porg" (PORG Libeň) školou vskutku lepší. Asi nikdy nebudu umět angličtinu tak dobře jako novoporgáni, ale i tak si myslím, že výuka je poměrně kvalitní (dosažení úrovně B2 (zkouška FCE) na konci kvarty s tím, že na konci studia někteří skládají i zkoušku na úrovni C2, tedy nejvyšší úroveň). Něco jako krádeže se zde vůbec nevyskytuje. S vyloženě arogancí ze strany profesorů jsem se nikdy nesetkala. Přirozeně jsou profesoři lepší a horší, k diskuzi připravenější a méně připravení (ono také v takové matematice není moc o čem diskutovat), vesměs ale všichni ochotní dovysvětlit pomaleji chápajícím probranou látku. I když některým spolužákům by možná poněkud nižší sebevědomí neuškodilo, rozhodně bych je neoznačovala za nafoukané nebo arogantní. Chodím do školy s vnoučkem našeho pana prezidenta a synem pana ředitele a žádné abnormální postavení nemá. Zkrátka když mu něco nejde, tak dobrou známku nedostane, když mu něco jde, tak ji dostane. A když některé profesory zrovna neoblibuje, tak o tom můžou jeho rodiče informovat v tzv. rodičovské anketě, ale z dosavadních obměn profesorů nemám pocit, že by rodiče Klausovi měli silnější hlas než jiní. Mimochodem, co jsem slyšela, tak ty ankety opravdu mohou mít svou váhu - ze základky, kam chodil můj bratr, přešla jedna (navenek se pěkně tvářící) nepříliš dobrá učitelka, po roce ji ale vyhodili. Prý právě na základě oné každoroční rodičovské ankety. Co se týče školného, jen bych ráda připoměla fond Pavla Hlavinky, ze kterého se studentům ze sociálně řekněme slabších rodin uděluje stipendium a to ve výši až 90 procent školného. A tito studenti (pokud vím, tak tak trochu narozdíl od Nového porgu) s tím nemají v kolektivu problém. O některých se to i ví a tak jako co. Stejně je v naší třídě za nejvíc cool obchod s oblečením považován sekáč :) Co už je trochu na pováženou jsou ceny školy v přírodě. Předloni jsme byli letecky v Řecku, což se logicky vyšplhalo na 11 000. A loni to sice byly Krkoneše, ale za 5000. A ačkoli táta má slušnou práci a platit zvládáme bez stipendia, tak prostě 5000 Kč za ČESKOU školu v přírodě je moc. Naštěstí jsem v Praze na náhradním projektu nezůstávala sama. Z naší třídy to byli 4 lidé. Po opakovaných stížnostech se vedení školy snad již poučilo a letos byla škola v přírodě poblíž Máchova jezera ve skvělém ubytování za přiměřené peníze. Co se tedy týče vzdělávání, je, myslílm, na velmi dobré úrovni. Zároveň nelze popřít dobrou úroveň státních gymnázií, jako je Kepler nebo Helichovka. Dle toho, co vím od přátel na těchto dvou pražských gymnázií, tak myslím, že v příjmačkách na české vysoké školy uspějí stejně dobře, přestože my budeme mít látku probranou více do hloubky. Skoro bych řekla, že těch 40 000 je spíše investice do toho, jaké budeme mít názory, než jaké znalosti. Ve škole se, víc než jinde, učíme přemýšlet. Přemýšlet nejen o probírané látce, ale i o různých světových dění. Dějepis i zeměpis jsou v podstatě založeny na prezentacích studentů a diskuzi, cílem je, abychom si sami udělali vlastní názor. (např. při probírání normalizace jsme se dívali na příšerné ukázky tehdejšího televizního vysílání, což myslím běžný výklad nahradit nemůže. Tady bych jen zmínila vynikajícího učitele dějepisu a zeměpisu). Nelze popřít, že až budu jednou sedět v kanceláři a počítat cenový vývoj toho a onoho, tak za můj názor na svět a politiku (a to nespočívá v tom, že pan prezident Klau je dokonalý a hotovo) mi asi nikdo plat nezvedne, avšak považuji to za mnohem důležitější než skvělou kariéru. Za zmínku, co se procesu vzdělání týče, stojí dlouhodobé (několik týdnů až celý rok) dobrovolné pobyty sextánů na partnerských školách v zahraničí (USA, Velká Británie, Francie, Německo), kde si většinou platí pouze cestu, v některých případech část školného (záleží na výběru školy). Abych to shrnula, tak starý porg stále považuji za velmi dobrou školu. Dobré státní školy, které jsou zadarmo, ale nelze nevidět.
Studenta se chci zeptat, kde přišel na tvrzení, že rodič má vždy pravdu? Potom nevím, o čem chce "otevřeně diskutovat"? Těmi povolanými myslíte sebe a Porgána?
Porgánovi vzkazuji, že když někomu dochází argumenty, tak uráží. Tehdy se skutečně nedá rozvíjet smysluplná diskuse.
Prosím pěkně, zná někdo toho Anonyma co tu neustále propaguje zastaralé názory, zřejmě vůbec nezná náš systém práce, hlavně že do všeho mluví a všemu rozumí. Kázeň samozřejmě u nás do hodnocení nepatří, pole mého názoru to bude nějaká stará učitelka ze státní instituce.
Vážená anonymko, proč se do toho pletete, nevíte, že rodič má vždycky pravdu. Tak si jděte třeba něco zamíchat do kuchyně a otevřenou diskuzi nechte povolanějším...