Friedrich-Schiller Gymnasium Pirna

Přidat komentář

Reakce na zprávu
Kryštof Brichta – 9.4.2013 16:04

Tak se potvrdilo to, co jsem psal. Ve zřejmé reakci na můj příspěvek z konce března, tedy jeho odstranění, vidíme jistou analagii Orwellova 1984. Poté, co se Velký bratr dostal k moci, tak byly záměrně zaměněny některé novinové články, či úplně smazány. Stejný Velký bratr se očividně postaral o to, aby můj příspěvek byl odstraněn. Toto jednání je naší společností odsouzeníhodné a občan by ho neměl tolerovat! Ať žije svoboda slova! Proto můj příspěvek vkládám opět v nezměněné verzi! Milý rodiče, vážení kantoři a drazí studenti, rád bych se představil těm, kteří neměli, doufám, tu čest se se mnou na internátě či škole FSG setkat a i těm, kteří čekali dalšího anonyma. -Pozn. autora: Mohu si dovolit nebýt anonym, protože již nejsem studentem FSG, tudíž se mi již vedení internátu a školy nemá jak za tento příspěvek mstít!- Jmenuji se Kryštof Brichta, v srpnu točím osmnáctku a razím na rok do Spojených států. Jsem studentem Gymnázia Jateční 22, p. o. kde jsem velmi spokojený a něco málo přes rok již nejsem studentem FSG z vlastní vůle. Jaké byly důvody mého „úprku“ do Čech? V první řadě to byla nemoc, EB vir. Nemoc, která se projevuje, pokud je člověk ve stresující situaci, či nervovém vypětí. Doufám, pane Zdražile, že jsem laicky vysvětlil správně. Tato škola je stresující, s tím jsem na ní nastupoval, ale že to bude příprava na doby, které snad pominuly v roce 1989, jsem nečekal. Ano, takto to já cítím. Demagogie, nejenom pana doktora Urbánka na přijímacích testech a dni otevřených dveří! Panečku, na takové úrovni, za kterou by se ani Dr. Goebbles nemusel stydět. Ony neustálé lži, o tom jak celá Evropa na Vás čeká, na vysvědčení z Pirny. Milý, vážení a drazí, vy si opravdu myslíte, že v době recese na Vás všichni čekají s „pirňanským výzem“? Toto si nalhávat by byl vrchol, nebo snad?! Můj studijní průměr v 9. Ročníku v Pirně byl 3,2, pokud se nemýlím. Nyní zde na Jatečce mám aktuálně ve čtvrtletí 1,46. To je, co? Primitivní český gympl, jehož maturitní vysvědčení má v EU úplně stejnou hodnotu jako ona, „bula pirňanská“. Pane Zejdo, upřímně, ale velice upřímně mne mrzí zavedení uniforem. Já sám je preferoval, ze stejného důvodu jako Vy. Můj smutek má však jiný důvod. Milý, vážení a drazí, kdo a jaké organizace nosili během 20. století fešné uniformičky? Nechte mě, prosím, jmenovat: Černé košile, Hnědé košile, SS, Hitlerjugend, Pionýři, Rudá armáda, StB, pánbíčku na nebíčku, vždyť i něčí děda v Lidových milicích. Kdyby došlo k zavedení uniforem, nádherně by to pouze podtrhlo doktrínu Osy Weber – Urbánek – a ten zbytek. Dvůr s košem na basket a basket zakázaný. To je jako demokracie a zákaz práva se veřejně shromažďovat. To jsou zvrácené představy dvou tyranů s knírkem z 20. století, nemám pravdu, paní doktorko Vrábelová? Vy přeci dějepis sama vyučujete. Já měl s matikou a fyzikou na FSG problém, teď mám z obou předmětů 1-. To selský rozum opravdu nevysvětlí. Pojďme na to jako Doylův Holmes, deduktivně. Matika: Musíme toho zvládnout za 3 roky jako v Čechách skoro za pět, tak já Vám dám úkoly a doufám, že je za plus doma uděláte. Vzpomínáte na svá slova, pane Molíne? Já teda dost živě… A fyzika: Třídní schůzky: Tomu Vašemu dítku to jde; on je šikovný, látce rozumí, ale strašně líný. V autě na cestě domů reaguji: WTF, jak líný a rozumí, dyť ja nevim, co si tam paní Koštová celou tu dobu vykládá! ... Tak, a kdo má vlastní a hlavu, asi pochopil co tím autor, já, chtěl říct. Já se všem omlouvám, že nepíši o svém osobním utrpení, ale to sem přeci nepatří. My argumentujeme, tak argumentujme relevantními argumenty na obě strany. Tento projekt vám dá docela dost: Naučí hlavně německy. Dotuje vás kapesným, 25 Euro, podobné jako když Německo pumpuje peníze do celé EU a EU pak tancuje tak, jak Německo píská; to stejné se děje na intru. A naučí vás tu hlavně to nejdůležitější do života, omluvte můj nadcházející výraz, ale rád bych citoval jednu postavu mého oblíbeného filmu „Četa“: „Ty nahoře vždycky ojebávali ty dole. Tak to bylo, je a bude!“ Opravdu myslím, že to mě intr nejvíce naučil. Inu, mohl by mýt toto motto na svém erbu, pokud by existoval. Teď bych se rád, snad naposledy, vrátil do histori. Jjak řekl Karl Marx „dějiny jsou cyklické“. Rád bych vám pověděl něco stručně o šlechtě. Někdy kolem 10. století začala šlechta získávat pozemky v dědičné držbě, tzv. dědičná léna. V tu chvíli na ně nemohl, ani panovník, ani poddaní. A šlechticové si mohli nahrabávat bez žádné sféry jurisdikce u svých koryt. Já si dovolím tvrdit, zcela upřímně, že podobný systém se nám zformoval na FSG u mentorů, pan Zdražil je toho zářným příkladem. Poddaní pokud makali na svou vrchnost a věrně dělali, co chtěla, si na oplátku, taky mohli dělat, co chtěli. Další podobenství s internátem. Když žák drží hubu a krok, tak může denně chodit chlastat od šesté třídy. To mi nevyvrátíte, to jsem zažil! O Czech Point Pirna, o. s. se nemá cenu ani zmiňovat, každý šlechtic má svou družina a „věrozvěsta“. Kačko, Bild Axela Springera byl též „renomovaný magazín“ a ukázalo se, že ne vždy mluvil pravdu a stál na straně establishmentu. A proto si myslím, že argumentovat svým článkem v Reflexu, silně pravicově orientovaným plátkem není nejlepší a povužuji ho za irelevantní tak, jako by ho každý debatér považoval. O kroužcích v Čechách se ani nebudu zmiňovat, debatní klub, tenis, kapela… A rodiče nebuďte naivní a bláhoví, co se slíbí na intru jeden den, je druhý den minulostí. Dovolí Vám tenis, a hned zakážou, jako trest, že vystrkujete hlavu z davu… Milý, vážení a drazí, závěrem dávám k mání mou mailovku: [email protected]. Pište, rád pomůže a napovím. Toto není námět na debatu, toto je námět k zamyšlení! Kdo mé poselství pochopil, tak bude vědět, jak se svým nejcennějším pokladem, dítko, žák, a život má naložit. S přáním hezkého dne a krásně strávených Velikonoc Kryštof Brichta. Pouze dodávám; ti, kteří původní článek četli a váhali v tuto chvíli jistě dobře pochopili o čem jsem psal! Kryštof Brichta

Kontakt na školu

Adresa: Friedrich-Schiller-Gymnasium
Nicolaistr. 3
01796 Pirna
Deutschland
www: http://www.schillergymnasium-pirna.de/
e-mail: [email protected]

Komentáře 55 - 63 z 90

Mgr. Jitka Pokorná – 29.11.2011 20:45 reagovat strom

Vážený rodiči (ve Vašem případě je označeni ANONYM úplně zbytečné), opravdu nechápu,proč svého potomka necháváte dále trápit u nás na gymnáziu - péče Vaší rodiny je opravdu v případě Vašeho dítěte nezastupitelná! Nebo že by snad výhody plynoucí z pobytu na internátě pro Vás jako rodiče byly tak lákavé, že pomíjíte spokojenost svého dítěte a jeho právo na nezastupitelnou rodinnou výchovu? Ponechávám bez dalšího komentáře!

Rodič – 13.11.2011 20:39 reagovat strom

Varování pro všechny rodiče, kteří uvažují o tom dát své dítě na tuto školu. Nedělejte to, protože pak toho budete litovat a toto je jedno z mála rohodnutí v mém životě, kterého lituji. Škola nemá odpovídající úroveň, kvalita lidí, kteří v projektu pracují je velmi ubohá a práva dětí ve škole i na internátě jsou potírána.Projekt není dotažen do konce a oběť, kterou vaše dítě přinese není adekvátní tomu, co získá.

Marie Štorchová – 12.6.2011 07:48 reagovat strom

Jsem studentkou 4.ročníku VŠ a zpětně se ohlížím za studiem v Pirně. Myslím si, že každá věc má své kladné a záporné stránky, ale závisí na každém člověku, jaký k dané věci studiu zaujme postoj. Já osobně musím říci, že škola mi otevřela velké možnosti vycestovat na zahraniční stáže do ciziny Anglie v rámci prgramu Erasmus. Odtlumočila jsem také před měsícem části naší mezinárodní konference na naší univerzitě Qualität des Lebens und Qulität der Schule a myslím si,že za to vděčím Pirně! Do osobního života mi přinesla, teď po pár letech mohu říci, vzácné zkušenosti. Mimojiné bych ráda tímto vyjádřila poděkování všem německým učitelům a českým učitelům a německým a českým spolužákům a nebylo jich málo, kteří mě podrželi, když jsem prožívala těžké chvilky nad matematikou a jinými věcmi, které se vyskytly během celého studia. Myslím si, kdo si přeje svoji němčinu rozvíjet a je šikovný možností má dostatek a německé rodiny mých spolužáků byly ke mně velmi hodné a dodnes jsem ráda,že jsme spolu v kontaktu.

Anonym – 29.1.2011 18:34 reagovat strom

V posledni dobe je to tu k nevydrzeni,skoro jako ve vezeni, proto hodne studentu premysli o odchodu.Projekt je celkove dost nedomysleny.Chovani mentoru nekdy opravdu postrada logiku.

Ing Novotná – 23.1.2011 11:01 reagovat strom

Tak to,ze nejaci studenti nezdravi,nebo se v puberte nechovaji podle predstav mentora nebo R.Molína jeste neznamena ,,zlate pravidlo´´ kdy se tak bude chovat vuci nim. Prece jenom ma zodpovednost a vychovu nasich deti nastarosti.

Anonym – 5.11.2010 20:04 reagovat strom

Pan Molín a všichni učitelé se chovají k žákům úměrně tomu, jak se žáci chovají k nim. Na internátě děti pomoc ze strany dospělých potřebují. Učitelé nemají ovšem na starost pouze problémy dětí. Z vlastní zkušenosti ale vím, že většina mentorů je otevřena tomu, aby pomohla dětem. Každý normální člověk ale pochopí, že se učiteli nechce být vlídný a pomoct někomu, kdo je nezdraví, je na ně drzý a neuznává je. Zlaté pravidlo :)

Kamil – 21.8.2010 11:06 reagovat strom

Jak napsalo několik studentů v hodnocení.Jde o Potěmkinovu vesnici, kde se předstírá, že čeští a němečtí studenti úzce spolupracují v hodinách a na internátu. Pochopitelně vše závisí na meziosobních vztazích. Na internátu téměř žádní němečtí studenti nebydlí, protože dojíždějí z okolí nebo přímo bydlí v Pirně. Čeští studenti pochopitelně mezi sebou nemluví na internátu německy a v hodinách jen s německými učiteli a zaměstnanci.Přístup některých českých učitelů ke studentům je přímo tragický - například pan Radek Molín. Naprostá lhostejnost a necitlivost k problémům svěřených dětí. Nedivím se, že se tam drží zuby nehty, když má plat pětkrát vyšší než by měl jako učitel v České republice !!!

Marie Kubicová – 16.7.2010 19:49 reagovat strom

Jestliže myslíte na svou budoucí kariéru, je tato škola jedním z nejlepších řešení. Jsou zde především dobří učitelé jazyků, kteří učí hlavně tím, že na vás celou hodinu mluví cizím jazykem a necpe vám pořád do hlavy gramatiku. Velkou výhodou je zde německé prostředí - i když se bydlí na internátě, kde se mluví převážně česky, dá se zde chodit na hodně kroužků (výběr sportovních či jiných aktivit mimo internát je obrovský). Kromě toho připraví tato škola velmi dobře na život. Ve 12 - 13 letech přichází dítě na internát daleko od rodičů, kde je víceméně odkázáno na sebe popř. na kamarády, tudíž se naučí samostatnosti. Rozhodně tuto školu ale nedoporučuji někomu, kdo nemá vůli učit se a kdo nemá před sebou cíl v podobě studia a zaměstnání na vysoké úrovni. Tím, že jste v tomhle věku na internátě, totiž obětujete "ta nejlepší léta", kdy chce být člověk nezávislý a užívat si života, co to jen jde. Takže dobře zvažte, co vlastně chcete. Zkrátka, jestli se chystáte na tuto školu, dobře to promyslete. A kdyby jste měli pocit, že jste udělali chybu, můžete tam studium vždy ukončit.

Anonym – 4.7.2010 09:01 reagovat strom

je to super škola,ja osobně se tam chystám v srpnu

Nabídka Zkoušek nanečisto:

Příprava na zkoušky
střední školy

3. třída 4. třída 5. třída 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída

Příprava na
maturitu a vysoké školy

maturanti

Volný čas a prázdniny

soutěže letní kempy

Další projekty Zkoušek nanečisto

e-jazyky.cz - naše jazyková škola matematickapohotovost.cz
rychlá pomoc s matematikou
vsenavse.cz - příprava na VŠE a další VŠ maturujeme.cz - maturitní učebnice e-matematika.cz - komplexní matematický web e-fyzika.cz - svět fyziky

Provozuje

Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
logo Zkoušky nanečisto

Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis