Friedrich-Schiller Gymnasium Pirna

Přidat komentář

Reakce na zprávu
Kryštof Brichta – 9.4.2013 16:04

Tak se potvrdilo to, co jsem psal. Ve zřejmé reakci na můj příspěvek z konce března, tedy jeho odstranění, vidíme jistou analagii Orwellova 1984. Poté, co se Velký bratr dostal k moci, tak byly záměrně zaměněny některé novinové články, či úplně smazány. Stejný Velký bratr se očividně postaral o to, aby můj příspěvek byl odstraněn. Toto jednání je naší společností odsouzeníhodné a občan by ho neměl tolerovat! Ať žije svoboda slova! Proto můj příspěvek vkládám opět v nezměněné verzi! Milý rodiče, vážení kantoři a drazí studenti, rád bych se představil těm, kteří neměli, doufám, tu čest se se mnou na internátě či škole FSG setkat a i těm, kteří čekali dalšího anonyma. -Pozn. autora: Mohu si dovolit nebýt anonym, protože již nejsem studentem FSG, tudíž se mi již vedení internátu a školy nemá jak za tento příspěvek mstít!- Jmenuji se Kryštof Brichta, v srpnu točím osmnáctku a razím na rok do Spojených států. Jsem studentem Gymnázia Jateční 22, p. o. kde jsem velmi spokojený a něco málo přes rok již nejsem studentem FSG z vlastní vůle. Jaké byly důvody mého „úprku“ do Čech? V první řadě to byla nemoc, EB vir. Nemoc, která se projevuje, pokud je člověk ve stresující situaci, či nervovém vypětí. Doufám, pane Zdražile, že jsem laicky vysvětlil správně. Tato škola je stresující, s tím jsem na ní nastupoval, ale že to bude příprava na doby, které snad pominuly v roce 1989, jsem nečekal. Ano, takto to já cítím. Demagogie, nejenom pana doktora Urbánka na přijímacích testech a dni otevřených dveří! Panečku, na takové úrovni, za kterou by se ani Dr. Goebbles nemusel stydět. Ony neustálé lži, o tom jak celá Evropa na Vás čeká, na vysvědčení z Pirny. Milý, vážení a drazí, vy si opravdu myslíte, že v době recese na Vás všichni čekají s „pirňanským výzem“? Toto si nalhávat by byl vrchol, nebo snad?! Můj studijní průměr v 9. Ročníku v Pirně byl 3,2, pokud se nemýlím. Nyní zde na Jatečce mám aktuálně ve čtvrtletí 1,46. To je, co? Primitivní český gympl, jehož maturitní vysvědčení má v EU úplně stejnou hodnotu jako ona, „bula pirňanská“. Pane Zejdo, upřímně, ale velice upřímně mne mrzí zavedení uniforem. Já sám je preferoval, ze stejného důvodu jako Vy. Můj smutek má však jiný důvod. Milý, vážení a drazí, kdo a jaké organizace nosili během 20. století fešné uniformičky? Nechte mě, prosím, jmenovat: Černé košile, Hnědé košile, SS, Hitlerjugend, Pionýři, Rudá armáda, StB, pánbíčku na nebíčku, vždyť i něčí děda v Lidových milicích. Kdyby došlo k zavedení uniforem, nádherně by to pouze podtrhlo doktrínu Osy Weber – Urbánek – a ten zbytek. Dvůr s košem na basket a basket zakázaný. To je jako demokracie a zákaz práva se veřejně shromažďovat. To jsou zvrácené představy dvou tyranů s knírkem z 20. století, nemám pravdu, paní doktorko Vrábelová? Vy přeci dějepis sama vyučujete. Já měl s matikou a fyzikou na FSG problém, teď mám z obou předmětů 1-. To selský rozum opravdu nevysvětlí. Pojďme na to jako Doylův Holmes, deduktivně. Matika: Musíme toho zvládnout za 3 roky jako v Čechách skoro za pět, tak já Vám dám úkoly a doufám, že je za plus doma uděláte. Vzpomínáte na svá slova, pane Molíne? Já teda dost živě… A fyzika: Třídní schůzky: Tomu Vašemu dítku to jde; on je šikovný, látce rozumí, ale strašně líný. V autě na cestě domů reaguji: WTF, jak líný a rozumí, dyť ja nevim, co si tam paní Koštová celou tu dobu vykládá! ... Tak, a kdo má vlastní a hlavu, asi pochopil co tím autor, já, chtěl říct. Já se všem omlouvám, že nepíši o svém osobním utrpení, ale to sem přeci nepatří. My argumentujeme, tak argumentujme relevantními argumenty na obě strany. Tento projekt vám dá docela dost: Naučí hlavně německy. Dotuje vás kapesným, 25 Euro, podobné jako když Německo pumpuje peníze do celé EU a EU pak tancuje tak, jak Německo píská; to stejné se děje na intru. A naučí vás tu hlavně to nejdůležitější do života, omluvte můj nadcházející výraz, ale rád bych citoval jednu postavu mého oblíbeného filmu „Četa“: „Ty nahoře vždycky ojebávali ty dole. Tak to bylo, je a bude!“ Opravdu myslím, že to mě intr nejvíce naučil. Inu, mohl by mýt toto motto na svém erbu, pokud by existoval. Teď bych se rád, snad naposledy, vrátil do histori. Jjak řekl Karl Marx „dějiny jsou cyklické“. Rád bych vám pověděl něco stručně o šlechtě. Někdy kolem 10. století začala šlechta získávat pozemky v dědičné držbě, tzv. dědičná léna. V tu chvíli na ně nemohl, ani panovník, ani poddaní. A šlechticové si mohli nahrabávat bez žádné sféry jurisdikce u svých koryt. Já si dovolím tvrdit, zcela upřímně, že podobný systém se nám zformoval na FSG u mentorů, pan Zdražil je toho zářným příkladem. Poddaní pokud makali na svou vrchnost a věrně dělali, co chtěla, si na oplátku, taky mohli dělat, co chtěli. Další podobenství s internátem. Když žák drží hubu a krok, tak může denně chodit chlastat od šesté třídy. To mi nevyvrátíte, to jsem zažil! O Czech Point Pirna, o. s. se nemá cenu ani zmiňovat, každý šlechtic má svou družina a „věrozvěsta“. Kačko, Bild Axela Springera byl též „renomovaný magazín“ a ukázalo se, že ne vždy mluvil pravdu a stál na straně establishmentu. A proto si myslím, že argumentovat svým článkem v Reflexu, silně pravicově orientovaným plátkem není nejlepší a povužuji ho za irelevantní tak, jako by ho každý debatér považoval. O kroužcích v Čechách se ani nebudu zmiňovat, debatní klub, tenis, kapela… A rodiče nebuďte naivní a bláhoví, co se slíbí na intru jeden den, je druhý den minulostí. Dovolí Vám tenis, a hned zakážou, jako trest, že vystrkujete hlavu z davu… Milý, vážení a drazí, závěrem dávám k mání mou mailovku: [email protected]. Pište, rád pomůže a napovím. Toto není námět na debatu, toto je námět k zamyšlení! Kdo mé poselství pochopil, tak bude vědět, jak se svým nejcennějším pokladem, dítko, žák, a život má naložit. S přáním hezkého dne a krásně strávených Velikonoc Kryštof Brichta. Pouze dodávám; ti, kteří původní článek četli a váhali v tuto chvíli jistě dobře pochopili o čem jsem psal! Kryštof Brichta

Kontakt na školu

Adresa: Friedrich-Schiller-Gymnasium
Nicolaistr. 3
01796 Pirna
Deutschland
www: http://www.schillergymnasium-pirna.de/
e-mail: [email protected]

Komentáře 46 - 54 z 90

Petr Zvolský – 4.7.2012 13:12 reagovat strom

Komentář k příspěvku ze dne 23.12.2011: Z pozice absolventa binaprojektu FSG a studenta na VŠ v Německu nesouhlasím v několika bodech: 1. "...Studenti z Pirny také přirozeně nestudují na těch prestižních německých univerzitách typu Mnichov, Gottingen, Freiburg nebo Heidelberg, ale na těch obyčejných srovnatelných s těmi českými v krajských městech. ..." Jak už zde bylo řečeno, absolventi bina projektu studují všudemožně -- tyto školy nejsou výjimkou. Ale pokud už chceš skloňovat slova typu elitní, je dobré si uvědomit, co to vlastně v měřítku německého vysokého školství znamená. Jestlipak sis někdy sedl, vzal do ruky tužku a papír a spočítal si, jaký je poměr kapacity "elitních" studijních programů výběrových vysokých škol vůči počtu absolventů německých gymnázií? Připočítej si fakt, že nezanedbatelná část studentů německých vysokých škol jsou zahraniční studenti (což pro výběrové studijní programy platí tuplem) a pak zkus znovu popřemýšlet o svých statistikách. A opravdu si myslíš, že třeba taková "obyčejná" Universita v Lipsku se dá srovnávat s universitou v nějakém větším českém krajském městě? Pokud ano, podle jakých kritérií? Jedno takové kritérium jsou třeba mezinárodní kooperace. A sorry, tady stačí obyčejnej selskej rozum: Pokud bys měl z pozice zahraniční university uzavřít novou bilaterální smlouvu pro výměnné pobyty studentů a měl na výběr Uni v Lipsku a třeba Uni v Hradci Králové, jakou bys zvolil? A když už jsi zmiňoval konkrétní university, tak věz, že letošním rokem Goettingen a Freiburg ztratily status elitních univerzit a Drážďany ho naopak získaly. 2. "...Brzy jsem ale zjistil, že Sasko (ve kterém Pirna leží) k tomu vyspělému západu nepatří. Pirna je sice upravené, čisté, hezké a na Drážďany velice dobře napojené město, ale leží pořád na východě a to znamená - převážně přehnaně šetřiví lidé, neonacisti, vybydlená sídliště a opovržení na západě. Věřtě mi, že ty "Sasíci" nejsou o moc dál než my v Česku...." Studoval jsem 5 let na "východě" a podle mého názoru, města jako Lipsko nebo Drážďany většinu západních měst z hlediska kvality života předčí. Srovnávám s Anglií a Singapurem, kde jsem studoval a studuju a městy v Porůří (tedy západním Německu), kde jsem pracoval.

Já – 12.5.2012 11:32 reagovat strom

Nechápu co to tady všichni melou!!! Chodím na tuhle školu a bylo to nejlepší rozhodnutí mého života! miluju to tu! :)))

p. Zejda (rodič) – 8.1.2012 00:52 reagovat strom

Se školou,co se týká jejího působení na dceru, jsem velmi spokojen.Od prvních chvil,kdy jsem měl možnost školu i internát poznat,jsem se nemohl ubránit jisté paralele s vojenskými školami,které jsem sám studoval.Tato škola dává našim dětem samostatnost,disciplinovanost,orientaci ve společenském dění a zodpovědnost za svoji budoucnost.Ne všechny školy toto mohou žákům poskytnout.Je otázkou,proč někteří rodiče své děti na tuto školu vůbec dali,co si od toho slibovali,jak své děti na tuto školu připravili,jak je ve studiu podporují a hlavně-jestli táhnou společně se školou za jeden provaz.Když porovnám znalosti němčiny žáků ve třídě s mojí dcerou,tak si kladu otázku,proč na tom ostatní nejsou o mnoho lépe-a to je dcera o rok mladší než ostatní.Je to prostě otázka přípravy a výsledek snahy rodičů.Možná,že se někomu bude zdát"nestandartní"můj názor na uniformy.V jisté době tato otázka byla otevřena a jeden z hlavních důvodů,proč žáci uniformy nemají je ten,že v Německu byl v jistém období všeobecně špatný náhled na uniformy-no,částečně mě toto vysvětlení uspokojilo.Sám bych byl všemi deseti pro zavedení uniforem.Důvodů-tedy prokazatelných důvodů,že to má kladný vliv na studenty je mnoho.Když pominu,že to mladým lidem prostě sluší,tak jsou tady další společensko-morální důvody,proč uniformu nosit(deklarace příslušnosti ke škole,v uniformě si žáci nedovolí se na veřejnosti špatně chovat,víc přemýšlí o svém chování,soutěživost mezi ostatními školami atd.). Všiml jsem si také od prvních chvil,že škola se snaží žáky"namočit"do společenského života a dění.(Kontakt s bankou,kulturní,sportovní akce,sociální projekty,atd.)Také povinné praktikum,které v ČR není,je neocenitelná věc.Tyto mimoškolní aktivity jsou velmi významné pro utváření osobnosti mladého člověka.Vím o čem píši,mám možnost to porovnat s ostatními žáky stejných ročníků na českém gymnáziu.Má to možnost porovnat i dcera,která v době volna si jde"sednout"do českého gymnásia,tak jako to dříve dělala opačně,že když bylo v Čechách volno,tak šla za hranici do německé školy.Při této příležitosti musím poděkovat panu Molínovi za přístup a způsob výkladu matematiky.Dcera je vyloženě humanitní typ a já měl od začátku strach,jak bude mat.zvládat.S výsledky jsem spokojen.Vždyť by nebylo nic nepochopitelného na tom,aby se patnáctiletým pubescentkám tak abstraktní věda jako je matematika zprotivila.Díky panu Molínovi se tak nestalo.Hodnotit ekonomickou výhodnost projektu je bezpředmětné,každý z nás ví kolik by stála vytápěná"cimérka"se stravou na měsíc v Německu.No a něco pro žáky-z vlastní zkušenosti vím,že ti profesoři a kantoři co nás pořádně"dusili"nás také něčemu naučili.A když nás to nenaučili oni tak nás donutili abychom se to naučili sami.A až ze školy vypadnete,tak jakoukoli informaci kterou budete potřebovat,tak za ni budete platit PENÍZE.Teď to máte zadarmo,tak se snažte z té školy "vyždímat"co nejvíc.

Jitka Pokorna – 2.1.2012 12:33 reagovat strom

Milý anonyme, škoda že nenacházíš odvahu se podepsat.Ale jen na okraj-kde naši absolventi pokračují ve studiu na VŠ, je zcela v jejich režii-že většina zůstává za rohem v Drážďanech, je jejich pohodlí (a snad i nechuť platit školné), ne nemožnost studovat na prestižních univerzitách např.v Heidelbergu či v Mnichově (kdes na tyto přišel?Ale i tam máme studenty!!!Jen to jako desáťák nevíš.)Řada maturantů se svými výsledky kolem 1,2-1,5 by byla přijata na jakoukoli VŠ na "bohatém Západě".A že se ti nelíbí neonacisté-v severních Čechách se ti složení obyvatelstva líbí bez výhrady?Víc možná ústně-pokud najdeš odvahu přijít a chceš diskutovat...J.Pokorná

Rodič – 29.12.2011 12:08 reagovat strom

K příspěvku paní Pokorné,úvodu nerozumím/nick i email ke kontaktování je uveden/.Po zkušenostech vím,že po každé kritice Pirny bude následovat osobní útok. Váš příspěvek byl v oné chvíli již zcela irelevantní, v uvedenou dobu jsme jednali o procesu přestupu na gymnázium v Čechách. A věřím, že pokud byste toto věděla,nepouštěla byste se do osobních nařčení ,že dítě necháváme trpět proto, abychom "využili výhod plynoucích z jeho pobytu na internátě"?Já sice o žádných takových výhodách nevím,ale klidně mi je můžete na můj email uvedený u tohoto příspěvku uvést a možná pak lépe porozumím. Rozhodnutí o setrvání syna v projektu bylo vždy na jeho rozhodnutí, nebylo podpořeno mým ztotožněním, ale ani ovlivňováno mým sobectvím. A ve chvíli,kdy se mu v projektu přestalo líbit a trápil se,což se s největší pravděpodobností odrazilo i na jeho zdravotním stavu, jednali jsme co nejrychleji v jeho zájmu, ale to Vám jistě, jako matce nemusím dále vysvětlovat.Vám i všem statečným dětem v Pirně přeji úspěšný rok 2012

Rodič – 29.12.2011 11:40 reagovat strom

Vyjadřuji plnou podporu příspěvku anonymního pisatele z 23.12.2011.Shoduji se s ním téměř ve všech názorech a pohledu na věc. Chápu, že nezanechal svůj nick a kontakt, internetové diskuze slouží k vyjádření anonymních postojů. Teď se jen obávám, že padne podezření, že je i toto můj příspěvek.

Anonym – 23.12.2011 14:47 reagovat strom

Studuji v Pirně už poměrně dlouho a těch roků určitě nelituji. Mám na mysli hlavně zkušenosti, kterých mi toto gymnázium dalo víc než požehnaně. Na internátě to mám moc rád, kolektiv dětí má mezi sebou převážně velice dobré vztahy a zázemí internátu je na úrovni. Horší názory pak mám ale už na učitele a školu jako takovou. Projekt se prezentuje jako "elitní, prestižní,...", ale úroveň školy, učitelů a v poslední době ani žáků tomu neodpovídá. Určitě bych si nedovolil tvrdit, že škola nabízí vzdělání na vyšší úrovni než česká gymnázia. Německý jazyk se zde samozřejmě dítě naučí o hodně lépe než v rodné zemi, protože v Německu žije, požaduje se po něm o hodně víc, učí ho hodně německých učitelů a celkově je s němčinou víc v kontaktu. Němečtí i čeští učitelé jsou dle mého názoru zcela průměrní a jejich schopnosti něco naučit určitě neodpovídají tomu, jak se škola prezentuje. Na většině těch českých je vidět, že hlavní důvod, proč v Pirně učí, jsou 3krát vyšší platy než by měli v Česku. Co se týče známek, tak reálné jsou dvojky spíše trojky (pro chytré jedničkáře na české škole), průměrné děti (kterých se tam hlavně v poslední době dostává hodně) musí počítat se čtyřkami, na jedničky dosáhnou doopravdy jen ti nejlepší. Přístup učitelů je individuálnější než v Česku (ve třídě je max.15 dětí) což se dá považovat za velkou výhodu. Německé výkonostní tabulky ale trochu opomíjejí fakt, že ne každý se dá zaškatulkovat do určitých procent a časů. Celkově je německé školství velice konzervativní a člověk s tím musí počítat. Od rodičů se očekává, že budou skákat, jak vedení školy píská. A vzhledem k tomu, že vedení gymnázia v Pirně nestojí už dlouho za nic, tak se mají na co těšit... . Osobně nyní uvažuji poměrně vážně o odchodu na české gymnázium. Nelíbí se mi, že škola si hraje na něco, co není a celý projekt se navenek prezentuje zcela jinak než jaký je. To co jsem potřeboval, tak to mi už dal - obstojnou znalost praktické němčiny, zkušenosti do života a samostatnost. Dál už mi může nabídnout jen dva roky trápení se s německými učiteli a německou osnovou a mezinárodní maturitu. Ta je sice velice lákavá, ale vzhledem k tomu, že nemám plány studovat ani pracovat v Německu (a v jiných státech je to podle mě jedno), tak trochu zbytečná. Studenti z Pirny také přirozeně nestudují na těch prestižních německých univerzitách typu Mnichov, Gottingen, Freiburg nebo Heidelberg, ale na těch obyčejných srovnatelných s těmi českými v krajských městech. Velká část z nich se také vrací zpátky do Česka a uznejte sami, na to, abych šel na UJEP, nemusím studovat šest let na "prestižní" škole v Německu. Škola ale také není kdovíjak výběrová, poslední roky hodně lidí odchází a třídy je problém někdy i naplnit. Do Německa jsem šel s velkým očekáváním, že jdu na "západ" do nejbohatší země Evropy. Brzy jsem ale zjistil, že Sasko (ve kterém Pirna leží) k tomu vyspělému západu nepatří. Pirna je sice upravené, čisté, hezké a na Drážďany velice dobře napojené město, ale leží pořád na východě a to znamená - převážně přehnaně šetřiví lidé, neonacisti, vybydlená sídliště a opovržení na západě. Věřtě mi, že ty "Sasíci" nejsou o moc dál než my v Česku. Jako zkušenost to ale beru a do života mi to dalo hodně. Osobně mi Němci celkově jako národ s tou svojí přeorganizovaností (stejně jim nakonec nic nefunguje) moc nesedli, ale mnoho mých spolužáků má mezi nimi mnoho dobrých přátel, takže to je čistě subjektivní. Celkově mě Německo hodně zklamalo a čekal jsem od něj daleko víc. Na závěr: I když můj příspěvek vyzněl asi spíš negativně, tak jsem pořád toho názoru, že za tu zkušenost těch pár roků v Pirně stojí. Sami se pak můžete rozhodnout, jestli zůstanete až do maturity nebo ne. Pokud jste aspoň průměrně chytří, baví vás jazyky a toužíte po částečném životě v jiné zemi, tak není co řešit. Jak už jsem psal, uchazečů je poměrně málo a šance na přijetí po šesté třídě jsou srovnatelné se šancemi na přijetí na osmileté gymnázium v Česku po páté třídě. Připravte se na hodně učení a šprtání (i když škola všude píše, že německé školy o biflování nejsou) a na tvrdý boj o dobré známky. Můžete se těšit na příjemné lidi na internátě a na "osvobození" od dohledu rodičů. Asi nejvíc projektu děkuji za to, že mě naučil samostatnosti a praktické němčině. A to všechno zdarma. Doporučoval bych mu však změnit vedení (které se ale změnit nenechá), přístup k žákům a celkově se zamylet nad jeho smyslem, protože většina žáků v Pirně nestuduje kvůli tomu, co byla asi původní představa. Ale to už je na dospělých, aby tohle posoudili a případně napravili... .

Dodatek – 17.12.2011 16:44 reagovat strom

Předchozí komentář nebyl mířen na komentář Mgr Jitky Pokorné.

nejsem anonym !! – 17.12.2011 16:12 reagovat strom

Hele, neurážejte intr, ani naše mentory, ani naši školu !!! Je to tam super, nikdy bych o tom projektu neřekla cokoli špatnýho nebo urážejícího. Někteří ani nevíte, o co vlastně jde.

Nabídka Zkoušek nanečisto:

Příprava na zkoušky
střední školy

3. třída 4. třída 5. třída 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída

Příprava na
maturitu a vysoké školy

maturanti

Volný čas a prázdniny

soutěže letní kempy

Další projekty Zkoušek nanečisto

e-jazyky.cz - naše jazyková škola matematickapohotovost.cz
rychlá pomoc s matematikou
vsenavse.cz - příprava na VŠE a další VŠ maturujeme.cz - maturitní učebnice e-matematika.cz - komplexní matematický web e-fyzika.cz - svět fyziky

Provozuje

Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840
logo Zkoušky nanečisto

Mgr. Petr Husar - zkousky-nanecisto.cz, autorem grafických prvků je Josef Quis